Wie heeft er voedingsschema's van kleintjes van rond de 10 maanden tot 1 jaar

Hoi hoi

ik ben op zoek naar voedingsschema's van kleintjes van rond de 10 maanden tot 1 jaar. Onze dochter is nu rond de 10 maanden en krijgt nog 2x de fles, 1x yoghurt ipv de fles en net voordat ze naar bed toegaat, geven wij nog een laatste fles. Alleen die fles wil ze 9 van de 10x niet. Ze gaat dan zonder het laatste flesje naar bed en houdt dit rustig vol tot de volgende ochtend 7 uur
Rond de 10 maanden is het advies dat ze nog rond de 600 of 500 cc melk binnen krijgen en rond 1 jaar nog maar 300 cc

Ons schema is nu als volgt
7 uur fles 200 cc met wat groeibambix
9 uur rijstewafeltje met wat diksap (meestal wil ze geen diksap)
11 uur boterham met fles 200 cc (ze drinkt dan gemiddeld 150 cc op)
13 uur fruithapje
15 uur 150 cc volle yoghurt met de lepel, want uit een tuitbeker kan ze nog niet drinken
18.00 uur warme hap + toetje
19.00 uur naar bed met daarvoor de fles van 200 cc die ze vaak niet wil. Wil ze niet, dan slaapt ze van 19.00 uur tot 7 uur de volgende dag (12 uur zonder eten/drinken)

Als ze laatste fles niet wil, heeft ze qua melkproducten dus 200 cc, 150 cc + 150 cc yoghurt op + toetje is ook nog 50 cc, totaal 550 cc

Graag jullie schema's

Alvast thxxxxxxxx

Gr. Jeannette
 
Hoi Jeannette,
Mijn zoontje is nu 10 en een halve maand en zijn schema ziet er als volgt uit:
07:00                pap (200 cc opvolgmelk met bambix groeipap of smulpap)
10:30                fruit
12:00                1 snee brood met beleg (jam, kipfilet, smeerkaas of  pindakaas) met een
                                 fles  opvolgmelk van 200 cc
+/- 15:30      2 rijstewafeltjes en doosje rozijntjes met wat diksap
17:45                groentenhap, daarna een danoontje of vla/yoghurt

In totaal krijgt hij 400 cc opvolgmelk en tussendoor laat ik hem naar behoefte drinken.
Om 19:00 uur naar bed tot de volgende morgen 07:00 uur.
Hij doet het qua groei goed en is een vrolijk kereltje.
Hoop dat je er wat mee kunt!
Succes, Nicole
 
 
hoi jeannette
ik denk dat je dochter een prima schema heeft zolang ze goed groeit en teveren is moet je je niet vast pinnen aan de hoeveelheid melk per dag mijn zoon is nu 21 maanden en drinkt al vanaf 11 maanden geen melk meer hij wil gewon niet en hij weegt 13 kilo schoon aan de haak.
wat je kunt proberen is een smaak te geven aan de melk met aanmaak limonade en een beetje yoghurt vaak vinden kinderen dit erg lekker het is dan een soort yogidrink maar nog maals maak je niet te druk hier over misschien vind ze melk niet lekker en ze kunnen echt zonder.

veel succes

groetjes angela
 
Hoi Jeanette,

Ik heb bij het cb een folder gekregen het heet baby voeding misschien hebben ze die bij jullien ook wel.
Er staat per leeftijd en gewicht wat ze mogen hebben het is maar een richtlijn maar misschien heb je er wat aan.

Groetjes Kim en Brooklyn
 
Hoi,

mijn zoontje is nu 10 maanden en 1 week en zijn schema is als volgt:

7.00 uur          Pap (200 cc melk + Bambix)
10 uur                koekje + water  
12.30                2 boterhammen + 200 cc melk
15.00                fruit + water (drinkt hij niet zoveel van)
17.30                warme hap + toetje

Ik probeer hem voor het slapen gaan nog een fles te geven, maar sinds een week weigert hij deze. Toen ben ik maar begonnen met een toetje geven (deed ik eerst niet, maar zo krijgt hij tenminste nog wat zuivel binnen).
Mijn zoontje drinkt dus 400 cc melk op een dag en iets van 100 cc yoghurt.

Verder is het geen grote drinker. Water gaat nog zo tussendoor (over de hele dag mnisschien 1 tuitbeker vol), maar sapjes, thee etc wil hij niet.

Maar hij groeit goed, is tevreden en heeft voldoende plasluiers, dus maak me er maar nier druk om (lastig af en toe...)

Groetjes
Judith

 
Hoi,

Ik heb van 't cb een brief gekregen heet: voedingsadviezen voor zuigelingen van 4 tot 12 maanden.
Voor een kindje van 9/10/11 maanden zou je het volgende moeten geven:

3 maaltijden:
1 papvoeding van opvolgmelk of 1 broodmaaltijd+beker opvolgmelk of borstvoeding
1 broodmaaltijd + beker opvolgmelk of borstvoeding.
1 warme maaltijd zonder zou bereid met klontje dieetmargarine met mager of halfvol zuivel toetje of borstvoeding.
1 fruithapje
tussendoor water,vruchten/diksap, slappe thee, (kinder)biscuitje, toastje, cracker, cracotte, soepstengel, broodkorst of rijstewafel.

Dat zegt het schema van 't consultatieburo, misschien heb je er wat aan.
 Bij 12 maanden is het eigenlijk het zelfde, maar is de opvolgmelk vervangen door halfvolle gewone melk 300ml per dag

groetjes Kirsten
 
Terug
Bovenaan