Wie heeft er tips of ook meegemaakt

A

Anoniem

Guest
He meid

Ik ben van het zomer 2007 forum maar ga jullie een vraag stellen, misschien dat een van jullie het herkent, is het bij een van jullie ook voor gekomen en wat hebben jullie gedaan??
Heeft iemand misschien tips voor mij??

Maud is inmiddels 7,5 maand en ze heeft de fles om half 10 ´s avonds echt nog nodig, wanneer ik deze niet geef komt ze rond half 1 ´snachts. Wanneer ik de fles om half 10 wel geef slaapt ze de hele nacht door.
Ik mag echt niet klagen, ze slaapt dus gewoon door als ze de fles maar krijgt er azijn kindjes die 's nachts wel vaker komen.
Ik heb al geprobeert om de laatste fles te verschuiven tot 20 uur, maar dan wordt ze nog wakker.

Mijn schema is als volgt

8 uur 210 (7 schep)
12 uur       1 boterham met beleg en beker diksap
16 30 uur     groente hap met schaaltje joghurt
19 00 uur       210 (7schep) en nutrix
21 00 uur         90 (3schep)

Wie heeft er misschien tips wat ik kan veranderen, heb   de fles van 19 uur al verschoven naar 20 uur maar dan komt ze dus ook in de nacht.

Of moet ik het maar gewoon zo even laten voor ze 18 jaar is zal het er toch wel af zijn.

Beetje lang verhaal geworden, ik hoop niet te warrig anders hoor ik het wel.

Alvast bedankt
Groetjes Naomi

HOI,

Als ik je schema bekijk denk ik dat het normaal is dat je kindje die laatste fles nog nodig heeft. Wij deden het ongeveer zo, misschien heb je er wat aan:

7 uur bord bambix melkpap appel (zit meteen ook opvolgmelk in)
10:00 fruithapje en ik liet haar wat water drinken
12:00 boterham met een fles melk
14:30 koekje met diksap
17:00 groentehapjeen ik liet haar weer een beetje water drinken
20:00 fles

Ik probeer er geen probleem van te maken als ze iets niet eet of drink, dus soms kreeg ze ook wel eens de helft van iets binnen.En volgens mij kreeg ze pas vanaf  8 maanden een boterham zonder korstjes erbij.
Ik denk dat je kindje het heel goed doet op jouw schema. Wat is er mis mee als ze om 21 uur nog een flesje krijg? Je gevoel volgen is meestal de beste weg!

Succes ermee!

Onze zoon is 15 maanden en krijgt nog steeds om 21.30 uur een flinke fles met bambix. Hij komt ook midden in de nacht als hij z'n fles niet gehad heeft. Wij vinden het trouwens geen probleem om de bambix om half tien te geven. Daarna gaan we zelf lekker slapen.

groetjes Ida

He meiden

Bedankt voor jullie reacties, jullie zijn immers al ervaren moeders tenopzichte van mij.

Soms heb je gewoon even advies nodig en misschien ook wel de bevesteging dat je het goed doet, of hebben jullie dat niet????

Nogmaals bedankt en we gaan gewoon lekker dat flesje geven, zal vanzelf wel verdwijnen dan!!!

Groetjes Naomi
(forum zomer 2007)

ps Als ik nog eens een vraag heb aan ervaren moeders, mag ik die dan bij jullie stellen.)

Terug
Bovenaan