wie heeft er vroeger ook heupdysplasie gehad en krijgt haar kindje ook een echo....

hoi hoi

ik ben geboren met de beide heupen uit de kom .. ik heb   tot 4 jaar in de beugels gezeten( ze kwamen er te laat achter) mijn broer is er ook mee geboren........maar heeft er maar 3 maanden in gezeten..

nu wordt onze sophie er extra op gecontroleerd en krijgt ze met 12 weken een echo ( dat is dus over 4 weken)

gisteren bij het cb hebben ze weer gekeken en zagen ze dat op de achterkant van haar beetntje de plooitjes niet helemaal gelijk lopen.....( huidplooitjes in beide beentjes moetendoorlopen in elkaar,,,,,

dit kan een aanwijzing zijn dat er iets mat haar heupjes is... maar hoeft niet

ik zie het wel, las het zo is dan is het zo...... maar toch begin ik er nu steeds meer aan te denken............

wie zit er ook te wachten .....zeg maar...

liefs tobi

Mijn oudste zoontje heeft in onvolkomen stuit gelegen en is ook zo via de natuurlijke manier geboren en dan is het standaard dat er ook naar de heupjes gekeken wordt. Blijkbaar liggen ze dan toch vreemd in de buik waardoor heupjes verkeerd kunnen groeien. Bij hem is er zo rond de 12 weken een foto gemaakt om te kijken of alles goed was, dus geen echo. Gelukkig was bij hem alles goed, dus verder heb ik er geen ervaring mee.
Succes en hopelijk is er niets mis.
Josie

Onze dochter heeft niet in stuit gelegen en is via een keizersnede geboren maar heeft toch heupdysplasie. Ze kwamen er achter bij een controle bij de kinderarts. Daarna ís er een echo en rontgenfoto gemaakt. Ze heeft nu sinds vrijdag een pawlikbandage om. Ze is nu 14 weken en ze zijn er dus goed op tijd bij gelukkig. Morgen moeten weer voor controle en een rontgenfoto. Ik ben benieuwd hoe het nu verder gaat lopen en hoelang ze er aan vast zit. Ze heeft er zelf weinig erg in, maar het is voor mij erg onhandig met verschonen.

Hoi Tobi,

Mijn zoontje krijgt komende dinsdag ook een echo voor zijn heupjes, bij het bureau merkten ze op dat de beentjes ongelijk zouden zijn en daarvoor wilden ze graag een echo maken. Dat kon in het ziekenhuis dan pas weer wanneer de baby 3 maanden is, want dan schijn je het beter te kunnen zien. Ikzelf heb ook in de beugels gelegen als baby en in mijn man zijn familie komen een 2-tal heupafwijking / ziektes voor nl:

Ziekte van Perthes
Heupluxatie

Wij gaan er niet vanuit dat onze kleine dit ook heeft, maar willen toch het zekere voor het onzekere weten...

Aan de ene kant heb ik met het CB zoiets van het ene oor in en het andere oor uit, en ik neem wel op waarvan ik denk dat het oke is, maar in dit soort gevallen kan je niet voorzichtig genoeg zijn.

Heey

Ik ben ook geboren met een heupdialyse.
Ze zaten allebij uit de kom.
Ik heb een heupspreider gehad.
Die stomme ijzeren stang in het midden, het is geen gezicht.
Mijn nicht heeft het ook gehad.
Het zit echt bij ons in de familie.
En Joëlla krijgt met 4 maanden een foto in het zk.
Ik hoop zoooo voor haar dat ze het niet heeft.
De kinderen van mij nicht hadden het gelukkig niet.
En wist je dat het een echt meisjes kwaal is.

Groetjes Mama van Joëlla.

Hoi,

ons dochter is in stuit geboren en lag vanaf de geboorte steeds met beentjes en hoofdje naar 1 kant. Ze is nu 12 weken en heeft 2 weken terug foto gehad en is vervolgens in een spreidbroekje gekomen ivm heupdysplasie (schrijf ik het zo goed??) daarnaast krijgt ze fysiotherapie ivm  die voorkeurshouding van het hoofdje. tot nog toe heeft ze er geen last van alleen het ziet er zo sneu uit!!
maar het is voor het goede doel!!

hallo,
ik heb vroeger ook heupdysplasie gehad. heb een spreidbroekje gehad
en ook een been in het gips omdat het ene been langer was dan het andere.
ook heb ik een beetje hamer tenen en holvoeten. ze zouden het extra in de gaten houden op het cb.

mijn oma had het ook maar mijn moeder niet. dus misschien slaat het een generatie over.

iris is maandag voor het eerst op het cb geweest maar ze zeiden dat ze met 3 maanden tot 6 maanden er pas achter zullen komen als ze iets heeft aan haar heupen.

groeten petra

Terug
Bovenaan