Wie heeft er nog goede vlieg- en reistips?

Hallo allemaal,

Eind juni gaan we net voor Ruben's 2e verjaardag met het vliegtuig naar Menorca.
De vlucht duurt gelukkig niet zo lang, maar ik vind het toch wel spannend hoe het allemaal gaat verlopen. Ben dus erg benieuwd of jullie nog goede tips hebben wat betreft entertainment, slapen, eten, drinken,  buggy, bagage... alle handige weetjes zijn welkom.

We vliegen waarschijnlijk rond 5.00 in de ochtend  en gaan met Transavia vanaf Schiphol.

Ik hoor het graag van jullie!  

Groetjes,
Laura

hey hoi,
wij gaan ook nog voor jelte zn 2e verjaardag op vakantie, voor de 3e keer (al weer).
Dus heb wel wat tips. Ga betijds naar t vliegveld en vraag bij het intjecken of ze (als t vliegtuig niet vol zit) het plekje tussen jou en je man/vriend vrij te houden. Zo heb je stiekem toch een stoel voor je peuter.
Ook nam ik genoeg vertier mee, de speeltje thuis ff wegleggen zodat het in het vliegtuig weer leuk is om mee te spelen.
Natuurlijk favo knuffel/speen meenemen, evt reserve in de tas... en als ie toch gaat huilen, probeer je niets aan te trekken van de mensen die (geiiriteerd) om zich heen/naar jullie kijken.
Tja merk nu dat ik toch eigenlijk niet zoveel tips heb... Als ik nog iets weet hoor je het wel!

Ik ben ook erg benieuwd hoe Jelte t gaat doen dit keer, ben bang dat we em niet zolang op schoot kunnen houden.. ach vorige keren is t ook goed gekomen, dus probeer me dr niet té druk om te maken.

gr. Saskia. (mv Jelte)

I

ohja, als je een dakje en boodschappennetje aan de buggy hebt hangen zou ik deze eraf halen voordat het in de knoop raakt en het dakje er onderweg op de band (lees bij het gooien op de band) ervanaf gaat!

Hoi,

Wij gaan ook naar Menorca maar dan eind mei. Het is ook voor ons de eerste keer vliegen met Lindy dus heel benieuwd hoe dat zal gaan...
Dus tips zijn ook hier welkom!

M'n zus vliegt al met m'n neefje en nichtje vanaf dat ze 4 maanden zijn en als zij het met 2 kids kan...moet het ons toch ook lukken met 1?!

Naar welke plaats gaan jullie heen? Wij Cala 'n Bosch

Groetjes,
Sannemams

Dag Sannemams,
Wij gaan naar Cala Galdana.
Onze keus is op die plaats gevallen o.a. omdat ze daar zo'n mooie baai hebben en de transfertijd vanaf het vliegtuig was vrij kort (35 min.) en dat leek mij ook wel zo fijn.
Ben erg benieuwd en heb er erg veel zin in!

En Sakia, ik weet dat je gelijk hebt...dat je je niets moet aantrekken van de mensen om je heen die zich misschien ergeren als je kind gaat huilen...maar ben toch bang dat ik mij daar erg ongemakkelijk bij ga voelen. Hopelijk zit het hele vliegtuig vol met kleine kindjes...dat geeft genoeg afleiding en dan heeft iedereen wat meer begrip voor elkaar ;-)

Groetjes,
Laura

Hoi hoi,

Wij zijn vorig jaar ook met Rik gaan vliegen en het is uitermate goed gegaan. Wij hadden dezelfde vliegtijden als jullie nu.
Het voordeel was, dat Rik wakker was in de auto snachts om te gaan naar het vliegveld en het moment dat de vliegtuigkmotoren draaide knalde Rik in slaap tot een half uur voor de landing. Ik zat bij het raam met hem we hadden superzicht en ook Rik vond dit gaaf, wellicth plekkie bij hjet raam zoeken?

Verder nadat de stewardessen klaar waren met eten en drinken gewoon in het gangpad laten lopen, tja dat kind wil toch de beentjes strekken.
Idd   ook een aantal speelgoedjes meenemen. Ik zag mensen met dvd spelers, mar goed dat hadden we nu niet nodig met deze vlucht.

Hoop dat je er wat aan hebt. En ja ik had absoluut lak aan mensen die keken als RIk huilde (deed ie alleen even net voor de landing/......) en verder heb ik me er niet druk om gemaakt!!

Nou meis veel plezier alvast!

Gr Saskia
mv Rik 21,5 mnd

hoi hoi, wij zijn afgelopen september naar menorca gegaan, ook naar calan'bosch,
toen was ze natuurlijk nog wel wat jonger maar dat ging heel goed.
Ik heb enorme vliegangst, en was bang dat ik het op haar zou overbrengen heb haar lekker bij me vriend laten zitten, die heeft zo vaak gevlogen, zo voelde ze zich denk ik rustiger. Verder had ik drinken mee, evt. voor d'r oren, maar daar had ze geen last van.   Ik zou lekker zittende kleding aantrekken, en wat rond laten lopen.
ps over gehuil hoef je je niet druk te maken denk.... wij zaten heen met 46 andere kinderen in het vliegtuig, en terug met 58!!! Hierdoor hadden we wel wat vertraging want eigenlijk mocht dit niet!
Heel veel plezier!!
ps2. neem potjes eten mee, want waar wij zaten was de supermarkt heel erg duur, uit eten was heel goedkoop, alleen hebben ze niet zoveel keus voor kids, behalve spaghetti, patat en kipnuggets, of je kleine moet een goede eter zijn!

Terug
Bovenaan