Wie heeft er wel positieve ervaringen met emesafene??

Ha meiden,

Ik ben een actieve meelezer... maar plaatsen doe ik niet zo snel.

Ik ben nu 7 weken zwanger en slik nu ruim een week emesafene tegen de misselijkheid.
Gisteravond en vandaag nog niks geslikt en heb totaal geen last van misselijkheid. (Wat me erg onzeker maakt ivm eerdere mk's)

Wie heeft er positieve ervaringen met emesafene?
Moet ik me zorgen maken omdat de misselijkheid ineens weg is?

Groetjes

Hoi!

Ik heb tijdens deze zwangerschap de eerste 15 weken ook Emesafene geslikt. In principe kreeg ik van de huisarts steeds een kuur van 10 dagen mee, want daarna moest het eigenlijk over zijn. Helaas niet het geval bij mij en mocht elke 1,5 week weer bellen voor een verlenging van de kuur...
Emesafene is geen wondermiddel, het haalt echt de randjes van de misselijkheid af (althans, bij mij en ik ken meerdere mensen waarbij dat was).

Ik snap heel goed dat je onzeker bent ivm eerdere miskramen, dat was ik ook heel erg! Overigens kan het volgens mij wel voorkomen dat je de ene keer misselijker bent dan de andere keer :)

Wanneer heb je je eerste echo staan? Vaak bij voorgaande miskramen mag je iets eerder langskomen voor een vroeg echo :)

Hi, ik heb geen ervaring met dat medicijn maar wel met het verdwijnen van de misselijkheid met 7 weken. Ik vreesde toen het ergste, na twee missed abortions waarbij zwangerschapsklachten afnamen, en dacht dat het weer een miskraam zou worden. Bij 8 weken kreeg ik een echo en zagen we een mooi kloppend hartje. Waar ik zeer verbaasd over was.  Dat is nu een mannetje van 7 maanden. 
Die eerste 12 weken blijven spannend en die onzekerheid is slopend. Het hoeft dus niks te betekenen dat je minder misselijk bent. Misschien Kun je een vroege echo krijgen. Sterkte met wachten. 

Bedankt voor jullie reacties.
Ik heb a.s. maandag mijn 2e echo. Ik heb 2 weken geleden mijn eerste echo gehad omdat we toen al 7 weken dachten te zijn, maar op de echo was het 5 weken. Het was wel een goede echo voor die termijn. 
Ik probeer zo positief mogelijk te blijven...

Ik heb geen ervaring met de medicijnen. Wel met het niet misselijk zijn gedurende de zwangerschap, ik ben alleen de eerste 2 weken misselijk geweest en daarna helemaal niet meer. Ik begrijp de zorgen, maar zou het proberen los te laten hoe moeilijk het ook is. Vertrouw op de echo's. 
Hoewel misselijkheid een van de bekenste zwangerschapskwalen is hoef je er niet perse last van te hebben, zelfs niet als je het bij een voorgaande zwangerschap wel had. Heel veel sterkte de komende weken ik hoop dat alles goed gaat en je na de 12de week wat meer rust kunt vinden. 

Ik ben tijdens mijn zwangerschap nooit misselijk geweest. De enige kwaal waar ik last van had waren af en toe jeukende voeten en veel zin in fruit. 

Ik weet niet of jullie nog meelezen...
Maar ik heb zojuist een positieve echo gehad... wat een opluchting!!! 7+3 weken!! 

Ik begin net met het lezen van je topic, dus zie je onderstaande bericht ook net pas. Gefeliciteerd! Goed om te horen :) 

Ik krijg morgen ook medicatie tegen de misselijkheid, heeft wel een andere naam. 
Hopen dat dat helpt. Ik ben de ene dag enorm misselijk, de andere dag valt het mee, maar s'avonds komt het dan opeens weer terug, dus ik herken het wel. 

Terug
Bovenaan