Wie heeft er ook zo een trap en heeft een oplossing?

Hoi dames,
op de overloop op 1e verdieping hebben wij een trap naar beneden met een traphekje, maar we hebben ook een trap naar boven en hier past geen traphekje:

even voor de duidelijkheid maar een foto.
Ik neem aan dat meer mensen zo een trap hebben, hoe hebben jullie dit opgelost?
Ik heb wel een site gevonden met speciale traphekjes maar dan ben je zo € 150,= kwijt en dat vind ik toch wat overdreven.
Maar het probleem is dat mijn dochter zo de trap oploopt, tot nu toe gaat het goed maar voor hetzelfde geld kukkelt ze er nog eens vanaf.
Nou ben benieuwd of jullie een oplossing weten,
groetjes van Sonja.

Hey Sonja,

Wij hebben van beneden naar boven zo'n trap. Mijn vriend heeft aan de zijkanten van de trap een balk hout gemaakt die uitsteekt naast de trap. Daar heeft hij dan weer een hekje opgemaakt. Wij zijn ook lang bezig geweest voor een oplossing maar dit werkt goed. Ik hoop dat je snapt wat ik bedoel...

Groetjes, Patricia  (Jayden 18-05-2007)

Hoi Patricia,
bedankt voor je uitleg + foto (is toch altijd wat duidelijker!).
Ik ga het vanmiddag gelijk aan mn vriend laten zien, kan hij aan de slag, haha,
groetjes van Sonja

Nou sucses ermee ik hoop dat het lukt... Jayden heeft nu ook helemaal de trap ondekt, toch best gevaarlijk vind ik...

Groetjes, Patricia  (Jayden 18-05-2007)

Wij hebben het op de trap van begane grond naar eerste ook. Helaas is het een stuk schuiner, dus bij ons kan er echt niks anders dan geen traphek.
Feline klimt af en toe de trap op waar ik bij ben, maar verder mag ze niet op de gang komen.
En boven zitten er 2 hekjes, maar we moeten nog de ronde buis (waar de trap naar boven aan bevestigd is) aanpassen met houten lat.
Erg he..... Maar goed, Feline kruipt niet rond hoor boven. Ik til haar altijd. Moet wel binnenkort gebeuren, want met die buik haar tillen wordt straks steeds zwaarder natuurlijk..

groetjes MAris

Hoi Mariska, geen idee of je al een oplossing hebt maar wij hebben ook zo'n trap, op trapjeshekjes.nl heb je allerlei soorten traphekjes die je ook bijv in hoeken kan vastmaken. Het is even puzzelen maar je komt er wel uit. Die hekjes zijn 39 euro wat ik me kan herinneren. Wij hebben hem op de tweede tree gemonteerd, een kant aan de balk in het midden vast, en de andere gewoon aan de muur, je kan namelijk ook de schroefjes bijstellen zodat je niet afhankelijk bent van een vlakke muur.
Succes, groetjes Liekele

Hoi,
Idd een idee, hebben wezelf ook..Maak een verlengd kort wandje aan die middenbalk..Daaraan hebben we dan het hekje bevestigd..
Kan hij tussen dat verlengde stukje, en de normale wand rechts.
Mijn man is heel crea..zal van de week eens kijken voor een foto..het is niet zomaar een wandje hoor bij ons..haha stukje vakwerk..
Maar er is altijd wel een oplossing te bedenken.
Gr Rina

Sorry correctie, op de eerste tree gemonteerd. En ook bij ons is alles hartstikke schots en scheef maar het lukt wel! Kijk even op www.traphekjes.nl klik op traphekjes om te schroeven, en dan de flexi fit, heb net gekeken kost 39,95 en worden thuis bezorgd.

Terug
Bovenaan