Wie heeft er nog meer een vlug kindje?

A

Anoniem

Guest
Hallo,

gisteren zijn we weer op het cb geweest en kregen echt alleen maar complimenten over Stijn.  Hij is nu met zijn zeven maanden 9.148 kg en 71.5cm. De bolle beer. Op de tafel bij de arts draaide hij zich lekker om en toen ze dat in het dossier schreef kroop hij naar haar toe om de pen af te pakken. Hij had een speeltje vast toen hij zat om naar zijn hardje te luisteren en deed dat van zijn ene hand naar de andere. Ook liet hij nog wat geluidjes zien en bewees dat hij zelf kan gaan zitten en ging ook nog even lekker liggen met zijn voetjes in zijn handjes. Ook heeft hij nog even zijn geluidenrepertoire ten gehore gebracht. Tevens hebben we nog even trots verteld dat hij gek is op fruit eten en het warem eten ook steeds smakelijker genuttigd wordt. We zijn echt overladen met complimenten en het enige advies wat we kregen was om vooral zo door te gaan. Goed van hem hé!!!

Gisteravond lag hij op bed en begon te huilen en toen we niet snel genoeg in actie kwamen riep hij heel zielig mamma!!!! Het is echt niet te geloven maar ik zweef vandaag van trots. Gisteren hebben we hem tussen de middag een broodkorstje gegeven die hij met vel smaak heeft opgepeuzeld. Heerlijk. wat een ventje!!!

Groetjes van een hele trotse Marloes

Hey meid, weer terug van weggeweest??
Heb je in ieder geval niet vaak gezien deze week...

Dylano is niet zo vlug hoor, die is nu harstikke blij dat hij kan omrollen van buik naar rug, en weer terug.
We zijn hem wel aant stimuleren om te laten kruipen, want kinderfysio is bang dat hij niet gaat kruipen, en das toch wel belangrijk zegt ze.

Eergister heeft hij zijn 1e slagje gekropen, maar ofdat het nou de bedoeling was??? Haha!!
Verder brabbelt hij erop los... het lijkt erop dat hij een paar x bewust papa heeft proberen te zeggen, maar dan echt zo: ppfffffffffaaaaapaaaaaaaa (ja, weet het ff niet beter te omschrijven)
En ook als hij naar bedje gaat, zeggen we altijd tata, en dan zwaaien we met onze handen, en dat doet hij ook na!!

Je mag best trots zijn hoor op jou manneke!!

Groetjes Debby.

Grappig Marloes, dat je "mamma" hoorde tijdens het huilen. Dat hoorde ik laatst bij onze dochter ook (zij is 3 maanden). Nu weet ik zeker dat het geen "praten" is, want zij begint pas nét met wat geluidjes. Toch leek het net of we "mamma" hoorden! Ik vroeg me daarna eigenlijk af waar het woord mamma eigenlijk vandaan komt, misschien is het wel afgeleid van een geluid dat baby's produceren.

groetjes
Mandarijn

ps: zo te lezen heb je alle reden om trots te zijn, leuk!

Hoi Marloes.
Je mag zeker trots op je knulletje zijn. Is hartstikke goed van hem. Leuk om dat allemaal mee te maken he!!!!
Nou Maud is nog niet zo ver met praten ed. Ze kan al wel heel goed rollen van rug naar buik en omgekeert. Maargoed ze is ook nog geen 6 maanden, ik vind al dat ze erg vlot is met dingetjes.
Nou geniet er maar lekker van.
Groetjes Naomi

Hoi Marloes,

Wij hebben ook zo'n snelle. Zijn groe zus was een trage, dus Bas doet ons keer op keer versteld staan. Hij is nu 6,5 maand en tijgert de hele kamer door. Rolt van rug naar buik en met het grootste gemak weer terug. Hij doet serieuse pogingen om te gaan zitten en soms lijkt het tijgeren steeds meet op kruipen. Er worden hele verhalen vertelt en aan tenen sabbelen is een favoriet spelletje. Hij heeft dan ook geen rust voordat hij zijn sokken uit heeft!
Brood eet hij nu ruim een week. We zijn begonnen met een korstje, maar inmiddels eet hij een hele boterham. De korstjes uit het vuistje en en stukjes krijgt hij van mij. Stroop is favoriet:

Verder is zijn favoriete bezigheid het leeghalen van het DVD kastje. Dat vond zijn zus ook altijd geweldig, maar die was toen bijna een jaar.
Wat hij gelukkig ook heel goed kan is slapen! Sinds deze week slaapt hij in een slaapzak en niet meer in zijn inbakerdoek. Ik ben daar zo trots op.

Ik vind het leuk zo'n snelle Jelle, maar ik zal eerlijk zijn dat hij wel wat langer mijn 'kleine mannetje' had mogen blijven. Maar met ruim 73 cm en bijna 9 kilo is er niks 'kleins' meer aan.

Maar genieten doe ik wel!
Groetjes,
Karin

PS: Af en toe heeft hij ook minder briljante acties. Zo probeert hij nu de poten van de kinderstoel in zijn mond te stoppen. Lukt natuurlijk niet, maar hij geeft niet op!

Hoi Marloes,

Jullie kleine Stijn is zeker een snel kereltje! Wel heel erg leuk hoor! Onze dochter Robine is ook 7 maanden oud en kan kan aardig kletsen op haar eigen manier, maar zegt helaas nog geen mama ofzo. Kruipen zit er ook nog niet in, ze begint alleen wel haar knietjes op te trekken als ze op haar buik ligt, dus dat zal wel niet zo heel lang meer duren. En alleen zitten kan ze ook nog niet. Nou ja, voor ons komt die tijd nog wel, dat zal vast niet al te lang meer op zich laten wachten, maar kan wel heel goed begrijpen dat je verschrikkelijk trots op hem bent!

Geniet ervan!!!!

Liefs, Anouk.

Terug
Bovenaan