Wie heeft er leuke speeltips?

Hallo allemaal,

Ik zou graag wat speeltips willen hebben voor mijn kleine man van 21 maanden! hij kan zich heel slecht zelf vermaken en speelgoed vind hij ook niet zo interressant, als het een hem ligt kijkt hij de hele dag naar BRUM, ik krijg gewoon een hekel aan dat stomme autotje!!!! en we gaan natuurlijk niet de hel dag BRUM kijken! hij is heel graag buiten, maar met slecht weer blijven we dus lekker binnen iemand leuke tips???

Groetjes,Sabrina

Hoi!!

Lastig is dat zeg.. Ik moet zeggen dat Fleur zich eigenlijk altijd wel kan vermaken, ze is altijd wel met iets bezig..
Vind hij het niet leuk om bv te kleuren, of wanneer jij iets gaat doen bv de wasmachine leeg ruimen,eten maken,schoonmaken,  dat hij dan mag helpen...Of vind hij dat niet leuk..Zo vermaak je hem dan toch weer even..De meeste kindjes vinden dat wel leuk.

Groetjes Elma,mama van Fleur 31-5-2007

Hoi Sabrina,

Ik doe soms de volgende dingen met Tara (over 2 dagen 2 jaar ^_^) als het buiten regent:
- tekenen
- kleuren
- puzzels maken
- boekjes lezen
- in bad spelen
- in de ballenbak spelen

Groetjes,
Shivana

Hoi!

Isabelle kan zich heel goed alleen vermaken in de zandbak. Wat een uitkomst zo'n ding! haha Mama met een stoeltje en een boekje ernaast en af en toe bouw ik ff een zandkasteel mee. Maar dat is natuurlijk buiten en ik lees dat jouw kindje zich ook goed buiten kan vermaken. Binnen is inderdaad lastiger.
Ik moet zeggen dat ik binnen vaak met haar meespeel. Vooral met duplo. Voor de rest scharrelt ze wat achter me aan. Dus als ik schoonmaak geef ik haar ook een doekje en dat vindt ze prachtig. Ik ben nu boven met haar nieuwe kamer bezig en dan geef ik haar bv een oud gezelschapsspel en dan speelt ze met de kaartjes die erbij zitten enz. Het liefst speelt ze ook met rommel. Dus wc rolletjes enz. Als ik ga koken zet ik haar eigen keukentje ook in de keuken en dan mag ze het vergiet gebruiken en een pollepel en soms zelfs een echte pan. Maar het allerleukst vindt ze mama's theedoos . Haalt ze alle zakjes eruit en doet ze die er weer in. Ze heeft nu dus al haar eigen theedoos want ze zien er niet meer zo netjes uit om aan bezoek te geven! Maar ze speelt er zo lekker mee en dan kan ik even koken. Dus laat ik het maar toe! Ik heb een aantal maanden geleden bewust de tv vaker uitgelaten, want ik merkte dat ze daardoor echt minder ging spelen en ook s middags minder moe was voor haar middagslaapje. Ze kijkt nu alleen even tv als ze wakker wordt samen met mama. Ik vraag me zelf wel af hoe lang andere kindjes echt ZELF kunnen spelen op deze leeftijd. Ik denk dat Isabelle dat ongeveer 10 minuten tot een kwartier kan. Ik kan me niet voorstellen dat er echt kinderen zijn die zich een uur zelf kunnen vermaken. Of zijn die kinderen er wel?

Groetjes Babybelle

Terug
Bovenaan