Hallo Daantje,
Ik heb vorige week ook de derde miskraam gehad. Niet achter elkaar, zoals bij jou. Dat lijkt me extra naar zeg. Weet je zeker dat het een miskraam was? Ik bedoel niet dat je je vergist, maar hebben ze je wel goed gecheckt enzo? En waren de hormonen weg? Ik had eerst een onregelmatige cyclus, en mijn eerste twee miskramen waren zo vroeg dat ik (ook door die gekke cylcus) niet eens wist dat ik overtijd was. Ik was de eerste keer eigenlijk, naast verdrietig, ook blij, ik wist dat ik zwanger kon worden (daarover werd getwijfeld). Ik word tot nu toe elk half jaar zwanger, en steeds gaat het mis, vorige week met 7 weken. Dat was de ergste, omdat ik me voor het eerst echt een tijdje zwanger had gevoeld.
Ik heb na mijn vorige miskraam het chromosomeonderzoek ook gehad, dat was goed. Ze kunnen het versnellen als je weer zwanger bent, zei mijn arts, dus wij zijn doorgegaan met proberen. Bij drie miskramen heb je de helft kans dat het toeval is, de helft dat er een oorzaak is. Alleen wordt die oorzaak niet altijd gevonden. Ze doen nu bij mij nog wat bloedonderzoeken, want vooral mijn man is huiverig om het nog een keer te proberen, maar de gyneacoloog zegt dat we goede kansen hebben. Wel nemen we een cyclus pauze, om de resultaten van de onderzoeken af te wachten en om te rouwen. Want het hakt er wel behoorlijk in allemaal.
Jij heel veel sterkte,
Liefs,
Zeeuws Meisje