Wie heeft er ook een langslaper

hoi hoi

Ik lees allemaal verhalen van kindjes die vaak om 06.00-07.00 wakker zijn(soms zelf eerder......)
Onze sophie werd vanmorgen om 09.45 wakker!! (en anders vaak tussen 08.15-09.30)

Heb ik dan zo'n afwijkend kindje hihihih...
Nee hoor ik vind het heerlijk, maar vroeg me af of er meer kindjes zijn die smorgens zo lang slapen en of dat inderdaad zo afwijkend is....

ons schema is vaak:

-08.15- 09.00 (uitzonderingen daargelaten) fles 210 cc en 7 scheppen en 2 scheppen  pap
Daarna om ongeveer 11.00 slapen  tot ongeveer 12.00-12.45

-13.00 fles 210 cc en 7 scheppen
Daarna slapen vanaf ongeveer 15.00-17.00

-17.00 half potje groenten en de fles 210 cc en 7 schepjes (vaak niet helemaal leeg)
Daarna slapen vanaf 19.00 tot 21.00( moeten we haar wakker maken!!)

-21.00   210 cc en 7 schepjes (hiervan doen we de 3/4 in en bordje en maken we pap   van en  de rest in de  fles)

22.00 slapen tot de volgende dag...

Ze is vanaf het begin al erg beweeglijk. Ligt bijna nooit stil als ze in de box ligt of op het kleed.. Is altijd actief.

Ws heeft ze het gewoon nodig .

Maar nu las ik ergens dat kindjes steeds eerder wakker worden, maar het tijdstip dat ze gaan inslapen niet gaan veranderen dat ze daar aan gaan wennen...
Dan lijkt mijn schema dus niet zo verstandig gezien het feit dat ze vroeg of laat toch eigenlijk om ongeveer 19.00 naar bed moeten gaan...

Wie weet dit, heeft hier ervaring mee en is het idd raadzaam om de eerste fles maar eerder te gaan geven zodat ze eerder de laatste fles krijgt?

let wel, ik vind het helemaal niet erg en mijn man ook niet, want dan ziet hij sophie ook nog lekker als hij terugkomt van zijn werk., maar ik wil wel het beste voor onze Sophie.

liefs Tobi

Hoi,

onze zoon is nu 6 maand oud en is ook een langslaper. HIj gaat om 19.00 uur naar bed en slaapt tot 07.30, omdat we hem dat aangewend hebben. Mijn man moet er dan ook uit, dus dan is het net zo makkelijk dat hij dan ook wakker wordt. (Ik gaf tot voor kort bv en ben er net vanaf)

Ons schema is als volgt:
07.30 fles 200 cc met 6 schepjes
08.30 terug naar bed
11.00 fruithapje
wandelen met de hond en event nog weer naar bed (vaak niet)
12.30 fles 200 cc met 6 schepjes
13.00/13.30 naar bed
16.00/16.30 fles 100 cc met 3 schepjes en een liga
18.00 eten met ons mee
18.30 yoghurt met klein beetje diksap
19.00 naar bed.

Dit is sinds 2 weken zo en het gaat heel goed. Hij heeft er geen problemen mee gehad om te wennen aan het niet meer krijgen van de laatste fles en slaapt zonder problemen door.

Ik hoop dat je hier iets aan hebt.

Groetjes Maaike

hallo
hier ook en lang slaper. ze houd het ook vol tot een uur of half 9 a half 10.
dan krijgt ze haar eerste fles
210 met 7 schepjes nutrilon.
dan tegen 11.00 een fruithapje
dan gaat ze nog een dutje doen tot een uur of 1 a half 2
dan krijgt ze een fles van 180cc met 6 schepjes nutrilon dan blijft ze op tot een uur of 4 a half 5
dan   krijgt ze nog een beetje melk  en dan even na bed savonds tegen half 7 een groente hapje
en om rond 7 a 8 uur een fles melk van 180cc met 6 schepjes nutrilon
en dan gaat ze na bed tot 11.00 dan krijgt ze 200cc water 6 schepjes nutrilon en 3 eetlepels  rijste pap  

ik heb ook een heerlijk slaap kopje.

groetjes petra  

hoi hoi!

Heerlijk lijkt me dat! Pas zo laat wakker worden!!! Helaas is dat bij ons anders. Maar dat heetf ook te maken met het dagelijkse ritme van ons. En het heeft te maken met het bioritme van je kids: ben je avondmens of juist niet. Telt allemaal al mee.
Als ik jou was zou ik er niets aan veranderen wb voeding en alles lekker zo laten zoals het nu is.
Mijn ervaring is dat alles zich vanzelf regelt. Doe er niet teveel moeite voor. Immers:slaap kun je niet afdwingen zo ook voedingtijden niet.

Succes en geniet van je langslapertje!!
Groetjes, Misja, mama van Thijmen(3) en Marten (5 mnd)

nou dan heb ik echt een langslapertje eerst kreeg hij de laatste fles om half 10 savonds en werd hij de volgende morgen pas om 11 uur wakker (dus een nacht van 13 en halve uur) als ik hem niet deed wakker maken nu heb ik dit allemaal vervroegd
dit is mijn schema
smorgens om 9uur (moet ik hem wakker maken) fles met 2 scheppen rijstebloem (daar ga ik nu pap van maken omdat hij smorgens niet meer slaapt als hij uit de nacht komt haalt hij het niet om 4 uur te wachten met eten)
half 1 fruit of boterhammetje
13.00 fles 200 cc
13.30 slapen tot 16.00/16.30
16.30 groente
17.00 fles 200 cc
19.00 slapen tot 20.00/20.30
20.00/20.30 fles 200 cc met 2 schepjes rijstebloem en dan weer na bed

tussendoor geef ik hem een lange vinger soepstengel of een broodkorstje en wat drinken omdat hij veel langer wakker is als hij wakker is ligt hij lekker in de box of zit in zijn wipstoeltje of met een dekentje op de grond of we gaan even weg en ik speel met hem doe vanalles met hem hij vind alles goed echt een makkelijk kind hij huilt nooit alleen als hij wakker word van het slapen dan wel omdat hij klaar is met slapen dan dan wil hij eruit en hij heeft een wakker word humeurtje (van zijn moeder hahaha) maar verder ideaal echt waar als ik dat soms hoor van andere moeders heb ik echt een perfecte baby zoals ze dat noemen en natuurlijk ook hij is af en toe niet in zn hummetje hoor maar ook als hij slaapt kan ik mijn hele huis afbreken en verbouwen of het nou boven op zn slaapkametje of beneden is maakt niks uit hij slaapt gewoon door echt fijn
groetjes jami mv arnotje

Hoi hoi

Idd hele goeie vraag. Ik was er zelf ook mee aan het worstelen, maar denk dat ik het toch zo laat. Hij zal vanzelf wel anders willen en dan merken we het wel weer. Ons schema loopt ongeveer zo:

09.00 fles 200cc
13.00 200g fruit en beetje melk
17.00-18.00 potje groente en melk
22.00-23.00 maken we hem wakker voor een fles 200cc, gaat helemaal op.

Ik vroeg me ook af of we die laatste fles er niet af moeten halen, maar soms is dat het enige moment dat mijn man zijn kleintje ook nog even ziet, dus we laten het toch zo. Hij zal het vast vanzelf aangeven als hij anders wil...

Dikke knuf Annet

Hi dames,
Ik laat haar gewoon maar doen, ze geeft het zelf aan wat ze wil.
Ik ben ook gezegend met een goede slaper.
Tegen twaalf uur laatste voeding, kan ook eerder ligt eraan of ik erg moe ben.
's Ochtends komt ze ergens tussen acht en negen, dan leg ik haar aan, en gaat dan meteen weer terug naar bed na ongeveer drie kwartier, dan ligt ze nog een kwartier ofzo te auwhoeren en valt dan weer in slaap.

Als ze niet poept kan ze hendig tot twaalf uur slapen en anders is ze eerder wakker. twaalf uur leg ik haar weer aan, en uurtje of anderhalf ongeveer  later gaan we met hondje wandelen en slaapt dan weer, meestal ga ik daarna ook meteen boodschappen doen, en slaapt ze tot vier uur.

Vier uur leg ik haar weer aan en is ze meestal wakker tot ongeveer half zeven.

Dan acht uur voeden en slaapt ze om negen of half tien en dan laatste voeding ergens tussen elf en twaalf.

Onze dame slaapt ook erg veel. Net als ik ook zo'n slaapdoos.
X

Terug
Bovenaan