wie heeft er tips !!??

A

Anoniem

Guest
Hallo allemaal,

ik ben net 7weken zwanger en nieuw hier op de site ....
Maar ik heb dringend tips nodig .....
Ik ben zo misselijk !!! elke morgen als ik opsta dan lijkt het goed te gaan maar zo gauw als ik iets eet of drink begint het gezeur.....
Ik vind het dubbel lastig want ik heb al een kleine van net 2 jaar die natuurlijk ook de aandacht wil en als je zo misselijk bent is dat niet echt handig.....
We willen nog wachten met het vertellen aan de fam. tot ongeveer 3 maanden dus ik kan ook hun niet vragen of ze tips hebben of dat ze misschien even willen oppassen zodat ik even kan bij komen .....

alvast bedankt !!!

liefs marjan

Hoi,
Ja hier kan ik ook over meepraten, vanaf het begin van de zwangerschap was ik ook kots en kots misselijk en dat dag en nacht.Dit heeft tot een week of 10 geduurd.
Ik heb veel baat gehad van tabletjes die ik van de dokter heb gekregen:emesafene heten ze.Het nam niet alle misselijkheid weg maar wel zoveel dat het draagbaar was.
En misschien een dooddoener:maar eet voldoende, zorg dat je maag niet leeg is want dan voel je je nog beroerder.Ik moest er ook niet aan denken maar heb mijn eten in die tijd naar binnen gepropt.
Veel sterkte en ik hoop dat je misselijkheid snel voorbij is, want er is niks aan aan die misselijkheid!
groetjes!!

Hoi Marjan.

Ik ken je probleem! (alleen heb ik er nog niet eens een kindje bij, ik vroeg me al af hoe dames dat doen die al een kindje hebben). Ik heb ook een paar weken terug op het forum geschreven omdat ik me ellendig voel. Het enige wat ik er echt van heb meegekregen en mij ook goed deed is: dat je niet de enige bent!
Ik ben nu 13 weken zwanger, ben 5 kilo afgevallen en op een gegeven moment durfde ik niet meer te eten of te drinken. Nu sinds een paar dagen gaat het IETSJE beter. ik hou mijn eten iets beter binnen (maar nog wel elke dag mis en overgeven)
Ik heb ook alles uitgetest: niet eten, wel eten, noem maar op.
Waar ik nu wel ECHT achter ben en wat voor mij een beetje helpt:
omdat ik vooral vanaf de middag-avond nog ellendiger ben probeerde ik smorgen wat meer naar binnen te krijgen. Ik neem geen sapjes, wat voor soort dan ook, meer na de middag (gaat mis) , liefst geen gekruid eten want dat gaat ook mis. En zoals ze ook schrijven niet te vet want dat gaat ook mis. Soms is dat allemaal zo moeilijk want je wil wel eens iets eten of drinken en dan heb je daarna wel een spijt!

Heel veel succes, Ik las van de andere dames dat het echt een keer overgaat (en anders na 9 maanden) Ik zit al vreselijk te hopen op de dag dat het weer gaat.
Dus sterke van de ene misselijke persoon  naar de andere.................

Tessa

Hoi Marjan,

ik heb bij mijn eerste zwangerschap 9 mnd lang gespuugd, en nu ook alweer 21 weken... Je moet ervoor zorgen dat je niet uitdroogt, anders word je net zolas ik opgenomen in het ziekenhuis om via een infuus weer aan te sterken.

Tja, tips zijn   er niet echt....de ene dag werken ze wel, de andere dag niet
- zorg dat je het niet warm hebt
- eet ieder heel uur een melbatoastje
- drink ieder half uur een paar slokje water
- en heb je ergens zin in, eet of drink dat dan, gaat het goed dat is dan mooi meegenomen, zo niet, heb je toch even van de smaak kunnen genieten

Ook al willen jullie het graag voor je houden, wellicht is het toch fijn om een paar dierbare in te lichten. Het gaf mij een stukje rust dat ik niet stiekem hoefde te spugen...en ach, ze wisten het toch zo, want bij Raff lag ik met 8 weken in het ziekenhuis en nu met 9 en met 18 weer.

Ik wens je veel sterkte en hoop dat het bij jou snel over zal gaan...en anders....wat is nou 9 mnd op een kinderleven (heel lang als je erin zit, heel kort als je de kleine in je armen hebt)

sterkte en liefs Clau

Hoi Marjan,

Nou ik kan er helemaal over mee praten hoor, want ik ben ook erg misselijk geweest. Zo erg zelfs dat ik in de ziektewet heb gezeten van week 9 tot en met week 20 ongeveer ! Ik heb het dus ook vrij snel moeten vertellen, maar ik kon ook niet volhouden dat ik griep had (hahaha). Ik dacht echt dat ik het eind van de zwangerschap niet zou halen en dat het nooit over zou gaan !! Ik zat echt elke week bij de dokter en heb ook emesafene gekregen. Bij mij hielp het niet echt. Ik kan je alleen maar aanraden, ga gewoon in bed liggen en laat je door iemand vertroetelen. Bij mij is het de eerste en dat kon gelukkig. Zorg alleen dat je niet uitdroogt, want het ziekenhuis lijkt me echt verschrikkelijk. Ik wilde gewoon het liefste thuis zijn, met mijn eigen emmertje en in mijn eigen bed. Iedereen zegt ook: je weet toch waar je het voor doet. Dat weet ik echter niet, want ik heb nog nooit een kindje gekregen.
Nu echter het wat positievere nieuws, na week 20 is de misselijkheid langzamerhand afgenomen. Ik ben nu 32 weken zwanger en het is nu echt draaglijk. Ik heb op een gegeven moment gewoon moeten accepteren dat het niet beter wordt. Maar ik functioneer nu een stuk beter, ik werk voor 75%. Ik zorg wel dat ik elk uur iets eet en dat ik genoeg drink. Eten, eten en eten was bij mij de enige oplossing. Als het er weet uit komt, gewoon weer van voor af aan beginnen. Probeer ook te eten, waar je denkt dat je trek in hebt. Om uitdroging te voorkomen heb ik water met heel veel suiker gedronken en ook water met ORS (wat je bij de apotheek kunt kopen tegen uitdroging).
Ik wens je heel veel sterkte !!!
Birgit

Terug
Bovenaan