Wie heeft ervaring met 'ontringen' ?

A

Anoniem

Guest
Hallo,

Ik heb op dit moment mijn laatste nuvaring-menstruatie.
Daarna wil ik een paar maanden ontringen voordat we voor een tweede kindje gaan.
Wie heeft hier ervaring mee?
Voordat ik zwanger was van onze dochter was ik altijd heel regelmatig ongesteld (28 dagen) en wist ik ook precies wanneer ik mijn eisprong had.
Ik ben benieuwd hoelang het dit keer duurt voordat ik weer een regelmatige cyclus heb.
Ik lees graag jullie ervaringen hiermee.

Groetjes, Anna
mv Iris (2)

Volgens mij hoef je met de nuvaring niet echt te ontringen. Zelf ben ik vorig jaar in september met de nuvaring gestopt en cyclus was vrijwel meteen normaal. In december zwanger geworden en afgelopen september bevallen. Ben nu weer met de nuvaring begonnen.

Gr. Sam

Hoi hoi!

Ik ben zelf 1 december gestopt met de nuvaring! Ik heb zelf niet veel last van ontwenningsverschijnselen. Af en toe een lichte zeurige buikpijn. Verder geen klachten! ik ben heel benieuwd hoe snel ik zwanger ben. Ben er de hele dag mee bezig. Af en toe om gek van te worden. Heb allerlei boeken al gelezen deze 2 weken! Nu wachten op de eisprong!! ik hoop dat ik hem voel. Heb er zelf nooit opgelet.

Veel succes! En ik hoop dat we allemaal snel goed nieuws hebben!!!

groetjes

Hoi!

Ik heb ook de nuvaring gebruikt en bij mij was het precies hetzelfde...
Nadat ik was gestopt met de nuvaring had ik vrijwel meteen daarna een normale cyclus en geen rare of afwijkende klachten. Het was meteen weer zoals daarvoor!

Liefs
Rijn

Hoi,

Bedankt voor jullie reacties!

Voordat ik de nuvaring gebruikte, had ik de mirena spiraal.
Helaas beviel die niet goed (wat je maar zelden hoort, trouwens, maar ja ik was weer een uitzondering :-(). Veel stemmingswisselingen en hevige buikpijn.

Toen ben ik 2 maanden niets gaan gebruiken omdat mijn man een paar maanden in het buitenland zat.
Ik voelde me direct weer vrolijk en lekker in mijn velletje.
Toen mijn man bijna weer thuiskwam, ben ik dus aan de nuvaring gegaan.
Dat beviel me prima, alleen had ik wel  af en toe  een opgeblazen en misselijk gevoel.
Dat heb ik nu nog steeds, dus ik denk dat mijn lichaam ook weer even moet wennen.

Na de bevalling van onze dochter is mijn lijf niet meer hetzelfde geweest overigens, want ik accepteerde geen pil meer (heb er wel 3 geprobeerd) en zelfs de mirena dus niet.

Mijn cyclus is na die tijd nog niet regelmatig geweest dus ik ben heel benieuwd hoe dat nu zal gaan.

Weten jullie trouwens vanaf wanneer ik kan tellen tot mijn volgende (N)OD?
Is dat vanaf de eerste dag van mijn laatste ring menstruatie of daarna pas?

Groetjes, Anna

Hoi Iris,

Ik heb ook de Mirena geprobeerd, maar heb 3 maanden lang met hevige buikpijnen rond gelopen. Helaas, mijn lichaam stootte de Mirena uit.
Daarna aan de nuvaring begonnen omdat ik niet goed tegende pil kan. Ideaal zo'n ring en het lijkt er bij mij ook op dat de cyclus snel weer begint. Ben nu bezig met de 18 dag en heb al 3 dagen pijn in de onderbuik. Wel erg lang voor een eisprong. Maar goed ik kan niet meer wachten wanneer ik kan testen.

Groetjes

Terug
Bovenaan