Wie heeft er verstand van duplo?

Hallo allemaal,

Mette heeft van die goedkope blokken (Abrick) en vind bouwen heel erg leuk. Nu denken we erover om de komende tijd (Sinterklaas, verjaardag ed) duplo te gaan kopen voor haar omdat het oneindig uit te breiden is en ook voor een 2e kind leuk is. Nu zie ik alleen allerlei maten blokjes op de verschillende sites. De kleinere blokjes zijn dan weer voor grotere kinderen enz. Mijn vraag is of jullie weten of de verschillende blokjes onderding op elkaar passen en of de sets zoals dieren, treinen ed daar ook op passen? Wie weet hier meer van?

lfs ing

Hoi Inge,

zover ik weet en kan vinden in het boek van Intertoys is Duplo er maar in 1 maat.
De steentjes die hierna komen heten Lego en zijn echt pas geschikt voor kinderen v.a. 4 jaar omdat ze echt heel klein zijn.

Alles van Duplo pas op elkaar en kan gecombineerd worden, stenen hebben grote noppen bovenop. Kleinste stenen hebben 4 noppen bovenop.

Eerst had je ook nog Duplo Primo, maar dat is alleen nog maar te krijgen op marktplaats, zit waren stenen met 1 grote nog bovenop (kleinste steen). Is zeer geschikt voor baby's.

Hopenlijk kom je eruit in je zoektocht.

liefs Saskia

Hoi Inge,

Je hebt duplo en lego. Lego is voor wat oudere kinderen. Duplo en Lego passen onderling niet op elkaar.
Van de Duplo kun je wel alles combineren.
Er is ook nog Primo, maar daar zou ik als ik jou was niet meer aan beginnen.

Wij hebben in de loop der jaren heel wat Duplo verzameld (verjaardagen, Sinterklaas en ook wel eens een pakket op Marktplaats gekocht). Eva is nu vier en speelt er nog steeds héél veel mee. Je merkt dat ze nu echt gaat bouwen ermee, terwijl ze eerst meer met de poppetjes, diertjes en voertuigen speelde.
Ik vind Duplo echt prachtig en duurzaam speelgoed. Bas heeft ooit een grondplaat kapot gebroken. Hij zat er boven op en probeerde hem toch op te tillen. En toen brak er dus een hoek van de plaat. Ik heb toen contact opgenomen met Lego en kreeg zonder pardon een nieuwe! (de plaat kwam uit zo'n tweede hands pakket, dus ik wist niet hoe oud hij al was)

Groetjes, Karin

Hoi,

Ben ik weer....
Ik zag dat je alweer een nieuwe reactie had geplaatst.

Ik heb even op de site van Lego gekeken. Volgens mij staat 'deluxe' en 'medium' voor de verpakking van de blokken en niet voor de maat. Voor zover ik het kan zien en ook in de winkels tot nu toe heb gezien, bestaat er maar één 'maat' Duplo blokken.

Groetjes, Karin

Die Duplo Primo ben ik heel lang naar op zoek geweest. Mijn zus heeft oudere kinderen die hadden dat vroeger. Ze heeft het helaas niet meer. Ik wilde het kopen bij Intertoys, maar ze hadden het daar niet. Waarom is dat uit de handel gegaan?

Hoi Babybelle,

Mijn schoonmoeder heeft er naar gevraagd in de winkel en het is uit de handel omdat het niet genoeg verkocht werd. Mensen wilden toch meteen die grote duplo omdat de kinderen daar langer mee kunnen doen.

groetjes Linda

Hoi

Nou ik mag zeggen dat ik ondertussen wel verstand heb van Duplo.
Met 2 jongens was dat heel fijn speelgoed.Ondertussen speelt Joyce met Duplo Primo,maar zoals je ondertussen wel hebt gelezen is dat niet meer nieuw te koop.
Verder heet al het Duplo nu Lego en er staat een leeftijdscategorie bij.Volgens mij begint het officieel bij 2 jaar.Joyce krijgt de gewone duploblokken nu nog niet opelkaar,dat gaat nog te zwaar,maar ze kan er wel veilig mee spelen.Oftewel door de kamer verspreiden en met de poppetjes speelt ze wel echt.
Primo en gewone Duplo kun je trouwens wel met elkaar combineren.
Ook Duplo en Logo past op elkaar.(heb ik net nog even gepast)Maar zo wordt/werd het hier nog nooit gebruikt.

Hopelijk heb je er wat aan!

Groetjes Jessica

Terug
Bovenaan