Wie heeft ervaring en wil dat delen!!

hallo

ik ben moeder van een zoontje vanbijna 4 (16 april)
we hebben vorig jaar besloten het bij 1 kindje te houden omdat ik een stofwisselingziekte heb pku genoemd en wij nu veel kans hebben op een kindje met verschillende afwijkingen waaronder downsyndroom hartafwijkingen en noem maar op!
wij hoorden dus vorig jaar dat mijn drager was en dan heb je er dus meer kans op dan dat hij geen drager was! dit wisten wij niet toen ik zwanger was van devran, hij was dan ook niet gepland dus het blijkt nu hoeveel geluk we hebben gehad nu hij kerngezond is en helemaal niets mankeert gelukkig ook geen pku!

nou ben ik er erg verdrietig onder soms want ik mis gewoon een kleintje om me heen devran gaat vanaf dinsdag 17 april de hele dagen naar school en dan heb ik niets meer om me heen in huis!
nou zei iemand me waarom ga je niet een pleegkindje nemen. nou dat leek me eigenlijk wle wat ik heb er is goed overnagedacht en ja inderdaad dat zou ik wel willen je kan een kindje wat een slechte start heeft gehad bij zijn ouders een goed tehuis geven voor een bepaalde tyd en zo heb je altyd kinderen om je heen!

nou is mijn vraag wie heeft er ook een pleegkindje(s) en wil er over vertellen hoe alles in zijn werking gaat en of je voor een bepaalde leeftyd kan kiezen enz enz!

ik hoop dat ik reacties krijg want ik zit er wel heel serieus over te denken maar weet niet waar ik beginnen moet!

met vriendelijke groet, mama van devran!
 
Hey mama van devran.

Helaas hebben wij geen pleegkind(eren), maar ik ben wel zelf een pleegkind geweest.
Ik was zelf 7 jaar dat ik in een pleeggezin kwam maar volgend mij kan je al een pleegkind aanmenen vanaf veel jonger. Welke leeftijd precies zou ik je niet durven vertellen.Misschien kan je eerst eens naar je huisarts gaan om je daar te laten informeren. Of info. zoeken of het internet.

Je zegt dat je graag kinderen om je heen wilt. Wat ik heel goed kan begrijpen, je valt straks toch in een gat als je kindje naar school gaat.  Lijkt het je niet wat  om thuis op te gaan passen op baby's of peuters via b.v. Berend Botje?

Succes !!!! Ik hoop dat je vind wat je zoekt.
Groeten van Miena.
 
Terug
Bovenaan