Wie heeft er nog meer een klein kindje???..

Hai mama's..

Kbegin me toch nu wel een beetje zorgen te maken, onbewust vergelijk ik mn kindje met andere leeftijdsgenootjes van haar, ze is best klein! Ze wordt volgende week 1 jaar en weegt 7300gram en is 68cm... Ze is ook niet echt een fantastische eter maar ziet er verder niet ongzond uit hoor.. maar toch, kben al wel bij de dokter geweest omdat ze ook vaak ziek is. Ze kunnen helaas niks vinden. Misscien ben ik wel bezorgd om niks maar ben benieuwd of er meer zulke kleintjes zijn...
XXX
 
Hoihoi,

Mijn dochter is geboren met 41 weken en 5 dagen en woog 2450 gram. Ze is nu 4,5 maand en weegt 5200 gram. Dus vrij klein. Nou ja licht in gewicht want ze is wel vrij lang (60cm) Ik maak me er niet zo druk om hoor, het was op de echo's al te zien da ze erg klein was, maar ze is gewoon gezond...

groetjes Lydia
 
Hoi Sense,

Zijn jij en je partner ook vrij klein? Misschien is het een beetje erfelijk.

Je zei dat je bij de HA bent geweest. Wat vond hij ervan?

Mijn dochter is nu ruim 6 maanden en is 64 cm en 6750 gram. Ook vrij klein. Ze zit helemaal aan de onderkant van de curve. Bij het CB zeiden ze dat het belangrijker is dat gewicht en lengte in de juiste verhouding is en zolang ze groeit is het geen probleem.

Gr. Joyce
 
Hoi Sense,

Julia (nu 16 maanden) was bij 1 jaarscontrole 71 1/2 cm en 9200 gram.
Ook niet erg groot dus, maar wel wat zwaarder dan jouw kindje.
Heb geen idee hoe groot ze nu is, maar mt 74 is aan de kleine kant en mt 80 zit eigenlijk sinds kort prima.
Maar het is maar een klein droppie.

Ze is wel erg wijs en loopt sinds ze 14 mnd was.

Wijzelf zijn ook niet zo groot.

Groetjes Renata.
 
Hoi

Tessa was met 14 maand 71 cm en 8500 gram. ook een kleintje dus. Ik maakte mij er in het begin best wel zoregen om, maar ze groeit naar verhouding gewoon goed, en ze ontwikkelt zich prima, dus dat is geen probleem.Mensen kijken wel heel raar op als ze aan komt rennen. Want ze loopt echt al hard.( ze is nu 15 maand) En ze draagt nog maatje 74 of 80. Het enigste wat ik wel erg jammer vind is dat ze nog steeds niet op de loopauto kan, terwijl ze het kwa motoriek best wel zou kunnen, maar ze komt gewoon niet aan de grond met haar voetjes.

groetjes grietje
 
Geen grote dame inderdaad, maar wie weet gaat ze het allemaal dubbel en dwars inhalen. Je schrijft wel dat ze vaak ziek is, wat heeft ze dan? Waar is ze op gecontroleerd? Is er wel eens gedacht aan een allergie o.i.d.? Is ze vanaf de geboorte een langzame groeier geweest of zit er ergens een flinke knik in haar groeicurve?
Wel schattig, zo'n kleintje, hoor! Leah is ook niet echt een dikzak maar draagt zo'n beetje maat 80 nu (13 maanden).
 
Het dochtertje van mijn collega is 15 mnd en past ook nog maatje 68-74. Ze weegt iets van 7,5 kg.
Mijn dochtertje is ook 15 mnd en die weegt 9,7 kilo en dat is ook iets onder het gemiddelde.
UIteiendelijk komt het allemaal wel goed, en trouwens, geen enkele volwassene is toch ook hetzelfde.

Bianca
 
Terug
Bovenaan