wie heeft er nog meer een 'driftkikkertje' of een 'temperamentvol kindje'?

Nathan is echt een driftkikkertje. Meestal vind ik dat alleen maar leuk en grappig, maar soms is het best lastig. Vooral als je ergens op bezoek bent en het brandalarm gaat opeens af. Als hij even op zijn eten moet wachten of hij wordt in bed gelegd en hij wil niet slapen dan zet hij het op een krijsen. Hij huilt dan niet gewoon maar krijst tot hij er schor van wordt, rood aanloopt, blijft hangen in zijn snikken, gaat hoesten, kokhalzen en spugen. Echt erg! Ik vroeg me af of er meer meiden zijn die een kleintje hebben met temperament! Ik weet dat mijn man vroeger ook zo'n drifthasses was. hihi. Ik vind het verder geen probleem hoor, maar ik ben gewoon erg benieuwd naar jullie ervaringen, annekdotes etc.  

liefs kim                        

Ja hoor, hier nog zo'n driftkikkertje!! Demi is 9 weken oud n weet precies wat ze wil, als ze eten wil dan hoor je dit loud en clear. Is ze het niet ergens mee eens, wil ze niet slapen, wil ze op schoot en niet in de box hupakee krijsen. Is soms inderdaad wel grappig, zolang ik haar maar kan troosten. Ze heeft tussen 21.00 en 22.00/23.00 altijd haar huiluurtjes en krijg haar dan niet stil. Resultaat: je kunt niet even relaxt op de bank zitten 's avonds haha. Maar goed voor de rest is het echt een lief meissie maar al met een echt karaktertje....!!! Soms denk ik dat ze meer huilt dan andere baby's, maar denk dat het ook een beetje een periode is, we wachten af!!

Groeten Mia

hoi,

Ook ik ben in het 'bezit' van een driftig ventje! Zelfs de kraamzorg zei dat ze dit nog weinig had gezien...en ze was een oude rot in het vak! Daan (5wk)  kan echt krijsen als een speenvarken! Meestal is dat als hij wil eten. Maar ook wanner meneer het ergens niet mee eens is...phoe... dan gaat ie voluit!

gelukkig...we zijn niet de enige...

gr Anita

Hé,

Mijn dochtertje is geen driftkikkertje, maar kan wel boos worden.
Bijvoorbeeld als de melk te snel komt tijdens de borstvoeding en ze het niet weg kan krijgen. Of als ze genoeg gedronken heeft en ik haar nog een keer wil aanleggen, om zeker te weten dat ze genoeg heeft gehad. Dan wordt ze echt boos. Wel grappig, kan er wel om lachen.

Groetjes, Kar

Hi
onze zoon fedde is ook een mannetje met pit.
bij hem is het ook zo dat als hij wil drinken aan de borst wil hij dat per direct en als hij genoeg heeft en ik hem na het verschonen, boeren ook nog even aanleg kan hij ook heel driftig en boos worden, zo van ik heb geen zin meer ik heb genoeg.
Onze oudste zoon is ook een mannetje met pit, dus ik ben het gewend.

Grt
Debby mama van fedde 06-11-06 en seegert 14-08-04

Hoi,
Onze dochter kan er ook wat van. Vooral als ze het ergens niet mee eens is. Ze krijst dan net zo lang door tot ze toch haar zin krijgt en ze dus opgepakt wordt, eten krijgt, noem maar op.
Af en toe worden we er echt helemaal gek van.
Het zal vanzelf wel minder worden hoop ik.
Gr, Heike

Terug
Bovenaan