<p>Hallo mama’s,</p><p>Ik ben sinds 3,5 weken trotse mama van een zoontje en heb tot 2 dagen geleden nog volledig BV gegeven. De laatste week komt hij wel erg vaak (lees gerust om de 20 min!). Ik dacht eerst dat het regeldagen waren maar ik begin langzaamaan lichamelijk ook heel moe te worden. Ik had 3 zakjes Nutrilon gekocht tijdens de zwangerschap voor het geval dat. Nou ben ik de laatste 2 dagen zo rond 11/12 uur in de avond kunstvoeding gaan geven en hij sliep er minimaal 4 uur op. En daarna wel weer elke keer BV en dat ging al beter. Kan ik dit zo blijven doen of zelfs eventueel 2x flesvoeding geven in de nacht en dan de rest borstvoeding? Ik had liever gewild volledig BV te geven maar de gebroken nachten maken me gewoon kapot en ik denk dat mijn zoontje ook meer heeft aan mij als ik me wat beter voel dan nu. Afkolven heb ik geprobeerd maar dan ben ik dubbel zo lang bezig met kolven en voeden dus dat is geen optie. Loopt de productie dan ook terug als ik dit zo blijf doen? Hij valt ook erg snel in slaap aan de borst ik heb al van alles geprobeerd om hem wakker te houden; verschonen, met de handjes en voetjes kietelen (zuigreflex), ondertussen een boertje laten, niet te warm aankleden tijdens BV maar hij blijft slapen en als ik hem weer neerleg is hij klaarwakker. Ik hoor graag ervaringen! </p>