wie heeft er tips??

Hallo,

Mijn dochtertje is nu 3 weken oud en krijgt flesvoeding.
In eerste instantie kreeg ze friso1.Zij had erg last van darmkrampjes en raakte daardoor dan ook erg overstuur en sliep dus slecht. ( behalve 's nachts, gelukkig). Ik ben zelf overgestapt op friso comfort ( nu krijgt ze dat sinds dinsdag) en dat lijkt goed aan te slaan. Maar nu heeft ze diaree en dus weer last van haar darmen en dus weer veel huilen en weinig slapen overdag.
Wie heeft er tips voor mij zodat mijn Xanthe weer een tevreden baby wordt???

alvast bedankt...
Henriet.
 
Hoi Henriet,

Mijn zoontje ( nu bijna 5 maanden) had ook ontzettende last van darmkrampjes. Ik heb van alles geprobeerd: bijv. inbakeren. Dat gaf wel enige rust. Je kunt eens kijken op www.pacco.nl Verder had ik ook andere voeding. Maar wat bij mij ook ontzettend geholpen heeft is het gebruik van een andere fles. Voorheen gebruikte ik die van Avent, maar de flessen van difrax, met zo'n rare kromming en een luchtventiel aan de onderkant, helpen echt. Mijn zoon dronk meteen een stuk rustiger. Ik heb de flessen met een brede hals. Misschien kun je ze eens proberen!
Heel veel succes en het is een cliche, maar het wordt naar mate ze ouder worden ook minder!

groet Anne
 
Hoi,
Mijn dochtertje krijgt ook friso comfort 1, en ze had ook diarree. Dit komt omdat deze voeding een licht  laxerende werking heeft. Als je gaat veranderen van voeding (of van fles/speen) moet je je kindje ong. 2 weken de tijd geven om hier aan te wennen, helaas gaat dat wennen niet altijd zonder vervelende bijwerkingen. Mijn dochtertje heeft inmiddels weer gewone ontlasting en is alweer een stuk rustiger.
Ik was zo dom om een bakerzak te bestellen, en nu blijkt dat ze gewoon andere voeding moest hebben.   als ze de bakerzak aan had werd ze helemaal panisch omdat ze graag met de armen wijd slaapt. zonde van zo'n dure zak.
 Wacht nog even af totdat ze 2 weken aan de friso comfort heeft kunnen wennen, misschien gaat het dan met jullie kindje ook veel beter

Succes.
Doreen
 
Je mag mengen doe ik ook.
2schepjes fris blauw en 2 schepjes groen fles van 130\4 dus, maar eerst
bijv; 2bl-1 gr \ 2gr -1bl \
het is even zoeken maar nu gaat het goed
ik doe nu 3bl -1gr 2flessen achter elkaar en dan elke derde fles dus 2bl -2gr.

succes petra ps caitlin is bijna 7 wkn en krijgt 5 a 6 flessen op een dag
 
Hoi Henriet,

Ik had hetzelfde probleem met mijn zoontje. Hij had vreslijke last van krampjes en sliep heel slecht hierdoor en moest veel huilen.
Op advies avn het CB heb ik de Bfree fles gekocht. Hier zit een ventiel in   waardoor de fles niet vacuum kan zuigen.En dit werkt super! Hij drinkt zijn flesje veel rustiger, het boertje komt ook veel eerder en hij gaat hierna heerlijk slapen. Echt een aanrader. Op www.tomsbabycare.nl  staat meer informatie en reacties van ouders.

Veel succes!
 
Terug
Bovenaan