Wie heeft er ook een "sloompie" die alles wel best vindt???

Er is een ander item over wie er een handenbindertje heeft. Ik heb met veel plezier gelezen hoe andere kids van 6 maanden al kruipen, tijgeren, zitten. Wow, dat is best snel zeg..... Hier is dat nog echt niet zo. Leah is 6 1/2 maand oud en draait alleen nog maar op haar buik en vind verder alles nog best. Wel begint ze haar hoofd in de wipstoel al goed op te tillen.
Dus ik dacht: eens even kijken of er ook andere "sloompies" (nou ja, niet echt sloom natuurlijk maar ook weer niet van die snellerds) zijn..........

Ik moet er wel bij vertellen dat Leah nog 2 zusjes en een broer heeft en dus de hele dag naar een doorlopende voorstelling aan het kijken is........!

heyhey.

mijn dochtertje, nathalia is behoorlijk snel in alles en loopt dan ook behoorlijk voor op haar ontwikkeling.
maar mijn oppaskindje is precies het tegenover gestelde.

bij 9 maanden ging ze pas kruipen
bij 11 maanden zei ze pas mama
en nu is ze 16 maanden en begint nu pas met lopen ( nog niet eens los)

het komt allemaal vanzelf wel.
ik zelf was ook heel langzaam is alles.

ik zou zeggen, geniet er nog maar even van hihihi want als ze gaat kruipen, heb je echt je handen vol ermee. hihihi.

groetjes, do

Hey!

Wij hebben er ook zo één hoor! Haar grote broer Thomas liep met 7 maanden door de box te rennen alsof ie nooit anders had gedaan...
Sterker nog, die was zo snel dat wij op het CB al een paar keer hebben gevraagd of ze wel een beetje binnen de curves blijft, WHAHHAHAH!
Nina heeft zeggen en schrijven al 1 !!! keer omgerolt naar haar rug. Ze is daar blijkbaar zo van geschrokken die eigen actie, dat ze het nooit meer herhaalt heeft, hihihi!
Ze kan al wel vanaf 6 maanden zelfstandig los zitten zeg ik er dan altijd maar achter aan.   Ach, ze doen alles op hun eigen tempo hoor, als ze 5 zijn zie je er niets meer van wie het eerste liep of sprak of tandjes kreeg....

Kus, Marieke

Hoihoi,

Hier ook een sloompie! Ik zeg altijd dat Norah de luie aard van haar moeder heeft geerfd, haha. Terwijl ik als baby heel vlot was, zegt mijn moeder tenminste. Maar ik kan gewoon heel goed relaxen, haha.

Norah is 7,5 maanden en kan zich over beide schouders van haar rug op haar buik rollen. That's it, wat grove motoriek betreft. Maar...... ze kan heel goed kletsen, ze had met 5 maanden haar eerste tandje, ze houdt al sinds ze ongeveer 4 weken was alles (maar dan ook echt alles) in de gaten, ze  zit met haar  vingertjes aan de kleinste details (kettinkjes enzo) en ze kan heel goed mijn neus opeten. :)

Dus lui of sloom, ja, wat haar grove motoriek betreft wel ja. Ik zie haar voorlopig nog niet kruipen of lopen. Maar dat is niet het enige dat telt. En dan nog, al zou ze overal langzaam mee zijn. Ik vind het heerlijk dat ze zo lekker rustig bij me op schoot zit en er nog niet steeds af wil!

Liefs,
Jamie

Nou die van mij is ook ECHT een "sloompie"!!!!
Ze rolt nog helemaal niet om!!! En ze is al 7,5 maand!!!
Ze ligt alleen maar op haar speelkleed. Ik leg expres het speelgoed buiten haar bereik, maar mevrouw denkt dan: 'nou ja dan maar geen speelgoed' en gaat dan maar met haar handjes of haar voetjes spelen.

Ik maak me niet druk hoor..... het komt vanzelf.

Liefs Trudi (mama van Jasmijn 12-02-2008)

hoihoi

Nou ik heb een zoontje van 8 maand nu en rolt al wel een poosje op zijn buik maar terug deed hij steeds niet maar hij heeft het eindelijk uitgevonden (werd ook wel tijd).
Tandjes zijn ook nog niet tevinden !!!!
hij heefty het wel erg druk met praten hij praat aan 1 stuk door dat is wel gezellig hoor.

Hier nog een, ik heb soms ook met verbazing hier zitten lezen wat sommige kids al kunnen !
Mijn 1e dochter was heel vlot met alles, en deze is heeeel traag. Maak me geen zorgen ,maar het verschil is zo groot.
Ze kan wel van haar rug op haar buik rollen, maar da's ook ongeveer het enige "kunstje" wat ze kan.
Ze is nu 7,5 maand. Ze werd te groot voor het liggedeelte vd kinderwagen dus nu "zit" ze in de wandelbak, maar zitten is een groot woord, ze hangt meer. Mijn andere dochter zat echt goed met een maand of 6,maar Brenda laat zich gewoon vallen en het komt ook niet in haar op dat ze ook zou kunnen zitten heb ik het idee, hahaha.
Met goed van een lepeltje eten was ze ook laat, maar, sinds gisteren zie ik wel ineens 2 hele lichte puntjes van tandjes die door komen !!!

Dus, je bent niet de enige met een "sloompie"

Groetjes Bianca

Hallo,

Ook onze Bente is een traag meisje, ik was al bang dat ze de enige van dit forum was hahaha. Bente vindt alles wel prima en doet alles op haar eigen tempo.
We gaan wel al en maand of 4 naar de fysio met haar, omdat tot het moment dat ze 3 maanden was ze nog amper haar benen en armen gebruikte. Nu moeten we er 1 keer in de 3 weken heen en wordt ze in de gaten gehouden. Ze ontwikkelt zich wel maar ze loopt wel ontzettend achter. Ze heeft nu sinds 3 weken haar voeten ontdekt en sinds van de week stopt ze ze ook in haar mond. Voor de één gewoon, voor ons bij Bente een mijlpaal. Ook draaien heeft ze nog niet gedaan, ze lag van de week voor het eerst op haar zij te spelen.
Tja het zal allemaal wel komen, ze doet het alleen op haar eigen tempo. Kletsen doet ze trouwens volop, leuk om te horen want haar broer, van de week 2 geworden, kletste bijna niet en was heel snel qua ontwikkeling.

@ dotjuh je schreef dat je oppaskindje pas met 11 maanden mama zei, ik vind dat nog snel hoor! Voordat het overigens echt gericht bedoeld is ben je nog wel weer ene paar maanden verder.

Groetjes Danielle (mv Bente 13.03)

Terug
Bovenaan