Wie heeft ervaring met de 'back to sleep' kussen???

Mijn dochter van 3,5 maand oud heeft een plat achterhoofdje en iemand heeft me geattendeerd op het kussen 'back to sleep' , zie site:

http://www.hetrietje.nl/contents/nl/d276_matras_toebehoren.html

HEEFT IEMAND ERVARING HIERMEE???

Ik hoor het graag
Groet,
Rozemarijn
 
Hallo Rozemarijn

Ik heb hier zeker ervaring mee.
Onze dochter (inmiddels 2 1/2) Had ook een afgeplat hoofdje , ze had een hele sterke voorkeur naar links. We hebben het kussen gekocht bij de thuiszorgwinkel (ik weet niet of ze het nog hebben) We wisselden de zijdes waarop ze lag wel af, maar probeerden zo uit te komen dat ze 's avonds op links en 's nachts na de laatste voeding op rechts lag. Ze heeft gelukkig nooit een helmpje gehoeven, Het CB stond versteld hoe goed het geholpen had!
Ook de jonste (inmiddels ruim een jaar), had een voorkeurshouding, uit voorzorg hebben we het kussen een tijdje gebruikt, hij ging op een gegeven moment zelf zijn hoofd draaien.
Overigend vonden ze het in het begin niet leuk om in het kussen te liggen, maar dat is een kwestie van doorzetten. In het beging legde ik haar gewoon in bed en als ze dan vast sliep legde ik haar in het kussen op een gegeven moment was ze er helemaal aan gewend.
Als je nog meer wil weten, zie ik het wel, ik hou het in de gaten.
Groet Linda mama van Lieke en Luuk
 
Bedankt LiekeLuuk voor je bericht. Tja, na enig overleg met de Fysio. besloten om dit kussen niet aan te schaffen. Het is vooral om het te voorkomen. Het schijnt dat t hoofdje juist tegendruk nodig heeft en dat geeft dit kussen niet. Het zou niets kunnen betekenen voor haar, helaas. We hadden er eerder bij moeten zijn, met zo;n kussen om t te voorkomen. Het is ook zoooo snel gegaan, met de afplatting! Nu leg ik haar zoveel mogelijk in de box (ook tijdens slaapje) zodat door de druk haar hoofdje weer opgevuld gaat worden. We zien al iets verbetering dus dat gaat goed...We hebben 2 kussen gekregen waarop ze op haar zij kan liggen, heel makkelijk. Dat mogen we niet s'nacht gebruiken maar wel overdag. We zijn benieuwd naar de resultaten...ook hier nog geen sprake van een helmpje.

Groet,
Rozemarijn
 
Terug
Bovenaan