Wie heeft er ook Zwangerschapsdiabetes

<p>Hoi Meiden,</p><p>Ik heb deze week te horen gekregen dat ik zwangerschapsdiabetes heb. Was wel even schrikken en een omschakeling in de voeding. Nog minder wat ik mag eten ? en proberen op vaste tijden te eten. Ik moet ook 3x in de week 4x per dag m’n suiker prikken.</p><p>Hebben meer meiden hier mee te maken en willen hier over kletsen??</p>

Ik heb het gehad! Toen ik erachter kwam moest ik 3 dagen ook 4x controleren en daarna 3x op een dag, toen na een tijdje 2x en uiteindelijk heb ik maar 1x per dag hoeven te controleren. Ik vond het ook heel erg wennen en moest echt afkicken van de suiker. Uiteindelijk heb ik door veel beweging en koolhydraat arm dieet (en geen suikers natuurlijk) gelukkig geen insuline hoeven spuiten

hoi,
Ik ben 16 weken zwanger en heb ook zwangerschap diabetes. Gelukkig mag ik nu om de dag prikken op suiker. Ik moest de afgelopen 2 weken 4 keer per dag prikken. Na een paar dagen heb je geen vingers meer over.
Ik vind het dieet wel meevallen. Mag best veel hebben.

Groetjes 

Hoe gaat dat prikken bij jullie?? Bij mij komt er geen tot bijna geen bloed uit m’n vingers. Moet flink masseren tot er iets uitkomend en weet ook niet of ik nu niet te hard knijp en de waardes dus ongeldig zijn. 
Tips???

Ik had er geen problemen mee naar weet wel dat als je koude handen hebt een stuk moeilijker is! Even handen met lekker warm water wassen helpt misschien!

Op welk cijfer heb je de naald staan, het kan zijn dat je wat vocht vast houd. Dan moet je de naald hoger zetten zodat die dieper kan. 
Ik slik bloedverdunners dus bij mij is het iedere keer een bloedbad. Ook vind ik het prikken erg pijnlijk.

Ik weet ook sinds een aantal weken dat ik zwangerschapssuiker heb en ben sinds vorige week begonnen met het spuiten van insuline. 's avonds langwerkende en 's ochtends kortwerkende. Daarnaast moet ik 4x per dag m'n waardes controleren,  inmiddels zitten m'n vingertoppen vol blauwe plekjes, dat vind ik het naarst. Ook bij mij lukt het niet altijd meteen om een goede druppel bloed te krijgen. Wat bij mij helpt is vingers onder de warme kraan, ze even naar beneden houden en masseren vanuit de handpalm. 

Bedankt voor de tips. Had wel al het een en ander geprobeerd maar niet aan gedacht hand naar beneden te doen. Zal het dinsdag eens doen. 
Jullie ook succes. 
@Susannaaa was het na de bevalling gelijk weg??

Terug
Bovenaan