Wie heeft er ook een handenbindertje ( 7 mnd !! )

Hallo mama's,

Ik ben benieuwd of er meer kinderen zijn in de leeftijd van onze Lotte ( bijna 7 mnd )
die zo ondernemend zijn dat je er ( nu al ) je handen vol aan hebt...

Ze is geweldig lief hoor, daar niet van...

Maar sinds ze goed 6 mnd is, kruipt ze razendsnel, staat, zit los en probeert overal op te klimmen.

Ik ben NATUURLIJK heel blij dat ze het allemaal kan en goed ontwikkeld, begrijp me niet verkeerd, maar soms denk ik : HELP, wat een wervelwind, wat moet dat worden ??

Zijn er meer kindjes die al zoveel doen ?

En... ik weet het... de box is de beste plek op deze leeftijd

Groet, Sophie

Hoi,

Ik begrijp wel wat je bedoeld. Myrthe is 6 mndn en tijgert/kruipt ook de hele kamer door. Ze probeert zich ook op te trekken aan alles wat ze tegenkomt. Dus ook goed in de gaten houden hihi.
Maar toen ze het nog niet kon, was ze een handenbindertje omdat ze zich niet kon vermaken, ze wilde aandacht. Nu kan ze overal heen waar ze naartoe wil, dus in dat opzicht heb ik wel iets meer rust gekregen. En ik vind het geweldig om te zien.
Alleen niets is veilig dus als ik de kamer uitloop dan moet ze wel ff de box in. Gelukkig amuseert ze zich daar ook nog ff.
Dus ik ervaar het juist nu niet meer zo als handenbindertje. Maar ik begrijp je wel!

Nou meis succes he

Liefs Reneke

Hoi hoi,
Nou hier ook een moeder van een klein handebindertje!
Mijn dochtertje is nu bijna 7,5 maand en ging met 6 maanden zelf zitten, kruipt overal naar toe en klauterd overal op en in, en sinds 3 weken gaat ze ook zelf staan!
Soms denk ik: het gaat allemaal veel te snel.
Rosaline zit ook veel in de box, maar is het hierin gauw zat en wil ze aandacht van mij.
Omdat ze zoveel leert en doet op een dag, slaapt ze volgens mij daardoor 's nachts ook minder goed.
Ervaren jullie dat ook bij jullie kindje?

Groetjes, Anita

Hoi,

Mijn dochter slaapt 's nachts gelukkig wel goed. Ze heeft soms een paar nachten dat ze rond 4u wakker wordt, maar vaak is speen erin doen wel voldoende.
Van de week niet, maar ja tandjes zijn ook een boosdoener op het moment.
Overdag is ze trouwens wel vaak moe maar is het krijsen als ze op bed ligt, dat was voorheen anders. Misschien op die momenten aan het verwerken?

Gister is ze op de wipstoel geklommen en ermee gaan wandelen, ik wist niet wat ik zag. Dametjes is net 6 mndn.
Zitten doet ze niet, vind ze volgens mij gewoon te saai haha. Maar ze trekt zich ineens sinds zondag op aan van alles en probeert dus te gaan staan. Het lukt haar nog niet en hopelijk duurt t ff. Het gaat zo snel.
Begrijp me niet verkeerd, ik ben hartstikke trots op haar, maar nu ineens gaat het wel erg snel.
En ik kan nu ook niet meer zitten, want binnen 1 tel is ze aan de andere kant vd kamer en heeft weer iets te pakken wat niet mag. Of dr handje zit in de box van de radio
Slaapt ze alweer wat beter? Of blijft het zo?

Liefs Reneke

Hoi

Tessa is inmiddels al dik 8 maand, maar was ook zo'n snelle, sinds bijna 7 maand kan ze ook kruipen en zitten en op het moment trekt ze alle kastjes open om ze vervolgens leeg te maken. gelukkig is ze nog wel vrij klein, dus van de salon tefel krijgt ze nog niks af. Heel af en toe drukt ze zich op tot stand, maar nog niet zo vaak. Ze slaapt wel onrustig, misschien inderdaad te veel aan het hoofd. De box speelt ze 's morgens standaard in, en meestal in de middag ook nog wel een poosje, verder op haar kleed op de grond, of door de rest van de kamer, want zo'n kleed is natuurlijk "veel" te klein voor een baby die de wereld wil ontdekken.

groetjes grietje

Hoi,

Hier een ondernemend meisje van bijna 8 maand. Ze kruipt nog niet echt, maar draait en tijgert de hele kamer door. Zit veel op handen knieën, wil zelf gaan zitten, wat nog niet echt altijd lukt, dat levert een hoop frustratie op. In de box vind ze het niet leuk meer, ze wil overal aanzitten en ontdekken.
Wel gaat ze nu proberen te staan in de box en schreeuwen wat ze dan doet.
Wat ik soms vervelend vind is dat geen tel stilzit. Weleens, maar ze is altijd bezig en de box verveelt dan snel. Ook wij hebben een kleed in de kamer en dat vind ze prachtig!
Ach, vind het wel wat hebben als ze zo snel ontwikkelen. Een beetje pit hou ik wel  van.
Doe haar nog wel regelmatig in de box, om het niet af te wennen en zelf mijn handen vrij te hebben. 's Middags mag ze vaak even op haar kleed.
Liefs,
Karlien

Poeh hier nog eentje Zifjon is een enorm druk kindje hij was zo druk in mijn buik dat hij mij helemaal kapot getrapt heeft, ben daarom ook ingeleid. Na zijn geboorte is dit gewoon doorgegaan. in een rap tempo blijft hij zich bewegen en ontwikkelen. Zitten, kruipen, omrollen,  staan en zelfs al een paar stappen doen aan mijn handen. En hij is gister 8 maanden geworden!!!!! Hij wil NIET meer in de box en zit bij niemand en nergens stil. Op het aankleedkussen is het elke keer weer een gevecht om hem aan te kleden of te verschonen. Ook in badje is het gespetter en getrappel. Ik ben thuis mama maar ben aan het einde van de dag bekaf. Dit om Zifjon onder controle te houden en het huishouden bij te houden. want ik kan hem echt niet meer  alleen laten. hij probeerden vandaag een auto in het gat van de supwoover te duwen :( zal papa leuk vinden. En ook hij maakt de kasten open waar de dvd's staan. Dus we moeten alles achter kinderslot gaan zetten.

Ach ja ze zeggen dat snelle kindjes vaak langzamer sprekers zijn en andersom.
Liefs van mariska en Zifjon

Hoi hoi,

Ik vond Myrthe vanmiddag staand in haar ledikant terug! Ze is 6,5 maand nu en zitten doet ze nog steeds niet.
Bodem moet dus als de ****** naar beneden want ze hing al een beetje over de rand heen. Ja ja ik weet het stom dat we dat niet eerder gedaan hebben
Met spelen probeerde ze zich ook aan de bank op te trekken tot staan dus ik vermoed dat ze het snel echt door heeft. Poehhhh....
Van de week was ze ziek en toen heeft ze de hele dag als een hoopje in mn armen gelegen. Toen de kat ook op mn schoot sprong nam ze niet eens de moeite om hem te kaal te plukken. Dr hoofdje lag tegen mn schouder en zo lag ze de hele dag.
Nou voor zo'n beweeglijk meisje snap je wel dat ze dan echt niet lekker was!
Gelukkig nu weer aan de betere hand, en hop weer verder met ontwikkelen.
Hoe staat het er bij jullie voor?

Liefs Reneke

Terug
Bovenaan