wie heeft er ook last van ? slaapproblemen bij kleuter in de schoolvakantie

hallo dames
ik ehb een vraagje mijn dochter van 5 jaar is nooit een goede slaapster geweest.
Moest vroeger altijd bij haar liggen tot ze in slaap viel ,snachts kon ik wegsluipen.

dat was toen ze nog niet naar school ging
nu zit ze alweer ik groep 2 van de basischool en ze hebben nu weer schoolvakantie (kerstvakantie)
maadag moet ze weer naar school.
Ik heb geprobeerd haar op tijd in bed te doen om 19u wat ik dus normaal altijd doe als ze naar school gaat,maar ach het was toch vakantie en een uurtje later kon ook geen probleen zijn dacht ik.

Als ze naar school gaat heeft ze regelmaat 17u eten 19u IN BED   07.00u wakker worden ontbijten en 08.15u naar school

maar nu is het een beetje anders ze ligt smorgens natuurlijk een beetje langer in bed (uitslapen) ontbijten is een half uur later ofzo.
Maar nu wil het dus al zeker een aantal dagen niet lukken met slapen ,inslapen wel maar word snachts wakker en ze kan het presteren dan tot ong 5 smorgens wakker te blijven   en dan valt ze uiteindelijk weer in slaap en vervolgens 9u smorgen dan weer wakker te worden pfffffff
Ik kan mij hier echt gestressed om raken want verdorie maandag moet ze weer naar school.
Mijn man zegt ze is haar regelmaat kwijt en het komt wel weer als ze naar school gaat dan is ze moe van het werken op school en spelen alles gaat en moet dan TOCH WEL OP TIJD GEBEUREN dus het komt goed.

als ze naar school gaat gaat het ook wel   goed soms is het weleens zo dat ze wakker word in de nacht maar ja dan zou ik haar zowieso toch wel om 7u wakker MOETEN maken want madam MOET naar school.
Nu heb ik mijn man gezegd dat ik haar hoee dan ook morgenvroeg om 7 uu rwakker maak of ze nou heeft geslapen of niet   ik wil dat ze weer haar vroegere leventje terug krijgt

denken jullie da thet weer goed komt????  ze is vandaag netjes om  19u naar bed gegaan en sliep goed in maar  NET om 22.30u is ze wakker geworden en mevrouw slaapt nu WEER NIET!!!!  
 
                          Hoi Gelukkigemamavan2

Ik ben bang dat ik je man gelijk moet geven want de regelmaat is bij ons ook ver te zoeken s avonds breng ik haar wel op tijd heen maar ze speelt dan zeker tot 21.00 op haar kamer en zolang ze boven blijven.. ik kan er wel met een zweep bij gaan staan maar ja! Ja en ik denk inderdaad dat je de eerste dagen haar wakker moet maken s morgens dat zit er dik in maar dat moet ik altijd want ze is 4 en een vreemde slaper soms klokje rond(maakt niet uit of het weekend is of niet) en soms ook maar 9 uurtjes dat ik denk waar haal je in vredes naam de energie weg om een dag te kunnen functioneren. Ik weet zeker dat het in elk gezin na een vakantie het moeite kost om het normale gezins leven weer op de rail te krijgen zelfs wij als ouders zijnde moeten ook weer omschakelen en dat kost effe tijd maar ik weet zeker als wij als ouderszijnde elke avond consequent blijven wat betreft de bedtijden(en oke dan moeten we ze de eerste poos letterlijk en figuurlijk het bed uit smijten s morgens)de vruchten er van plukken.
Ik zit ook regelmatig met een sjagerijn aan tafel en dan zeg ik s avonds een meid s morgens ook een grote meid succes
 
Hoi,

Je man heeft hierin echt gelijk:
Als je dochter maandag (oftewel morgen) naar school gaat, is ze  maandagavond zo moe, dat het ritme er binnen een paar dagen weer in zit!!
Dus jezelf er niet te druk om maken, dat helpt nl niets.
Mijn kids hebben ook altijd een ander ritme met de vakanties, maar binnen no time zitten ze weer in hun oude ritme. Maar niet een paar dagen voordat ze naar school moeten, pas een paar dagen erna.

Zo is het nu eenmaal.
Maak je niet druk, zo raak je zelf helemaal gestresst.

Succes en groetjes....
Renata.
 
haha ik moest gisteravond en vanmorgen aan je denken.
Hoe zal het daar gaan?
Nou ik heb uit fatsoen haar om 19.00 naar bed gebracht ze was trouwens
ook moe maar om 20.00 was ze nog aan t boekjes lezen grrr.
Om 20.15 is ze gaan slapen en ze staat nu net naast me(mopperdemop).
Vanavond heb ik meer hoop.
 
nou voor t eerst 2x naar school geweest en ik had haar om18.30 gedouched en al beneden nog even boekje lezen ze was kapot ik dacht yes zal ze t ritme zo snel opgepakt hebben?? Uiteindelijk is ze om 19.30 gaan slapen mmmwaaa redelijk binnen mijn grens hahha nee ik ben tevreden
 
grrrrr gister was het weer mis.
We waren bij de buren uitgenodigt om snert te eten.
Om 17.10 komt mn vriend thuis dus lekker smullen.
Om 18.20 ben ik bij de buren weggegaan met dochter.
Ik wou haar in de douche hebben en huppakee.
Om een lang verhaal kort te houden 19.15 plat en 20.40
gaan slapen.
Ik denk dat wordt morgen vroeg een sjaggie dochter die ik wakker
moet timmeren nee hoor 06.45 paraat grrrrr en opstandig het schijnt
er bij te horen.
 
Terug
Bovenaan