Wie heeft er ook zo´n last van zn tanden?

A

Anoniem

Guest
Ik heb gelukkig nooit problemen gehad met mn tanden of tandvlees, maar nu!! Bij het tanden poetsen bloed het verschrikkelijk, baal van de vieze nasmaak vh bloed maarja dat hoort er nu eenmaal bij denk ik dan, maar ik heb nu al 2 gaatjes gekregen (ik heb er 5 intotaal nu, en allemaal gevuld) en er is nu vandaag voor de 2e keer een vulling uitgevallen tijdens het eten! AU!! In 27 weken tijd allemaal pfff.

Naar de tandarts gaan vind ik niet zo leuk, en ben er net geweest voor die 2 gaatjes en toen die vulling. Nu kan ik weer voor de vulling. Ook al kunnen die verdovingen nu niet kwaad ik baal er als een stekker van. Vind het toch eng die verdovingen voor de baby.

Ik wou eigenlijk mn verhaal even kwijt.....
Ben benieuwd ook of meer meiden hier last van hebben
Liefs diana (27,1)

Hoi Diana, ik heb in het begin van mijn zwangerschap ook veel last gehad van bloedend tandvlees, erg vervelend inderdaad. Ook kreeg ik meer last van aften in mijn mond. (die kleine irritante plekjes)
Wat mij heel goed heeft geholpen is de mond spoelen met kamille. Ik deed dan warm water in een glas en deed daar wat druppels kamille bij.
Even doorroeren en spoelen maar. Het is niet echt lekker, het was ook net in de periode dat ik zo misselijk was maar het heeft mij heel goed geholpen.
Misschien een tip voor jouw? Succes ermee.

liefs Suus

Ja hoor, hier ook herkenbaar. Ik ben inmiddels 2 keer bij de tandarts geweest en ook 1 keer mijn vulling eruit gebeten.
Bloedend tandvlees is nu wat minder geworden.
Groetjes, Yoeke

Tandvlees problemen horen bij de zwangerschap. Zorg dat je goed stookt en flost, vooral doorgaan wanneer het  bloed, je zult zien dat het binnen drie a zeven dagen beter gaat. Verder spoelen met zout water. En bijde apotheek kun je zonder recept een spoelmiddel kopen. Genaamd Corsodyl. Mijn vader is tandarts dus die kan het weten.

Groetjes Evy

Hallo!

Normaal gesproken wordt ook vaak aangeraden om te spelen met verdunde waterstofperoxide. Wie weet of dat mag tijdens de zwangerschap? Ik heb nl. erg veel last van mijn tandvlees, beetje ontstoken...
Groetjes,

NathalieMS (22w)

Oh super! Dankjewel voor de tips!
Ik ga ze zeker uit proberen. Wou echt wel dat mijn mond wat minder zwanger was haha
liefs diana

Terug
Bovenaan