wie heeft er twee kindjes heel dicht op elkaar????

A

Anoniem

Guest
hoi,

ik ben twee maanden geleden bevallen van de vijfde, dit is een echt nakomertje.
Heel leuk maar ze heeft dadelijk niemand om mee te spelen want haar jongste zus is 6 jaar ouder. Daarom denk ik er aan om haar   (en natuurlijk ook de anderen) een zusje of broertje te geven als het nog mag lukken.
Bij de anderen zit er steeds bijna drie jaar tussen en dit vond ik heel goed te doen maar gezien mijn leeftijd van 35 kan ik nu niet al te lang meer wachten.

groeten van buzz

Hoi Buzz,
Bij mij zit er ruim anderhalf jaar tussen mijn twee kids. Ik vond de zwangerschap zwaar, maar het feit dat Liv er is, is alleen meer genieten. Max is nog net jong genoeg om niet jaloers te worden, hoewel het er soms wel naar neigt. Och en waar er 5 zijn, kunnen er ook 6 zijn, toch? Lijkt me heerlijk zo'n groot gezin. Helaas zit dat er bij mij niet (meer) in.
Groetjes,
Patricia, trotse mama van Max 090505 en Liv 141206

Ik heb nog niet echt ervaring, maar mijn zoontje is net 8 maanden en ik weet sinds kort dat ik (bewust) zwanger ben van nummer 2.
Als deze geboren wordt is mijn zoontje ong. 16,5 maanden dus nog geen 1,5 jaar.

Merk nu wel dat ik weer moe wordt en misselijk en net nu kruipt mijn zoontje volop en loopt overal langs en de zwangerschap zal dus wel duidelijk zwaarder worden als de vorige maar het lijkt mij heerlijk straks met 2 kindjes zo kort op elkaar

Heey,

Ook mijn vriend en ik hebben strax 2 kindjes dicht op elkaar. Ons oudste zoontje is ongeveer een jaar en 5 maand als de 2e komt, lijkt me heerlijk dat drukke!

Groetjes Sandra

Ik heb twee dochtertjes van 5 en 6 jaar. Het is geweldig dat ze zo kort op elkaar zijn gekomen, want het zijn echt twee handen op één buik!
De eerste twee jaar (na de tweede) zijn echter wel bijzonder pittig hoor! Vergis je er niet in! Twee kinderen in de luiers, maar geen tweeling, dus ook niet hetzelfde ritme.

Ik ben nu 30 weken zwanger van ons derde meisje en het lijkt mij ook geweldig als deze binnen korte tijd weer een broertje/zusje zou kunnen krijgen. Echter dat zal waarschijnlijk niet gaan gebeuren.... (geldgebrek) we leven van één salaris.  (klein huis) drie slaapkamertjes.

Maar ik zeg nooit, nooit!

Mariska

Hoi,
Ik heb mijn dochters steeds met 2 jaar tussenpozen gekregen en merk dat ze inderdaad veel aan elkaar hebben.  Maar op zich zegt het leeftijdsverschil niet zoveel, ken ook veel kinderen die dicht op elkaar komen en constant ruzie hebben. De karakters moeten elkaar natuurlijk ook wel liggen. Tussen mijn 1e en 3e dochter zit vijf jaar leeftijdsverschil en ik moet zeggen dat ze ook erg veel samen spelen.
Mijn advies is, neem alleen een zesde kind omdat je zelf graag een kind erbij wilt en aan kan (ook financieel) en zorg vooral dat je eerst lichamelijk voldoende aangesterkt bent (dus een maand of negen na de bevalling).

succes met je keuze,
groet van Else

Terug
Bovenaan