Wie heeft er tips het geven van vast voedsel

Hoi hoi
Wie heeft er tips voor mij voor het geven van vast voedsel aan onze dochter.
Zij is nu 6 maanden en wij proberen langzaam vast voedsel te introduceren.
Met het fruithapjes lukt het wel, maar met een groentehapje lukt het voor geen meter

Ze blijft het maar uit haar mond duwen het voedse. We hebben nu al genoeg verschillende groentehapjes gegeven, maar geen van allen wil ze. Het is dus niet voorkeur voor de ene wel en de andere niet

Ze blijft maar het eten uit haar mond terugduwen en that is it.

Graag advies

Gr. Jeannette
 
Hallo,
Zoet is altijd makkelijker dan hartig. Het enige wat je kan doen is enkele dagen achter elkaar hetzelfde geven, zodat je kindje kan wennen aan de smaak. Het schijnt dat pas na 8x een zelfde smaak te proeven een kind de smaak kan herkennen.
Wat ook kan is dat je kindje te moe is om te eten. Mijn zoontje weigert na 18.00 uur ook zijn hapje, terwijl om 17.30 uur het heel makkelijk gaat.
Succes, Tessa
 
Thx Tessa
We geven onze dochter rond 18.00 uur het groentehapje en we kunnen misschien 17.30 uur proberen. Het wordt wel krap, want tsja ... we werken allerbei en mogen blij zijn met het schema / verkeer / file dat we om 17.00 uur haar kunnen halen van het KDV en dan om 17.15 uur thuis kunnen zijn

We gaan ons best doen, nogmaals thx

Gr. Jeannette
 
Hoi
mag ik vragen of je potje geeft of verse groente?
Ik heb bij mijn zoontje altijd een verse groentehap gegeven (kan je van te voren al klaar maken en hoef je dan maar op te warmen). Ook ben ik gewoon met een stukje groente begonnen, dit redelijk afgekoeld hem in de hand gegeven en hem op laten peuzelen. Dit maakt het eten voor de kleintjes zoiezo al leuker. Pas later ben ik begonnen met de aardappels/rijst en pasta en het vlees.
Misschien kun je dit eens proberen? Succes ermee!
Groetjes Jeanette
 
quote: JLI reageerde document.write(friendlyDateTimeFromStr('29-11-2005 22:05:10'));

Thx Tessa
We geven onze dochter rond 18.00 uur het groentehapje en we kunnen misschien 17.30 uur proberen. Het wordt wel krap, want tsja ... we werken allerbei en mogen blij zijn met het schema / verkeer / file dat we om 17.00 uur haar kunnen halen van het KDV en dan om 17.15 uur thuis kunnen zijn

We gaan ons best doen, nogmaals thx

Gr. Jeannette




Hoi Jeannette,

Danique is nu 9,5 maand en krijgt haar warme eten om 16.30 op de chreche op de dagen dat ik werk, anders hoeft ze het niet. Als we thuis zijn meestal om 17 a 18 uur na haar middagslaap dan eet ze het beste.
Dus nu doen we op chreche dagen een potje en op vrije dagen eet ze met ons mee.

Maaike
 
misschien is je kindje er nog niet helemaal aan toe. Wij probeerden rond 6 maanden ook regelmatig een paar hapjes, en dan bedoel ik echt 2-3 hapjes. Eerst hoefde ze dat niet zo nodig, en ineens was daar de omslag. Dan hebben ze "door"  wat de bedoeling is en dat ze ook kunnen eten ipv de fles/bv. Gewoon regelmatig proberen, het moet allemaal wennen. Bij ons duurde dat een week of twee als ik het mij goed herinner.

Groetjes, Karin.
 
Thx Tessa en Karin voor jullie tips

Een paar dagen weggeweest en daarom een verlate reactie

Tessa: goed idee, ik ga eens proberen een groter stukje versgekookte groente te geven en niet uit een potje wat helemaal puree is

Karin: ik zat daar 2 weken geleden toevallig zelf ook aan te denken. Misschien is die kleine meid helemaal nog niet toe aan groenten.

Wat we nu doen is om 18.00 uur toch de fles geven (kom ik toch weer uit op 5 flessen ipv 4) en dan na afloop een paar hapjes groenten geven, gewoon om te kijken of ze het uberhaupt lekker vindt (tot nu toe nog steeds niet)

We hobbelen door en we komen er wel :):):)
We hebben alle tijd

Gr. Jeannette
 
hallo allemaal
zo ik ben pas nieuw hier op het forum
ik heb sinds 5mnd een hele lieve dochter (dat zegt iedere moeder toch :) )
bij de geboorte was zij al 9pond en paar wk geleden was zij al 7,5kg en 67,5cm
28dec  is zij 6mnd
en eigenlijk wil ik al met wat extra's beginnen want ik vind haar erg onrustig
-slecht slapen
-vroeg wakker
-weer snel huilen en trek hebben in haar vlg fles

kunnen jullie me helpen hoe ik dat het beste op kan bouwen?

ik hoop het bvd
groet   nikki
 
Terug
Bovenaan