Wie heeft er tips om een pufje te geven?

Hallo,
Mijn dochter van 2 heeft sinds kort een pufje gekregen omdat ze kortademig is.
Wie heeft er tips om dit zo goed mogelijk toe te dienen.
Na 1 x ademen in het apparaat duwt ze hem weg en krijg ik het ook niet meer over haar neus en mond.

We oefenen ook al met de pop en de knuffels enz. maar dit helpt niet.

Alvast bedankt Saskia

Hoi,

Onze oudste dochter heeft zo'n 2 jaar langer een puffer gehad. In hoogtijdagen wel 16 x per dag. Dit was van een half jaar tot 2 1/2
Wij namen haar altijd op schoot met haar rug tegen onze borst. Een arm om haar heen die ook de tube bij het mondstuk vasthield. De andere hand drukte de medicijn in de tube.
En vervolgen zongen wij een liedje dat zo'n 15 seconden duurde.
De eerste tijd was het een strijd met veel huilen. Maar daarna ging het met een liedje zingen heel goed.
Het huilen is zielig, maar voor het inhaleren zeggen ze dat het goed is.
Het is kwestie van wennen, dat zeker in het begin niet leuk was.
Probeer maar zo te denken dat het goed voor die kleine van je.
Onze dochter is inmiddels ruim 6 en er helemaal overheen gegroeid en ruim 3 jaar medicijn vrij.
Veel succes !

Hoi,

Ons zoontje 'toetert' al bijna twee jaar, hij is nu 2,5 jaar oud. Wij hebben het de toeter genoemd. Eerst moest Erni (de pop) ook toeteren en al heel snel liet hij het toe. Uiteraard weet hij nu niet beter meer want hij 'toetert' al zijn hele leven. Nu nog steeds elke ochtend en avond. Hij weet dat het medicijntjes zijn en dat die van de dokter komen en dat de dokter graag wil dat-ie ze binnenkrijgt. Heel af en toe heeft-ie het op z'n heupen en dan mogen we het niet doen. Gelukkig heeft-ie niks te willen en toeteren we op zo'n moment gezellig onder dwang.

Moet jij ook na het puffen een slokje water later drinken en de mond met een vochtig doekje afnemen? Dat is ons verteld door de arts omdat er anders een schimmel in of rond het mondje kan ontstaan. Dat doen we dus ook al die tijd al heel erg braaf.

Succes!

Anouk

Mijn zoon puft ook al 1.5 jaar.
In het begin wilde hij het ook niet.
Klinkt misschien gek,maar we vragen altijd aan hem:"Hoe doet een hondje altijd"?
En dan blaft ie of hij doet een ander dier na.
Dat werkt bij ons perfect!!
Succes!!

gr,
Clau

Hoi,

wij hebben een zoontje van ruim 2 jaar die al sinds zijn eerste jaar last heeft van hevige kortademigheid/benauwdheid. Van de huisarts kregen wij ook een Babyhaler met Ventolin als medicijn, maar na enkele keren werd hij er helemaal hysterisch van, wat het hoesten en de benauwdheid alleen maar verergerde.
Inmiddels zijn we via de huisarts overgegaan op Ventolindrank. Het effect laat iets langer op zich wachten maar werkt wel. Inmiddels kunnen we hem een beetje wijs maken dat het goed voor hem is, dus nu gaat het gelukkig wat beter. Maar bij die kleine peuters is het een drama.... Dus als het puffen echt niet lukt, kun je nog altijd de drankvorm gebruiken.

groetjes
Marieke

Hoi,

Onze dochter van ruim 3 heeft ook een Aero Chamber; zij vindt het vooral leuk om hem zelf vast te houden. Ik tel dan hardop tot 10 en dat werkt goed.
Voor haar broertje van 21 maanden hebben we hem ook een korte periode gebruikt en dan deden we het eerst bij zijn 2 favo knuffels. Soms wou hij dan nog niet, en moest het inderdaad al huilend en protesteren, maar als ze huilen, inhaleren ze het wel goed.
Het is dan voor hun eigen bestwil denk ik dan maar.

Succes.

Gr. Mirjam

Hallo hier nog een tip over de toete. Je moet hem elke week afspoelen met water. Nog een tip om te puffen. Wij beloven altijd een klein snoepje of een keer extra tanden poetsen. Wist je trouwens dat het hoofd schuin achterover moet tijdens het puffen??  
sukses met het puffen, de strijd geven ze vanzelf op. Ervaring met 2 kinderen die puffen. groetjes.  

Terug
Bovenaan