Wie heeft er nog meer een klein kindje???..

A

Anoniem

Guest
Hai mama's..

Kbegin me toch nu wel een beetje zorgen te maken, onbewust vergelijk ik mn kindje met andere leeftijdsgenootjes van haar, ze is best klein! Ze wordt volgende week 1 jaar en weegt 7300gram en is 68cm... Ze is ook niet echt een fantastische eter maar ziet er verder niet ongzond uit hoor.. maar toch, kben al wel bij de dokter geweest omdat ze ook vaak ziek is. Ze kunnen helaas niks vinden. Misscien ben ik wel bezorgd om niks maar ben benieuwd of er meer zulke kleintjes zijn...
XXX

Hoi Sense
Ik heb ook een klein kindje, weliswaar groter dan de jouwe: 73,5 cm en 7400 gram, en ze is 11 maanden oud. Ook Zarah is veel ziek geweest (zelfs even in ziekenhuis gelegen met RS) en is daardoor erg afgevallen. Ze groeide altijd netjes volgens de curve (-1) en ineens zat ze op de -2,5. Maandag is ze gewogen bij het cb en ze zit nu op de -2 lijn.
Ook wij zijn bij de kinderarts geweest, ze heeft uitgebreid bloedonderzoek gehad waar niks uit kwam. Ik maak me geen zorgen om haar. Ze is vrolijk, ontwikkelt zich prima, ziet er gezond uit. Dus waarom druk maken?
Ik moet er wel bij vermelden dat ik me niet altijd zo makkelijk opgesteld heb hoor. We hebben vaak genoeg zitten tobben om haar te laten eten, zorgen om het feit dat ze wéér ziek was en nóg minder at en dus weer afviel. We hebben de nodige drama's wel gehad.

Op aanraden van een vriend zijn wij begonnen met het geven van echinaforce, speciaal voor kinderen. Misschien is het toeval, maar sinds we dat geven is ze niet meer zo vaak ziek geweest. En als ze ziek werd, was het ook snel weer voorbij en bleef ze aardig eten. Misschien een ideetje voor jouw kindje?

Groetjes, Susan.

Over klein zijn moet je je denk ik geen zorgen maken....onze dochter was ongeveer hetzelfde wat betreft gewicht.

Ook bij ons was  ze veel ziek...iedere keer wat zeg maar.
Nu is ze drie jaar en eigenlijk gaat dat steeds beter. Soms moet je ook proberen te genieten en je niet te druk te maken al is dat lastig hoor.

Hoi Susan,

Bij jullie inderdaad ongeveer hetzelfde verhaal.. Mn dochter is ook vaaak ziek, ik wacht ook op de uitslag van de onderzoeken.. komt daar niks uit dan ga ik inderdaad dat eens proberen van echinaforce! Bedankt voor de tip!
Het is hier ook drama met eten.. ik ben inmiddels al wat makkeliker geworden, heb haar nooit gedwongen om iets te eten zeg maar als ze niet meer wilde dan stop ik ermee. Het enige wat ze wil eten met avondeten zijn potjes bruine bonen met appel en rund van olvarit.. en dan ook nog die van 6mnd. Verder aan avondeten wil ze niks! Naja dan dat maar, af en toe probeer ik wat anders.. maar wordt daar erg moedeloos van. Hoezo een eigen wil

Hoi HH,

Ja vervelend is dat he , als ze steeds ziek zijn. Maar het is inderdaad lastig om je minder druk te maken, je wilt toh het beste voor je kindje. En ach het positieve is dan misshcien ook dat ze goed weerstand opbouwen  

XXx

Hoi Sense,
Mijn dochtertje is nu 9 kilo en 69 cm.En bijna 13 maanden.
Veel commentaar over haar lengte gehad bij het cb, maar wij weten wel beter, onze andere dochtertjes zijn ook niet lang.
Wat ik me afvroeg, hoe lang ben jij?Ik ben maar 1.62cm, en mijn man 1.78 cm.
Dat speelt bij ons erg mee, het zit hier echt i de familie, ik ben zelfs net iets langer dan mijn ouders.
Maar als jij je zorgen maakt moet je je gewoon door laten verwijzen naar de kinderarts en het laten onderzoeken.Jij  bent de moeder, dus als je twijfelt zou ikgewoon actie ondernemen, als het niets blijkt te zijn heb je in ieder geval wel je hart gevolgd.
Succes!
Groetjes Roos.

Hoi,

Myrthe is 75,5 cm bij 8515 gr. Dus ook een lichtgewichtje. Maar de kleine meid van mijn vriendin (3 weken ouder dan Myrthe) is 3 a 4 cm kleiner en een kilo lichter.
Zij komt iedere keer maar 200 a 300 gr aan.
Myrthe kwam de laatste keer 700 gr aan. Voor haar doen ook heel veel. Ik maakte me juist druk dat ze teveel was aangekomen. Ik ben zelf erg zwaar (schildklier probleem) en hoop zo dat zij dat niet hoef mee te maken.....

Doe wat jou goed voelt, dan is het okee.

Liefs Reneke

Hoi

Tessa is ook niet zo groot. Ze is nu 14 maanden en weegt 8,5 kilo en is 75 cm. Ze doet het verder prima, eet en drinkt goed en beweegt heerlijk. Ik maak me dus geen zorgen. Wel een voordeel is dat we al 2 keer gratis met haar ballorig in zijn gekomen, terwijl je moet betalen vanaf 1 jaar. Ze keken wel een beetje raar op toen ze de toestellen op klom en van de glijbaan af ging

Gewoon lekker genieten van je kindje, ze worden snel genoeg groot.

groetjes grietje

Hallo

Hier ook nog een kleintje. Roan wordt morgen een jaar en was 3 maart 8860 gram en 72,5 cm. Hij is erg vrolijk en altijd in beweging dus het cb vond het niet zo raar dat hij niet groter/zwaarder was. Hij verbrandt waarschijnlijk heel veel. Ik weet niet of jouw kindje ook druk is?
Als je kindje wel vrolijk is dan zou ik me niet zo heel veel zorgen maken hoor want dat vind ik een hele goeie maatstaaf. En misschien is echinaforce idd wel iets voor jouw kindje want het helpt immers de natuurlijke weerstand te verhogen en ondersteunen. Mijn schoonmoeder gebruikt het dagelijks wanneer de R in de maand zit.

He meid sterkte ermee.

Liefs Frida

Terug
Bovenaan