Wie heeft er ook extreem last van misselijkheid?

Hoi allemaal,

Ik ben nu 10 5/7 week zwanger van ons derde kindje.
Maar bij deze zwangerschap ben ik echt extreem misselijk. De hele dag door, van 's ochtends vroeg tot 's avonds laat.
Aangezien ik veel overgeef, krijg ik dus weinig binnen. Probeer wel goed te drinken, maar dat lukt echt niet.
Nu merk ik gelukkig dat het langzaam in de middag beter gaat worden.

Ik heb van tevoren 2x per dag vitamine met foliumzuur geslikt, maar de laatste paar weken lukte dat niet meer.
Ik hoop echt dat mijn kindje genoeg voeding krijgt, het groeit in iedergeval wel goed vlgs mij.

Allerlei tabletten al geprobeerd...
Niets helpt. Wel al 5 kilo afgevallen (eh.. is het niet de bedoeling dat je gaat aankomen?)

Wie heeft hier ook last van? Of last van gehad?

Hallo!

Ik weet precies hoe je je voelt!
Ik ben tot ongeveer 30 weken zw zoo erg misselijk geweest, in het begin de hele dag door en heel veel overgeven maar na de 20 weken alleen sóchtends heel erg.
Heb toen een aangepast rooster gekregen van mijn baas zodat ik voor 10 uur niet hoefde te werken en heb ook medicijnen van de dokter gekregen die haalde de scherpe randjes eraf! Ik viel niet af maar kwam ook niet bij..
De eerste 3 maand is het vrij normaal dat je misselijk bent hoe moeilijk dat ook is maar namate de zwangerschap vordert moet het wel afnemen!
Je bent wel afgevallen dus ik zou toch aan de bel trekken, evt verloskundige waarschuwen!
De medicijnen hielpen bij mij heel goed, het was een kuurtje van 2 weekjes ofzo maar je mag dan niet autorijden (gele sticker). Natuurlijk ging het niet helemaal over maar zo kon ik er toen goed mee om gaan!
Ik at toen lichte maaltijden en een paar keer per dag zodat je je niet slap gaat voelen en veel fruit meloen enzo mmm en geroosterd brood en ik mixte veel dingen in de blender en dat soort magere dingen.
Ook ging ik niet koken want dan ging ik echt over mijn nek, hulp van vriend/man vragen..
Werk je nog of zit je in de ziektewet?

Hopelijk heb je hier iets aan!
xxx meimams
(nog 3 dagen te gaan!)

He mei07mams,

Op dit moment ben ik thuis. Zou vandaag voor het eerst weer proberen te werken, maar kan ten eerste om half 7 's ochtends bijna mijn bed niet uitkomen. Als ik er dan eindelijk uit ben, ren ik naar de wc om te spugen.
(Heb al vaker geprobeerd om een half uur van te voren iets te eten, daarna een half uurtje te wachten met mijn bed uitkomen. Maar dat helpt niet.)

Probeer daarna iets in mijn maag te krijgen (kan echt 10 min naar mijn witte broodje of cracker kijken met erg veel weerzin om het daarna heel langzaam kauwend naar binnen te werken).
Maar ja, 10 min later kan ik snel weer naar de wc lopen om daarna uitgeput met beetje hoofdpijn weer op bed te liggen.
Dit ging eerst de hele dag zo door, maar de laatste dagen gaat het tegen 12 uur beter: dan kan ik rustig een beetje achter de computer zitten, zolang ik me maar niet teveel lichamelijk inspan anders ga ik toch meteen weer overgeven.

Ik ben verpleegkundige dus werken gaat nu even niet.
Hoop snel dat het weer beter gaat en dat ik (evt met aangepaste tijden) weer kan beginnen met werken.

Nou mei07mams heel veel sterkte met de bevalling!!!
De laatste loodjes....

Groetjes R.

hoi,

De medicijnen waar jullie het over hebben heet Emesafene, een middel tegen misselijkheid.
Je hebt ze ook in zetpil vorm wat beter werkt als je echt alleen maar overgeeft ( dan heeft een tabletje ook geen zin.

Ik zou er zeker om vragen,

Hoop dat je je dan snel weer beter voelt,

Liefs,

Susan.

JA emesafene heet dat medicijn! (dankje susan)
Ik zou er echt iets aan doen want dit is zo toch niet te doen meid..

En gewoon nog even lekker bijkomen thuis hoor want het werk is er langer dan jou! Als je evt de medicijnen gaat gebruiken en je voelt je daarna ietsje beter en je wilt weer aan het werk zou ik gewoon aangepaste tijden aanvragen! Kun je het sóchtends mooi rustig aan doen en zeker met jouwn werk is dat wel lekker! Ik ben ook verzorgende en ik weet hoe hecties en zwaar het sóchtends op het werk kan zijn.

Rustig aan meid en hopelijk voel je je snel weer beter!

xxx meimams

Terug
Bovenaan