wie heeft er ook een vrij licht kindje..?

A

Anoniem

Guest
hoi hoi

we zijn gisteren weer bij het cb geweest en toen bleek dat ze weer niet echt heel veel was aangekomen...

ze vonden het niet erg, mar ik merk dat ik er toch onzeker van wordt...
ze is nu 7mnd en weegt 7070 bij 68,5 cm.....

in een maand tijd is ze maar 210 gram aangekomen en daarvoor in 9 weken tijd maar 780 gram....

de lijn buibt nu ook iets naar beneden...
zoals ik al schreef vonden het niet erg oid..., maar toch!!!

ze weigert nu al en paar weken soms de fles en drinkt hem dan maar voor de helft leeg (100cc) echt boos en tegenstrubbelen.we hebben vanalles geprobeerd, maar kunnen er niet achter komen wat er is..
nu gaat het al iets beter , we hoeven iets minder strijd te leveren, maar vaak laat ze toch nog 1 a 2 flessen voor de helft staan.

vanmorgen heeft ze 230 cc leeggedronken tussendoor de fruit op
om 12.30 100 cc(ze wilde absoluut niet meer)
en straks krijgt ze groentenhapje 6mnd9 en gisteren dronk ze er toen ook nog 120 cc achteraan)
maar s;avonds dronk ze maar 120 cc en weigerde ze de pap..

wie herkent dit , heeft ook een licht kindje of komt de laatste tijd minder aan en heeft tips!!!!

want het zit me toch niet echt lekker..

liefs tobi

Hoi Tobi

Thomas (bijna 8 maanden) heeft hier ook last van gehad en gaat nu beter. Ook Thomas groeit niet echt goed hij is in 6 weken tijd 20 gram aangekomen. Daar moet ik wel bij vertellen dat hij ziek is geweest en erg beweegelijk is en koemelk vrije producten moest eten. Maar 20 gram is natuurlijk erg weinig. De vrouw van het cb zei dat hij echt te weinig at en bla bla bla. Ik maak me er niet zo heel veel zorgen over hij is nu koemelkallergie vrij verklaard dus kan ik beginnen met brood. Ik zou me niet te veel zorgen maken. Je kan het niet dwingen, het komt allemaal wel goed!
Liefs Esther

Hoi Tobi,

Ik heb  tijdens onze zwangerschappen  wel eens op jouw site gekeken bij beebiesite en wat ik nog weet is dat jullie allebei slank gebouwd zijn. Misschien heeft Sophie gewoon de bouw van papa en mama!

Probeer je niet al te druk te maken. Biedt haar  genoeg aan op een dag, maar ga het niet naar binnen forceren. En is er iets wat ze wel lekker vindt,  fruit of warm eten ofzo, dan geef je daar toch gewoon extra van.

Bovendien: niet vergelijken met andere kindjes!

groetjes, Diane  

hoi tobi,

delano is ook een licht kindje laatste keer cb was hij 7 1/2 maand woog hij 7355 gram met een lengte van 70.6 cm, dus vrij tenger.
Hij eet hardstikke goed, maak me er gelukkig niet druk om,  omdat hij gewoon deze bouw heeft blijkbaar, ik heb het een beetje vergeleken met kevan en ze zijn gewoon bijna identiek. En als jij en je mannetje ook niet echt "fors"zijn dan zou ik me al helemaal geen zorgen maken.
Succes!

groetjes kim
mama van kevan en delano  

Lukas zit behoorlijk op het gemiddelde maar de laatste keer bij het cb was hij afgevallen ipv aangekomen! Ik gelijk in de stress natuurlijk. Zijn lijn ging ook al een tijdje duidelijk iets naar beneden ipv naar boven.

Ik ben een paar keer extra gaan wegen, hij ging zijn groentehap beter eten, hij kreeg een lekker toetje bij het eten (danoontje of fruit) en langzaam maar zeker zit hij nu weer in de opgaande lijn.

Ik zou zeggen maak je niet te druk. Niet ieder kindje is hetzelfde en verschillen moeten er zijn.

Annemieke

hoi hoi

mijn zoontje is op 27 feb naar het cb geweest woog toen 6880 gram en was 68 cm dus ook echt niet veel maar eet gewoon wat hij op kan dus ik maak mijn eigen niet druk moet tien april weet terug ben dan wel weer benieuwd hij is de laatste drie dagen zo ziek eet bijna niet dus zal niet zo veeel aangekomen zijn maar ja haalt hij wel in denk ik dan.

groetjes jessica

Hoi Tobi,

Kay is bij de laatste controle ook niet heel veel aangekomen en weegt voor zijn 7,5 maand net iets te licht (net onder de middencurve 8025 gr).
Op zich niet zo'n ramp natuurlijk en daarbij eet Kay ontzettend goed.

Waar het bij ons aan gelegen kan hebben is dat Kay al weken verkouden is en gaan daarvoor morgen maar weer eens naar de huisarts. Ook is Kay een heel beweeglijk kindje en verbruikt dus ontzettend veel energie.
Al deze dingetjes kunnen ervoor zorgen dat je klein niet ontzettend veel aankomen omdat ze eigenlijk meer verbranden daardoor.

Ik zou me niet teveel zorgen maken tenzij het   gewicht écht gaat afwijken. Maar dan is er nog geen nood aan de man.
Mijn broer zijn kindje is véél te licht, ook door langdurig ziek zijn (allergieen etc). Zij worden nu begeleid door een dietiste. Ze krijgen dus gewoon dan tips mee qua voeding die je kleine weer geleidelijk aan op gewicht helpen.

Dus maak je geen zorgen!!
en zo wel,.. gewoon weer aan de bel trekken en om hulp vragen.

Esmé mv Kay

Chris dronk zijn flesjes ook minder goed.
Ik heb toen een maat grotere speen gekocht en dat werkt beter
Tevens ben ik op het moment van de fles de rust gaan opzoeken
radio, tv uit en een rustig plekje zonder afleiding...dat werkt goed...hij wordt anders boos omdat hij alles wilt zien en mee kletsen

misschien om te proberen.

Pascal

Terug
Bovenaan