Wie heeft er ook een 'prikkelbare baby'?

Hallo meiden,

Zijn er hier meer dames die een 'prikkelbare baby' hebben? Onze dochter Lotte, 7 weken, 3 dagen, is (volgens het ziekenhuis) erg snel overprikkeld en heeft hierdoor twee weken terug nog een week in het ziekenhuis doorgebracht (omdat ze toen niet precies wisten wat ze had en omdat we wilden uitproberen waar ze goed op reageerde.) We bakeren haar ook in en ze slaapt een stuk beter. Verder mogen we haar niet teveel overprikkelen, dus meenemen naar buiten of wat dan ook is uit den boze... Het is slapen, voeden, knuffelen  en weer slapen.

Ik vraag me af of er meer moeders zijn en wat die hier aan doen en wanneer je weer wat anders kan proberen te gaan doen m.u.v. de rust en regelmaat die we nu toepassen (en die werkt gelukkig). En tot welke leeftijd blijft een baby prikkelbaar? Ervaringsdeskundigen alsjeblieft.

Groetjes, Marisa
 
misschien is het een oplossing om eens langs een osteopaat te gaan hij kan kinderen tot rust brengen en kan ook problemen opzoeken hij masseert je kind en ze worden er vaak heel ontspannen van wij hebben er met 2 kinderen gelopen echt super
 
Hai,

Onze zoon is vanaf   de geboorte al heel druk en beweeglijk. Hij was ook erg huilerig en soms wisten we het gewoon niet meer. Wat heel erg geholpen heeft is heel duidelijk een regelmaat te hebben. Slapen (even een liedje zingen doet wonderen bij Gijs), eten, even spelen en weer wegleggen. Opeens was hij een stuk ontspannender en veel minder huilerig. Overigens was hij wel een week of 9 toen dit ook echt lukte.. Nu gaat het weer prima, hij is nog steeds heel druk, maar wel op een ontspannen manier.

succes!

ellen
 
Hoi Marisa,

Onze zoon is de eerste 2 weken een heerlijke mannetje geweest. Na deze 2 weken is hij heel erg veel gaan huilen met tussendoor hele korte slaapjes van een half uur ongeveer. "s Nachts deed hij het trouwens wel altijd heel erg goed.
Na 2 weken veel gehuild te hebben moest ik naar het cb. Die adviseerde mij ook om dat rust en regelmaat te gaan doen. Wakker worden, verschonen, eten, knuffelen, spelen, slapen. De eerste week ben ik ook niet met hem naar buiten geweest. Geen visite uitgenodigd en me strikt aan de regels gehouden. De 2e week ben ik weer 1 ding op een dag gaan doen. Stukje wandelen of even een boodschap en dit langzaam opgebouwd. Vanzelf heb je weer je eigen ritme.
Mijn zoon is inmiddels bijna 6 maanden en is een heerlijk tevreden mannetje. Hij slaapt heel erg goed en huilt eigenlijk zelden meer. Ik ben blij dat ik het gedaan hebt.

Heel veel succes en volhouden!!!!!
Het komt echt goed.

Groetjes Linde
 
Mijn oudste dochter kan ook moeilijk omgaan met prikkels. Als baby uitte zich dat al snel in 'staren' (vergelijkbaar met absences). Nu is ze 4 jaar en doet ze dit nog. Altijd vertellen wat we gaan doen, hoe laat het is enz. Het is dus iets wat bij onze dochter altijd zal blijven. Voor mij is het goed te doen om mee om te gaan, maar andere mensen vinden het moeilijk of denken dat ze het beter weten en haar dus geen duidelijkheid geven (juf bijv ggrrr). Dan zit ik thuis dus naderhand met een krijsend overstuur kind!!!
 
Hallo Hermelien,

Nou, voornamelijk door veel huilen, niet goed willen slapen enz. En bij Lotte was het ook zo dat ze overal van schrok, ook   luiers verschonen enz. Nu doen we alles een stapje langzamer. Ze begint al wel te wennen en gaat nu wel goed met nieuwe situaties om. Gisteren met haar naar buiten geweest in de wagen en dat vond ze alleen maar leuk. Het gaat gelukkig een stuk beter met haar.

We lopen momenteel bij een osteopaat en ik heb babymassage geleerd van een haptonoom. Daardoor gaat alles een stuk beter. Ook slaapt ze nu in een matrozenbedje. Hierdoor slaapt ze veel sneller en langer en is ze een stuk vrolijker als ze wakker is en kan alles veel beter aan.

Groetjes, Marisa
 
Hoi,

Onze Robbe nu 3 maanden is ook erg onrustig en snel overprikkeld. Ook ik volg heel duidelijk een regelmaat. Namelijk slapen, in de box, eten, in de box en weer slapen. Om hem rustig te laten slapen hebben we een bakerzak gekocht. Een slaapzak zonder armsgaten, waardoor hij zichzelf niet wakker kan slaan. Hij kan wel nog gewoon zijn armpjes en beentjes bewegen en lekker op zijn vuistjes sabbelen. Verder heb ik niet te veel speelgoed in de box liggen. We hadden eerst een mobiel boven de box, maar dit versterkte de onrust alleen maar. En verder zijn we sinds twee weken in behandeling bij een osteopaat. En ik kan je zeggen na twee behandelingen merk je een duidelijk verschil. Robbe is een stuk rustiger.

Groetjes Janine
 
Terug
Bovenaan