wie heeft er tips!!!!!!!!

onze dochter is 1,5jaar en we vallen in beetje tussen wal en schip qua forum.
daarom vraag ik het aan jullie.jullie hebben iets oudere kinderen en waarschijnlijk dit probleem al eens mee gemaakt.
onze dochter willen we nog maar 1 middagslaapje laten doen.we proberen de ochtend te rekken zodat ze om 12.00- 12.30u gaat slapen. dit is nog behoorlijk lastig omdat ze tegen 10.30u echt moe is en vervelend word.
als we haar toch om deze tijd in bed leggen.hebben we rond 16.00u en rond etenstijd een vervelend kind.
ze word s'morgens rond 6.30u wakker en gaat sávonds om 19.00u naar bed.
als ze nou het sóchtends iets langer sliep dan zou ze het ook beter vol houden wakker te blijven tot 12.00u.

wie heeft er tips om haar wakker (als je gaat wandelen valt ze inslaap)  te houden of smorgens langer door te laten slapen.
 
Is je kindje dan wel toe aan 1 slaapje? Mijn dochter sliep nog maar twee keer drie kwartier toen we naar 1 slaapje hebben over laten gaan. En het duurde ook steeds heel lang voor ze sliep.
Dus misschien nog even mee wachten?
Als je denkt dat ze er toch wel aan toe is dan is het een kwestie van wennen hoor. Vrij snel zal ze dan wennen aan het opblijven tot 12 uur. In het begin gingen wij lunchen om 11:30 uur en daarna naar bed.
 
hallo,

ik zal heel eerlijk zijn, mijn zoon is een luilak!
tot zijn 2,5 jaar heeft hij soms zelfs nog 2 slaapjes gedaan.

ik raad aan om bedtijd langzaamaan op te schuiven.
als ze b.v. om 10 uur en om 15 uur gaat slapen zorg je dat ze eerst om 10.30 en om 15.30 naar bed gaat, als je dit langzaam opschuift kan je kindje er langzaam aan wennen.
op het eind gaat je kindje rond 12 uur half 1   en vallen het slaapje van 15 en de avond in elkaar.
het zal wel even lastig worden met de tijd van het middagslaapje en voor de nacht want die tijden komen heel dicht bij elkaar te liggen.
maar maak je kindje b.v. bij haar middagslaapje na een uurtje al wakker en bouw dat af.

ik hoop dat je er iets van snapt haha erg lastig uit te leggen.
joke
 
hallo,

ik zal heel eerlijk zijn, mijn zoon is een luilak!
tot zijn 2,5 jaar heeft hij soms zelfs nog 2 slaapjes gedaan.

ik raad aan om bedtijd langzaamaan op te schuiven.
als ze b.v. om 10 uur en om 15 uur gaat slapen zorg je dat ze eerst om 10.30 en om 15.30 naar bed gaat, als je dit langzaam opschuift kan je kindje er langzaam aan wennen.
op het eind gaat je kindje rond 12 uur half 1   en vallen het slaapje van 15 en de avond in elkaar.
het zal wel even lastig worden met de tijd van het middagslaapje en voor de nacht want die tijden komen heel dicht bij elkaar te liggen.
maar maak je kindje b.v. bij haar middagslaapje na een uurtje al wakker en bouw dat af.

ik hoop dat je er iets van snapt haha erg lastig uit te leggen.
joke
 
nou, niet om langer uit te laten slapen, die tip is bij meer welkom  Maar wat wij deden om het ochtendslaapje over te slaan was zeg maar een duidelijk programma. Eeerst ontbijten, dan spelen, om half tien even een rustmomentje. Bij ons was dat even tv kijken, de teletubbies en wat daarna komt, ik geloof het zandkasteel. Bij de tv wat fruit eten en wat drinken. En daarna ging ik er altijd even op uit, boodschappen doen, kopje koffie bij mams. Dan ergens voor 12 terug, broodje eten en naar bed. Binnen een week of 4 ging dat heel gemakkelijk,   wie weet heb je hier wat aan, groetjes Soela
 
Ik heb mijn dochter nog een tijdje wat langer kunnen laten slapen, door haar een papfles te geven als ze wakker werd. Ik weet tot hoe lang ik dat voor elkaar heb gekregen. Het cb is daar natuulijk niet blij mee, want op die leeftijd mogen ze eigenlijk geen flesje meer. Maar bij ons werkte het.

Gr christa
 
heb je al eens geprobeerd je dochtertje 's morgens een half uurtje te laten slapen, wakker te maken en haar dan rond 13.00 uur in bed te leggen voor haar officiele slaapje.
Ik weet niet of het werkt hoor misschien wordt ze niet vrolijk als je haar wakker maakt maar misschien is het een oplossing.
Als je eenmaal een paar weken verder bent gaat ze het vast beter redden om haar slaapje later te doen.
 
Hallo,

Mijn zoontje is nu bijna 2 jaar en die slaap s'middags van 1 tot 3 uur.
Mischien dat je haar schema helemaal moet omgooien...
S'avonds half uurtje later naar bed ( half 8 )
Dan slaapt ze waarschijnlijk door tot 7 uur in de ochtend.
Ik ga meestal rond 10 -11 uur wat boodschapjes doen lopend en Shane ( zoontje ) op de loopfiets of stepje..Dan zijn we rond half 12 terug. dan gaan we eten en hupsa half 1 - 1uur lekker zijn bedje in.
Zo heb ik nog iets voor me zelf en hebben we tegen etenstijd ( 17.30 ) even een klein dipje maar dan gaan we toch eten en daarna is ie meestal weer ff bij de mensen .
Probeer het maar is.

Gr Joyce
 
Terug
Bovenaan