wie heeft er tips?


hallo allemaal

weer een vraagje van mij aan jullie
ik ben de laatste tijd enorm lastig maar ik zou wel wat tips kunnen gebruiken.
ik ben nu 20 weken en 3 dagen zwanger van mijn eerste kindje en het lijkt wel of ik de laatste dagen last heb van   opvliegers.
tijdens het boodschappen doen kreeg ik het ineens ontzettend warm en kreeg vlekken voor de ogen, ik ben snel naar buiten gegaan voor wat frisse lucht en toen ik even ging zitten ging het wel weer maar ik werd er wel angstig van.
nu waren we vandaag bij de mc donalds en kreeg ik het weer, ik liep helemaal rood aan en raakte ook weer een beetje in paniek.
ik vind het niet prettig en vind het nu helemaal niet fijn meer om ergens heen te gaan.
wie herkent dit en weet wat je er tegen kan doen?

ik hoop gauw wat te horen

liefs sarah
 
hoi sarah
het lijkt een beetje op paniekaanval ook het feit dat je je er nu zo op focust kan zoiets alleen maar erger worden. probeer je je eigen erover heen te zetten is makkelijker gezegd dan gedaan I now..
maar porbeer rustig te blijven ademen tel tot 2 als jke door je neus heen ademt en 3 en 4 als je je mond uit ademt.
voor de zekerheid zou je je vk kunnen bellen en vragen of je even langs kan komem voor een extrea check up kan vaak ook al wonderen doen..
succes ermee
liefs mij 32 weken en 1 dag
 
Ik heb iets dergelijks ook wel af en toe. Ik zelf zoek de oorzaak in het feit dat ik sneller honger heb en heel "flauw" word als ik niet op tijd eet. Ook een wat lage bloeddruk zou mee kunnen spelen, maar dat is bij mij niet het geval; die is rond de 125/75.
Ik  hoop dat het je niet teveel gaat beheersen. Ik laat me er neit gek door maken, maar zorg wel dat ik regelmatig eet of iets bij me heb.
Succes.
Greet
 
Hoi Sarah.

Als je ook duizelig bent kan het zijn dat je bloeddruk wat aan de lage kant is, even door de vk laten checken.
Eet je wel een beetje regelmatig?
Probeer anders op zo'n moment een dextro te pakken, druivensuiker. Krijg je energie van en gaat je bloedsuiker van omhoog. Als deze laag is kun je je zweterig en duizelig voelen. Probeer daarna iets te eten anders kan hij opnieuw zakken, zoals een boterham of wat yogurt met ranja.
Succes ermee!
Liefs carlijn
 
Wat ook nog wel eens helpt is een nat koud washandje in je nek leggen. Die heb je natuurlijk niet altijd bij je, maar probeer dan misschien van die vochtige doekjes.., je voelt je meteen weer een stuk beter en inderdaad proberen er zo min mogelijk aan te denken. Sterkte
 
Beste mededuizelaar,





Ik heb dit zelf ook, klopt het dat je dit voornamelijk hebt als je
stilstaat, bijvoorbeeld ergens moet wachten in een rij voor de kassa?
Ik ben één keer echt bijna flauwgevallen, maar nu weet ik dat dit een
kwaaltje is wat er bij mij bijhoort (heel warm krijgen/zweten/vlekken
voor de ogen) en ga ik gelijk zitten waar ik ben en zeg ik dat ik niet
zo lekker benm omdat ik zwanger ben. Eerst vond mijn vriend het maar
niets, maar toen ik echt een keer bijna weg was snapte hij het en
mensen reageren heel begrijpend als je zegt dat je zwanger bent.



Een vriendin van mij zei dat op je plek kleine stapjes heen en weer doen ook helpt, maar dat heb ik nbog niet geprobeerd.



Veel succes



Jannie

 
Terug
Bovenaan