Wie heeft er tips??

Hallo,

Ik heb hier een klein ontlasting probleempje (Nou ja Jamie dan). Hij heeft de laatste tijd heel erg last van harde ontlasting en moet er ook echt op persen. Dit heeft hij soms wel 3 of 4 keer op een dag. Heeft er iemand tips om de ontlasting wat dunner te laten worden. Ik vind dit wel een beetje zielig voor hem.

Groetjes Natasja mv Jamie

Hoi Natasja,

Soms moeten ze inderdaad even hard kracht zetten om "alles" er uit te krijgen.. Kay loopt dan soms ook helemaal rood aan van het persen haha..
Als hij er vaak last van heeft kun je bv iets meer water in je fles doen in combi mat je melk. Als bv normaal een fles zou hebben van 180 cc water, doe je nu 200 cc water met 6 schepjes Nutrilon (mocht je dat gebruiken..). Daarvan wordt de ontlasting iets zachter.

Of gewoon af en toe lauw water geven,.. laxeerd ook.

Wie weet helpt het!

Succes!

Esmé mv Kay

PS: wie weet dat het ook helpt bij jou mocht je zelf problemen krijgen

Misschien ook wel een tip: als je kleintje al met zijn fruithapje bezig is: geef hem/haar een hapje met pruimen er in (van Nutricia), werkt prima.
En als het hardnekkig blijft is het misschien handig om met de voeding over te schakelen op Nutricia Omneo of een soortgelijk merk, dat verminderd darmkrampjes en maakt de ontlasting wat "soepeler".

Succes!
Wendy

hoi hoi,

heel simpel, iets meer water door zijn fles doet echt wonderen !!!! Ik doe dan 10 cc meer en dat is al genoeg om alles daar beneden weer op gang te brengen.

groetjes en succes! Misja

Hey hallo,

Bij ons is de ontlasting echt een mega probleem bij Yoëll, gister hebben we weer eens de huisartsenpost gebeld want hij had al 4 dagen geen ontlasting gehad en heeft ons daarvan 2 nachten echt wakker gehouden van het krijssen....zelf alles geprobeerd....thermometer met boter, vaseline en ga zo maar door...hij krijgt zelfs zakjes vezels (forlax) van de kinderarts...maar helaas het mocht deze x echt niet baten dus we hebben een laxeerzetpil gehad....een soort van clisma voor baby`s....en na 5 minuten kwam er toch een drek uit getsie getsie en stinken dat willen jullie niet weten...manlief lief kokhalzend de kamer uit en ik zat met mijn neus in m`n shirt verstopt....maar wat heeft Yoëll na die tijd gelachen en gespeeld....dat had ie al 2 dagen niet meer zo gedaan.....

Ondanks dit verhaal heb ik nog wel een tip voor je.....geef eens een beetje afgekookt water met roosvicee laxo....1 theelepel op 100 cc water.....

Suc6

Greez Denise

Terug
Bovenaan