wie heeft er ook een keizersne gehad?

A

Anoniem

Guest
Hoe hebben jullie het ervaren, het hele keizersnee bevallen?

Hebben jullie veel pijn gehad aan de wond? veel pijn aan de buik?

Het schijnt dat ik een heel goed herstel heb want ik heb dus nergens last van.

de eerste week na mn bevalling had ik wel een heel beurs gevoel in mn buik en ik voelde de hechtingen prikken maar voor de rest heb ik geen pijn gehad. toen ik uit het zh kwam na 3 dagen liep ik alweer in huis en na 5 dagen deed ik zelf de was.

ik merk wel dat als ik veel heb gelopen dat mn buik gevoelig word en een zwaar gevoel van onder, maar of dat bij de keizersnee hoort??

Heelt jullie wond mooi?

Liefs Pascale

Ik heb ook een keizersnee gehad.16 dec.  Na drie dagen weeen een verloskundige die dacht dat het voorweeen waren. Na 2 uren 10 cm te hebben gehad en een kindje die een sterrekijker was kreeg ik hem eindelijk.
De ruggenprik was al een hele opluchting. Het enige wat ik mis is het gevoel dat het kindje uit je komt. Dat het hoofdje staat etc. Na vier dagen ben ik thuis gekomen en scharrelde ik al lekker weer om.
Heb vandaag alweer auto gereden. Nee een keizersnee is me prima bevallen. Weinig pijn nu. Alleen af en toe een trekkend gevoel als ik teveel doe.
De wond geneest prima volgens mij. Heb alleen inwendige hechtingen. Snee zit   percies in de rand van mijn buik. Kan het niet zo goed zien.

hallo,

mijn zoon is ook gekomen met de keizerssnee..
Ik heb ook geen last gehad van mijn wond. en ook na 3 nachten weer uit het zieknhuis gekomen. idd. met te veel doen de eerste dagen een zwaar gevoel verder 100 proc. mee gevallen.. het is een heel mooi litteken

Hoi,

Ik heb nu ervaring met zowel een keizersnee als met een 'normale' bevalling. Onze eerste is 3 jaar geleden met een keizersnee geboren en nu is onze Mathias geboren via de natuurlijke weg.
Maar wanneer ik het een volgende keer voor het zeggen zou hebben, zou ik zonder twijfel voor een keizersnee kiezen. Ik was ook heel snel hersteld van de operatie. Had geen problemen met de wond en was met een dag of 3 weer aardig op de been.
Nu,... met een normale bevalling heb ik na 2 weken nog behoorlijk last van mijn gehele onderkant (zowel voor als achter), heb last van de inknip, was zoveel bloed verloren dat ik  na afloop  1 liter toegediend moest krijgen, maar eigenlijk het zwaarste van alles vond ik de bevalling opzich. De persweeen waren niet krachtig genoeg en moest het daarom grotedeels op eigen krachten doen. Ik had een vk die me mentaal helemaal niet bijstond, waardoor ik verschillende keren behoorlijk in paniek was  en uiteindelijk is onze kleine man  met behulp van  de vacuumpomp, door de gynaecoloog 'gehaald'. Persoonlijk vond ik de hele bevalling behoorlijk heftig en zeker in vergelijking met de keizersnede van de vorige keer.
Het was destijds voor mij een spoedkeizersnede aangezien de hartslag van de baby bij iedere wee naar beneden ging en de ontsluiting toen nog maar zo'n 2 cm was. En zo'n beslissing waarbij m'n bed in aller spoed word weggereden was ook geen leuke ervaring, maar achteraf een pijnloze en hele snelle manier van een kindje krijgen.

Maargoed, we hebben uiteindelijk 2 prachtige kinderen en ik kan over allebei de manieren meekletsen....

Liefs, Annette

fijn om jullie reacties te lezen, en dat ik niet de enige ben die dat zware gevoel heeft van onderen.

Voordat ik dus bevallen was had ik altijd het idee dat het herstel van een keizersnee moeizaam was, en dat ik mazzel heb oid maar zo te lezen ben ik niet de enigste.

Ik ben 5 december bevallen van ons zoontje. ik ben 4 december om half 6 s'ochtends begonnen met weeen en pas om 3 uur snachts naar het zh. uiteindelijk mocht ik om half 10 persen maar na een uur persen was er nog geen vooruitzicht. toen is de vacuumpomp gekomen en na 1 keer een lekke slang en 2 keer de pomp van zn koppie af geschoten ben ik met spoed naar de ok gereden.

ik had s'ochtends vroeg al pijnstilling gekregen tegen de pijn en zodat ik tussen mn weeen kon slapen, dus ik heb eigenlijk de vacuum, de knip en de keizersnee niet heel bewust meegemaakt, misschien maar gelukkig ook.

liefs Pascale

Terug
Bovenaan