wie heeft er nog meer een veel te lage bloeddruk?

A

Anoniem

Guest
ik ben heel moe en word af en toe licht in mijn hoofd.
ben daarvoor bij de vk geweest een aantal weken geleden en die heeft geconstateerd dat mijn bloeddruk veel te laag is.
hier valt weinig aan   te doen en het kan de gehele zwangerschap duren.
ben benieuwd of meer van jullie hier last van hebben.
mijn bloeddruk is overigens 80/50
gr lisette

Hoi Martine,
heb jij er ook zoveel last van dan?
ik in ieder geval wel.
gr lisette

Mijn bloeddruk is 90/65 en heb er ook last van. Bloeddruk normaal is hoger.
Thuis doe ik gewoon rustig aan, maar heb er 's nachts en op het werk veel last van.
Duizelig/flauw en moe.
Verloskundige zei dat ik zoute drop en bouillon mocht eten, maar helpt niet en om dat 'smorgens te eten...............en dat ik het rustig aan moest doen.......Wat doe jij er verder aan?
Meestal de laatste weken van de zwangerschap gaat hij weer omhoog.
Groetjes

hoi lis.

mijn bloeddruk vind ik niet het ergste, tuurlijk is het vervelend omdat ik er duizelig van word en niet te snel kan opstaan.
ik vind mijn hoofdpijn 6x in de week veel erger, dat belemmert me echt in het doen van dingen, en nu heb ik ook mijn   bekken niet goed, mijn vk denkt dat ik bekkeninstabiltiteid heb, moet nu mensendieck en fysio.

dus bloeddruk kan ik mee leven haha.

xxx martine

quote: Deez reageerde document.write(friendlyDateTimeFromStr('10-08-2007 15:30:37'));

Mijn bloeddruk is 90/65 en heb er ook last van. Bloeddruk normaal is hoger.
Thuis doe ik gewoon rustig aan, maar heb er 's nachts en op het werk veel last van.
Duizelig/flauw en moe.
Verloskundige zei dat ik zoute drop en bouillon mocht eten, maar helpt niet en om dat 'smorgens te eten...............en dat ik het rustig aan moest doen.......Wat doe jij er verder aan?
Meestal de laatste weken van de zwangerschap gaat hij weer omhoog.
Groetjes

90/65 is nog normaal, tenminste volgens mijn VK, Het gaat namelijk om de onderdruk. als de onderdruk lager is dan 60, dan wordt er gesproken van een bloeddruk die iets aan de lage kant is. De bovendruk doet er niet toe.
Ik had in het begin van de zwschap steeds 100/55, later keurig ongeveer 120/65 tot 120/70

maar voor jou kan hij wel aan de lage kant zijn misschien. Maar het kan ook je HBgehalte zijn? Daar wordt je ook duizelig en moe van.

Volgens mij is mijn bloeddruk redelijk normaal, maar ik ben ook bij het opstaan uit ene stoel soms duizelig.
Verder heb ik last van hoofdpijn. DAt had ik bij de eerste ook en toen was de tip om voordat je uit bed komt, eerst even op je zij te liggen en dan jebenen buiten het bed te bungelen.
Daarna langzaam zijwaarts omhoog komen, even blijven zitten en dan pas opstaan.

Sinds ik dat nu weer doe, is de hoofdpijn grotendeels over.

misschien helpt het jullie ook.

gr mama van MD

Terug
Bovenaan