Wie heeft er makkelijke recepten??

Mijn dochter is nu 6 maanden en ben twee weken geleden begonnen met bijvoeding (ik geef nog borstvoeding). Ik heb de voeding opgebouwd met appel, peer en banaan.(steeds een paar dagen alleen en daarna gemengd). Ik wil nu steeds meer verschillende soorten vruchten gaan proberen. Wie heeft er leuke receptjes voor fruithapjes met verschillende soorten vruchten?

Daarbij ben ik ook heel erg benieuwd naar de hoeveelheid cc die andere baby's drinken (borstvoeding). Mijn dochter krijgt rond de 140 cc in een fles als ik moet werken.  Mijn schema is nu als volgt:

7.30 borstvoeding
9.30 fruithapje
11.30 borstvoeding (140 cc)
14.30 borstvoeding (140 cc)
17.30 groente
19.30 borstvoeding
22.30 pap van borstvoeding (180 cc)

Ze  doet het er goed op, maar ik heb geen idee of dit nu te veel of te weinig is?      

Groetjes Ellen  
 
hoi Ellie,

Ons meisje is 4 mnd en ik geef ook volledig bv.
Nog even wachten dus met bijvoeding.
Over een paar maanden wil ik gaan starten met de Rapley-methode.
Heb je hier al eens van gehoord?
Het is het aanbieden van fruit en groente op vuistgrootte, dus niet gepureerd.
Op de volgende site staat een boel informatie:


http://www.network54.com/Forum/382080/

Verder noemde laatst iemand op het forum een hele leuke site;

http://www.keukenkikker.nl/

Die vond ik zo leuk, heb ik gelijk bij de favorieten gezet.

Succes ermee, en vooral veel plezier!

groetjes Linda
 
Hoi Ellie,

Weer een nieuwe fase, de stap naar hapjes. Ik heb onze zoon ook bv gegeven (tot 8,5 mnd) en vond het heel vreemd om hem de eerste hapjes fruit en groente te geven. Maar dat wende al snel.
Stan dronk gemiddeld 200 cc bv uit de fles als hij bij de opvang was. Hoeveel hij uit de borst dronk weet ik niet, maar zit daar ook ongeveer in de buurt. Ik gaf hem geen pap, want dat vond ik "te veel gedoe"; eerst kolven en dan pap maken.
Pas "ontdekte" ik deze site. Het is de site van Stefan Kleintjes die met name voedselintroductie middels de Rapley methode beschrijft. Er staat een heel handig schema met welke voeding je kind met welke leeftijd kan/mag krijgen. Lees de introductie, er staat nl ook beschreven dat je het naar eigen inzicht toe kan passen.

Toen ik bij Stan begon met vaste voeding, kreeg hij 's ochtends, 's middags, 's avonds en na de groentehap nog bv. Dus 4 voedingen en een fruit- en groente hap. De groentehap breidde ik langzaam uit met een aardappeltje en rul gebakken gehakt of kipfilet. De staafmixer erdoor en eten maar.

Ik kookte vaak iets meer groente, vlees en aardappeltjes. Dit pureerde ik, deed ik in een flexibel ijsblokjes-bakje. Na het invriezen ging het in een plasticzakje in de vriezer. Zo kreeg hij bijvoorbeeld 2 blokjes groente en aardappel en 1 blokje vlees. Dit werkte erg prettig.

Toen hij wat ouder was (maandje of 8/9) maakte ik pasta a la Stan: gehakt rullen, geraspte  courgette samen met een fijn gesneden tomaatje en gekookte pasta. Smullen was dit!!

Veel plezier!

Groetjes Marieke
mv Stan, 21 mnd
 
Terug
Bovenaan