wie heeft er tips om een groentenhapje te geven.

hoi allemaal
mijn dochter van 5 mnd krijgt nu  sinds 2 wk groentenhapje. Alleen erg lekker vind ze het niet. Ik geef nog kleine hapjes om te proeven maar dat komt er snel weer uit. Soms gaat er een hapje naar binnen. Heeft er iemand tips om meer hapjes binnen te krijgen. Is het misschien slimmer om het voor de fles te doen of juist er na.
alvast bedankt.

zo zien haar voedingstijden er ongeveer uit.
07.00 fles 200cc
08.00/10.00 slapen
11.00 fles 200cc
12.30/14.00 slapen
15.00 fles 200cc
16.00 groentenhapje
16.30/19.00 slapen
19.00 fles 200cc
22.30 fles 200cc-- deze fles zijn we aan het afbouwen.

gr elsbeth
 
Hoi elsbeth,

Mijn zoontje wilde helemaal geen groente eten, we hadden alles geprobeerd, voor de voeding(hij kreeg bv) na de voeding, warm, koud, ook is was het advies om eerst de zoete groenten te geven zoals wortel, tomaat enz, niks hielp.
Toen zijn we ipv de groente maar pap gaan geven dit at hij wel heel goed en een paar dagen nog een keer groente gegeven, en hij at het meteen heel goed.
Dus misschien een idee??
Wij zijn wel pas bij 6mnd begonnen ivm bv.
De rijstebloempap waar je mee kan beginnen is wel al vanaf 4 maanden geschikt.

Groetjes, Mary jane
 
Hoi Elsbeth,

Heb je wel al eens fruit gegeven? Dat is meestal wat zachter van smaak en vinden baby's over het algemeen erg lekker. Wanneer je kindje een favoriete smaak fruit heeft, kun je proberen om hier wat groenten door te mengen. En dan steeds minder fruit en meer groenten in een portie geven, misschien werkt dat.
Mijn zoontje kreeg overigens ook eerst pap en later groenten. Als hij iets niet lekker vond, probeerde ik het een tijdje later weer en dan at hij het meestal wel.
Ook geef ik de groenten rond zes uur, en dan de papfles om acht uur. Bij het groentehapje heeft hij dan  altijd honger en is het zo op!
Hopelijk heb je wat aan deze tips.
succes, groetjes Annemarie
 
Hoi Elsbeth,

Het zou ook kunnen zijn dat je dochter er nog niet aan toe is. Tot 6 maanden is bijvoeding nog niet noodzakelijk en wordt het vaak alleen gegeven om te "proberen". Misschien helpt het om even een tijdje te stoppen en met 6 maanden weer wat te proberen.

Groetjes Marieke
 
Terug
Bovenaan