Wie heeft er ook 6 maanden gewacht met bijvoeding?

A

Anoniem

Guest
Zo spannend! Wij hebben  afgelopen weekend het eerste hapje gegeven. Het was wortel met een beetje BV en David smulde ervan. Zo leuk om te zien! Zondag zag hij die lepel weer komen en hij deed zijn mond wagenwijd open!

Hij is er duidelijk echt aan toe. We hebben tot nu toe alleen 's avonds twee eetlepels rijstepap gegeven (omdat ik anders een hele voeding moest afkolven voor een fles met rijstebloem) en hij heeft dus al een maand "geoefend".....

Nu nog zien hoe het met de borstvoeding verder gaat.

Hoi staartmees,

Wij wachten ook tot 6 maanden, dus in ons geval tot komende zaterdag. Bastiaan heeft gisteren wel voor het eerst pap gegeten met een lepeltje. Hij was er echt aan toe, het lieft had hij de lepel ook nog opgegeten, zo fanatiek was hij.
Volgende week krijgt hij een fruithapje. Ben benieuwd hoe hij dat vind.
Verder krijgt hij nog 2x daags bv en 3x de fles.
Sinds enkele weken slaapt hij gelukkig door, dus dat scheelt ons een hoop rust.
Nienke

Ik was het ook van plan en ook heel stellig daarin.
Maar op advies van het cb ben ik eerder begonnen, de wijkverpleegkundige raadde mij aan om dat te doen, omdat Eva best wel groot is.
Ze bijv. nu al maatje 74, wat volgens mij best wel groot is voor een kindje van 6 maanden.

Dus we zijn hier al een tijdje bezig, maar dan echt om dat het ons geadviseerd werd en Eva die vond het van het eerste moment lekker. Zij eet nu zo een potje fruithapje per dag, in twee gedeeltes en sinds vrijdag een potje groente.

Ja, sommige kinderen zijn er gewoon eerder aan toe denk ik. Ons is juist afgeraden eerder te beginnen vanwege Davids aanhoudende buikkrampen. Hij heeft nog steeds soms wel last, maar ik geloof niet dat het erger wordt van de hapjes.

Hallo allemaal!

Ja, wij hebben ook gewacht. Ik ben met pap begonnen, met een lepel. De een na laatste voeding. Maar hij was toen erg verkouden en het was net de dag na paracetamolsiroop (hij had koorts) dat was ook een nieuw smaakje dus geen succes. Een week later ging het al veel beter! Inmiddels krijgt Domenikos alleen nog maar 's ochtends en 's avonds melkfles. Morgen krijgt hij voor het eerst (rund)vlees.
Soms blijft hij happen als het al op is.... ik geef hem dan een broodkorst wat hij gedeeltelijk opeet. Hij krijgt echt wel genoeg, maar is ook een grote/zware met maatje 74.(past precies/net).
Ik dacht eerst te wachten met voeding tot na de operatie. Maarja, dat kan bestnog duren dus we zijn maar begonnen...

groetjes,Priscilla

Hoi Priscilla,

Hebben jullie nog geen afspraak voor de operatie?

groetjes Staartmees

Beetje late reactie want ik kom hier niet zo vaak meer.
Wij zijn ook met 6 maanden met bijvoeding begonnen. Hij is nu 7 1/2 maand en krijgt fruit, groente, aardappel, broodkorsten en rijstwafel. Gisteren heeft hij voor het eerst een ministukje vis gekregen. Vlees geven we nog niet, willen we zeker tot 1 jaar mee wachten. Hij krijgt zijn eten a la Rapley en echt veel komt er niet binnen. Gelukkig krijgt hij nog steeds voldoende borstvoeding dus het maakt niet uit dat het langzaam aan gaat. We zitten nog op zo'n 6 voedingen per dag en ik kolf nog 2x per dag op mijn werk, dat gaat prima.
Hij ontwikkelt zich razendsnel. Rolt goed beide kanten op, begint te kruipen en probeert al te zitten, trekt zich op je schoot op tot staan, heeft al 3 tandjes  en brabbelt er op los. Heerlijk zo'n ventje.

Terug
Bovenaan