Wie heeft er ook ervaring met korte luteale fase?

Hallo Allemaal!

Ik heb een vraagje:
Heeft iemand op dit forum ook te maken met een korte luteale fase (ik had er zelf nog nooit van gehoord, maar op internet vind je alles :) )?

Ik zelf heb pas op de eerste dag van week 4 een verhoogde LH waarde (dus +/- 1 a 2 dagen later mijn eisprong). Na een paar dagen heb ik al wat oud bloed en een aantal dagen daarna wordt ik alweer ongi. Die tussentijd van ei tot ongi (luteale fase) is dus waarschijnlijk te kort.

Zijn er meer meiden die dit herkennen?

Ik ben 27 en ben bezig voor ronde 15. Hierna maken we echt een afspraak met de huisarts, want ik wil nu wel weten wat/of er een een probleem is en wat we eraan kunnen doen (frustratie!).

Ik weet dat ik dit al eerder heb geschreven, maar ik zou graag op dit forum in contact komen met mensen die dit ook ondervinden. Ik kan er nu nog niet echt wijs uit wie wat waar doet.

Iedereen heel veel succes en Jackje: Gefeliciteerd, zulk goed nieuws kunnen we niet vaak genoeg horen !!!

Liefs Belle

HOI Belle,

Ik heb een cyclus van 24 dagen. mijn eisprong ligt op dag 12 en 8/9 dagen na mijn eisprong krijg ik last van oud bloed en 12 dagen na mijn eisprong begint mijn ongi. Oud bloed is niet erg omdat het bij je oude cyclus hoort. Het gaat om de dag van je echte ongi dus echt rood bloed. Ik heb gelezen dat tussen je ei en je ongi toch echt minimaal 12 dagen (max 16)moet zitten  anders heeft je eitje  geen tijd om zich in te nestelen. Je evenetuele bevrucht eitje heeft minimaal 6 dagen nodig om  bij de baarmoeder te komen en dan moet het zich nog  gaan innestelen. Je kan je dan voorstellen dat als je na een week na je ei ongi wordt dat je ei nooit de kans krijgt om zich in te nestelen.  Na hoeveel dagen na je ei(1 dag na je lh verhoging)  wordt je echt ongi?

Heb je al een maand getemperatuurd?

gr
M  

Hoi Marielle,

Bedankt voor je antwoord

25 dagen na dag 1 van mijn ongi heb ik mijn eisprong. Daarna heb ik vaak 3 dagen na mijn eisprong een beetje oud bloed wat maar 1a2 dagen duurt. 9 dagen na mijn eisprong ben ik dan weer ongi. Ik probeer vanalles zelf te analyseren,maar wordt er niet echt wijzer van.....
Als het deze keer niet gelukt is ga ik naar de huisarts.

Weet iemand misschien precies hoe dat bij de huisarts gaat?

Wij zijn nu 15 maanden bezig en ik heb geen zin om nog langer te moeten wachten voordat we duidelijkheid hebben.
Wordt je over het algemeen gelijk doorgestuurd naar een gyn? En is daar een wachttijd voor?

Tot Forums!
Belle.

Terug
Bovenaan