Wie heeft er ook een kindje met Erbse Parese of kent iemand die dit heeft.

Hallo,
Mijn dochter is nu ruim 4 weken en is geboren met een Erbse parese, dit houd in dat de zenuwen in haar rechter arm beschadigd dan wel gescheurd zijn. Dit heeft zij overgehouden nadat de arts assisitent samen met een verpleegkundige aan haar hoofd hebben getrokken omdat ze muurvast zat.
Haar rechter armpje beweegd ze dus niet, wel haar schouder en pols, handje en vingers. As woensdag gaan we naar het LUMC voor verder onderzoek. Ik ben benieuwd of 1 van jullie misschien ook een kindje heeft met Ep of iemand kent die dit heeft.
Groetjes Rene, mama van Isabel

Hoi Rene,
Allereerst gefeliciteerd met Isabel.
Ik had er nog nooit van gehoord, maar ik wil toch even reageren. Wat naar voor je zeg, dat dat gebeurd is tijdens de bevalling. Hopelijk kunnen ze jullie in Leiden verder helpen.
Ik zou deze vraag ook op het 0-1 jaar forum stellen (heb je misschien al gedaan). Daar weet je zeker dat je alleen maar mensen treft die al een kindje hebben.
Ik wens jullie veel sterkte.
patricia

Hoi

Een vriendin van mij is in april bevallen van een zoontje met ongeveer hetzelfde (weet de medische term niet sorry) Die zat bij de bevalling klem zeg maar en daar is zo hard aan gesjord dat zijn rechterarm nu (bijna) niets doet omdat de spieren en zenuwen stuk zijn. Hij is vorige maand geopereert en hij beweegt nu af en toe zijn armpje maar het uiteindelijke resultaat zou pas te zien zijn over een paar jaar. Helemaal goed komen zou het niet meer.

Sterkte

gefeliciteerd met je dochter. Wat vervelend dat ze iets aan haar geboorte overgehouden.
Ik ken deze medische term niet, maar ik heb zelf een hemiparese rechts dat houdt in dat ik een spastische velamming heb aan de rechterkant van mijn lichaam. Dit heb ik gekregen doordat ik 3 maanden te vroeg ben geboren en daarbij zuurstof te kort heb gehad, met als gevolg een hersenbeschadiging.
De symptomen lijken wel een beetje op die van hemiparese, maar misschien kun je de kinderarts vragen of hij een patientenvereniging weet of zoek eens via google.

Veel sterkte,

Liefs Lovely Rose 29w+3d

Hoi

Mijn zoontje is 2 jaar geleden ook geboren met een erbse parese (links). Bij hem is het gekomen omdat ie is geboren met de vacuumpomp. Voordat dit gebeurde had ik er ook nog nooit van gehoord, eigenlijk niemand in onze omgeving. Het is nu een hele onzekere periode voor jullie denk ik..Ons zoontje loopt in Heerlen. Het gaat heel goed. Ook hij kon Zijn armpje niet bewegen, maar wel de hand en de vingers, en dat is heel positief. Het gaat nu heel goed met hem en kan vrijwel alles zelf...maar het is een erg lang verhaal om hier te vertellen. Als je meer vragen hebt kun je ook je email achter laten en kan ik je mailen als je dat wilt.

Heel veel sterkte en succes woensdag, ik weet hoe jullie je nu voelen..
liefs inga

Hoi Inga en natuurlijk ook alle anderen die gereageerd hebben op mijn stukje, bedankt hiervoor!
Inga, mijn emailadres is sharonhornes@wanadoo.nl ik ben erg benieuwd hoe het jullie vergaan is.
Groetjes Sharon

Terug
Bovenaan