Wie heeft er ook al meerdere miskramen achter elkaar gehad?

Hey Meiden,

Vandaag mijn 3e miskraam achter elkaar gehad iedere maand word ik zonder probleem zwanger alleen krijg ik na een kleine week een miskraam. Dit is nu al van januari en ik word hier echt zo verdrietig van. Zijn er oplossingen voor of onderzoeken naar de oorzaak.

Alvast bedankt voor eventuele reacties

Daantje

He Daantje,

Wat rot voor je dat je al 3x een mk hebt gehad... Ik heb zelf in januari een miskraam gehad (missed abortion) en ik hoop heel erg dat dat mij niet nog een keer zal overkomen! Ik ben inmiddels nog niet zwanger. Maar 1x een miskraam is wat mij betreft voldoende, want ik vond het heel verdrietig om mee te moeten maken. Drie keer lijkt mij heel naar.
Na 3x gaan ze volgens  mij wel onderzoeken waar het aan kan liggen.
Sterkte in ieder geval!

Hallo daantje.

Ik heb zelfs 2 miskramen gehad, ook kort achter elkaar.
Eentje was vorig jaar januari en met 5 weken en de andere was vorig jaar bengin maart.
Ook iederekeer snel zwanger geraakt , dus na de 2de miskraam was ik weer opnieuw zwanger geraakt, en ook die ging fout.
5 januari van dit jaar, ben ik mijn dochtertje verloren met een zwangerschapsduur van 38 weken.We hebben obductie laten doen,en uit de obductie kwam er niks uit.
Wij zijn gezond en mijn dochter was ook gewoon gezond,ze noemen het een domme pech, kregen wij dus als antwoord.

groetjes peggy *mama van anouk*

Hoi Daantje,

Was vervelend dat je  al  3 miskramen hebt gehad.
En zo snel achter elkaar.
Dat valt zwaar...

Hier inmiddels, met 1 ongesteldheid ertussen, 2 miskramen achter de rug.
Allebei na zo'n 9/10 weken zwangerschap.
Op de echo's geen kloppende hartjes en vervolgens spontane miskramen gekregen.
Hier krijg je verdere onderzoeken na 3 miskramen.

Ben inmiddels na de 2e miskraam weer 2 x ongesteld geworden.
We klussen weer verder en hopen snel meer geluk te hebben.

Jij bent na 3 miskramen niet door verwezen naar een gyn.  dan?

Hopelijk heb jij ook snel "een goede zwangerschap te pakken"!

Groetjes Jaikke

Hey meiden,

Ik ga morgen even het ziekenhuis bellen want ik sta al onder controle bij de gyn dus ik hoop dat ik sneller terecht kan voor een afspraak (er staat er al1 voor 4-4) ik voel me zo onzeker.

Het vertrouwen in mijn lichaam is een beetje weg. Ik hoop dat het vloeien snel ophoudt.
Voorlopig laten we het even rusten na 3x ben ik echt op al die spanning iedere maand is ook echt niet goed voor een   mens.

Ik hou jullie op de hoogte.

Dikke zoen Daantje

Ik heb nu twee keer achter elkaar een miskraam gehad. 2 keer een missed abortion, bij  8 en bij 11,5 weken. Na de eerste keer (11 december) niet ongesteld geworden, maar was weer meteen zwanger! Na de tweede keer (2 maart), een zeer zware pijnlijke miskraam, ben ik even wat voorzichtiger en wil ik heel even wachten. Ik begrijp ook niet dat ik zo "makkelijk" zwanger word, maar dat het kindje stopt met groeien. Tot nu toe pech zeggen ze. De uitslag van het chromosomenonderzoek komt pas over drie maanden. Ik vind het erg moeilijk om het nog een keer te proberen. De teleurstelling is toch wel erg groot.  Mijn vriendin is na 2 miskramen nu 13 weken zwanger en dat is allemaal goed. Dat geeft me wel weer hoop. Ik heb overigens al een zoon van 10,5 jaar. Ben 35, maar volgens de gyn nog jong genoeg. Ik hoop voor jou en alle anderen die zo graag willen dat we allemaal in 2008 een kindje mogen hebben!

Hallo Daantje,

Ik heb vorige week ook de derde miskraam gehad. Niet achter elkaar, zoals bij jou. Dat lijkt me extra naar zeg. Weet je zeker dat het een miskraam was? Ik bedoel niet dat je je vergist, maar hebben ze je wel goed gecheckt enzo? En waren de hormonen weg? Ik had eerst een onregelmatige cyclus, en mijn eerste twee miskramen waren zo vroeg dat ik (ook door die gekke cylcus) niet eens wist dat ik overtijd was. Ik was de eerste keer eigenlijk, naast verdrietig,  ook blij, ik wist dat ik zwanger kon worden (daarover werd getwijfeld). Ik word tot nu toe elk half jaar zwanger, en steeds gaat het mis, vorige week met 7 weken. Dat was de ergste, omdat ik me voor het eerst echt een tijdje zwanger had gevoeld.

Ik heb na mijn vorige miskraam het chromosomeonderzoek ook gehad, dat was goed. Ze kunnen het versnellen als je weer zwanger bent, zei mijn arts, dus wij zijn doorgegaan met proberen. Bij drie miskramen heb je de helft kans dat het toeval is, de helft dat er een oorzaak is. Alleen wordt die oorzaak niet altijd gevonden. Ze doen nu bij mij nog wat bloedonderzoeken, want vooral mijn man is huiverig om het nog een keer te proberen, maar de gyneacoloog zegt dat we goede kansen hebben. Wel nemen we een cyclus pauze, om de resultaten van de onderzoeken af te wachten en om te rouwen. Want het hakt er wel behoorlijk in allemaal.

Jij heel veel sterkte,

Liefs,

Zeeuws Meisje

Wat vervelend ik heb het zelf niet gehad, omdat ik er al aan had gedacht. Mijn moeder heeft ook 3 miskramen gehad het bleek dat ze trombofilie(een erfelijke aandoening die de bloedvaten verstopt en daardoor krijgt de baby geen eten)had. Ik en mijn echtgenoot wouden natuurlijk ook zeanger worden maar, ik heb er op tijd aan gedacht. Dus ik ging naar het ziekenhuis en ik vroeg of ik heb ook kan hebben. Er werd tegen mij gezegd dat er altijd een risico bestaad maar de dokter zei tegen mij dta ik bloed kan laten prikken, dat het dan pas zeker zal zijn. Ik heb het laten doen, en het bleek dat ik ook trombofilie heb! Ik schrok meteen de dokter zei dat ik niet bang moest zijn omdat, ik wel zwanger kon worden maar ik moest elke dag een soort spul in mijn eigen hand prikken met een naald. Dat is natuurlijk vreeselijk maar ik kon niet anders! uitendelijk heb ik het toch gedaan en ik heb er geen spijt van! Ondat ik vanaf 20 december tot 10 januari in Sydney(Australië)op babymoon zal zijn!Dus messchien heb je dit ook! Als ik jouw was zal ik even bloed laten prikken en alles even chekken kijken of alles goed is, ps: ik ben nu 2 weken zwanger

Terug
Bovenaan