wie heeft er tips voor mij?

Hallo allemaal,

Ik ben vrijdag uitgerekend (2 december) en ik begin het behoorlijk zat te worden. Ik ben zwanger van mijn eerste kindje en het wachten duurt zo lang.

Ik heb de laatste drie dagen steeds last van erge buikpijn en ik heb het gevoel dat mijn buik zich echt aan het voorbereiden is op de bevalling. Ik heb steeds krampen en behoorlijk last van harde buiken.Daarbij ben ik ook vaak misselijk, terwijl ik daar heel lang geen last van heb gehad. Eten kost me dan nu ook veel moeite.

's Nachts kan ik nauwelijks slapen. Ik lig totaal niet lekker en lig daarbij ook nog eens te piekeren en af te wachten of het gaat beginnen. Daardoor ben ik overdag hartstikke moe en daardoor weer bang dat de bevalling gaat beginnen. Vervolgens kan ik 's nachts weer niet in slaap komen, omdat ik bang ben dat ik oververmoeid 's nachts aan de bevalling moet beginnen. Wie heeft er tips voor mij, zodat ik 's nachts misschien iets rustiger kan slapen, want hier wordt ik echt helemaal gek van.
Kan je de bevalling aan voelen komen als vrouw of is dat echt een fabeltje. Wie heeft hier ervaring mee??

Succes allemaal ,

Groetjes Ellen (40 + 5)

Hoi Ellen

Ik ben mama van Raff, 13 mnd en 12 weken zwanger van de tweede. Ik zat bij Raff ook echt tegen die datum aan te hikken...ik wilde zoooooo graag dat die kleine zou komen. Ik dacht ook altijd dat ik het wel zou voelen als ik die dag mama zou worden. Niet dus. Ik zei om 23.00 balend tegen m'n man dat die kleine wéér niet kwam (pas 2 dagen na m'n datum) En om 1.00 word ik wakker van een wee en om 7.34 heb ik Raff in m'n armen.

Zo ging het bij mij, maar dat wil natuurlijk niet zeggen dat jij het niet kan voelen. Ik kan me voorstellen dat je de kleine onderhand wil zien. Ieder uur in dat lege kamertje gaan kijken schiet natuurlijk ook niet op....helaas, die kleine heeft je nu mooi even in de tang en komt wanneer hij/zij dat wil. Heb je alle debiele klusjes in huis gedaan? Het is maar afleiding....kerstkaarten geschreven, foto's ingeplakt, zomerkleding opgeruimd etc etc. Ik ben toen de vakantiefoto's van de buren maar gaan inplakken, ik was echt helemaal klaar...

Ik hoop voor je dat je niet lang meer hoeft te wachten en dat je een voorspoedige  bevalling zult hebben.

liefs Claudia

Hallo

Ik had dit ook toen ik op het laatst liep.
De verloskundige gaf mij de goede tip om Nachtrust van Bional te gaan slikken voordat je gaat slapen.
Dit is helemaal homeopatisch en kan geen kwaad voor je kindje.
Je wordt er een beetje rustig van en gaat minder piekeren.
Het heeft mij enorm geholpen en ik hoop dat jij er ook wat aan hebt. Maar misschien heb je het ook wel niet meer nodig en ben je inmiddels aan het bevallen.
Succes met de laatste loodjes en geniet nog even van de rust en vrijheid die je nu nog hebt, want dat is de komende maanden zeker voorbij. Al krijg je er wel iets geweldigs voor terug.

Liefs en sterkte met de bevalling

Als ik jou was zou ik zoveel mogelijk rust uurtjes pakken en als het begint weet je dat wel. Bij iedereen is dit toch anders.
Ik dacht dat ik 3 weken eerder al zou bevallen omdat ik af en toe krampen had. Op de ochtend dat ik dit weer voelde, dacht ik...zal wel niets zijn maar toen zette het wel door.
Mijn vruchtwater brak snel hierna ook dus dat was ook duidelijk.
Succes in ieder geval.

Hoi hoi,

Misschien dat je nu al wel bevallen bent, maar ik herken je verhaal volkomen.
Ik zit nu op de 40 weken en 4 dagen. En ik heb sinds een kleine week ook veel last van misselijkheid en veel krampen. 's morgens ook nog eens regelmatig, maar er gebeurd verder niets. Ik denk dat er niet veel anders op zit dan "gewoon"rustig wachten. Ik heb het geluk dat ik 's morgens tussen 8 en 10 het beste slaap, ik trek dan ook de telefoon eruit. Verder een beetje rondlummelen.

Veel succes!
Groetjes Bertine

Hai!

Goh wat vervelend dat je er langer over doet. Ik weet hoe het is, mijn
dochter is uiteindelijk pas met 42 weken en 3 dagen geboren.

Ik kan alleen maar aanraden: Doe het lekker rustig aan, ga dingen doen
waar je anders nooit tijd voor neemt (ik heb de laatste 2 weken van
mijn zwangerschap heel veel computerspelletjes gespeeld als afleiding).

's Avonds lekker uitgebreid onder de douche of in bad, kaarsjes aan..
Filmpje kijken... Lekker tutten en relaxen. Kamillethee wil ook nog wel
eens ontspannend werken.

En je vooral niet druk maken om de bevalling. Het komt wanneer het komt...

Als je zoiets hebt van: Ik wil dat het doorzet, probeer dan eens
acupunctuur. Heb ik ook gedaan. Hielp bij mij uiteindelijk niet (mijn
lichaam/kind) was veel te eigenwijs, maar heb vaak gehoord dat het wel
helpt en bovendien heb je dan ook het gevoel dat je er ALLES aan gedaan
hebt.

Groetjes,

Lynn

Terug
Bovenaan