Wie heeft ervaring met de Bakerzak

Ik heb gisteren de bakerzak gekocht, maar heb toch nog heel erg mijn twijfels om hem te gaan gebruiken.
Milan slaapt overdag heel weinig, hij slaapt s'ochtends na de eerste voeding ongeveer anderhalf uur en is daarna klaarwakker, hij wil dan niet in zijn bedje blijven en neem ik hem dus mee naar beneden. Dan ligt hij eerst een half uurtje te jengelen in de box en daarna leg ik hem maar in de wipstoel, maar van harte gaat het niet. Het liefst wil hij de hele morgen op de arm lekker warm bij mama. Rond 12.00 uur krijgt hij dan weer een voeding en valt onder de fles in slaap, maar leg ik hem in bed dan slaapt hij nog geen uur en dan begint het gejammer weer opnieuw. De voeding van 19.00 uur gaat al beter, hij valt in slaap en dan leg ik hem lekker in bed, dan slaapt hij heel onrustig tot de voeding van 23.00 uur en daarna slaapt hij lekker diep weg.
Het leek mij gisteren een goed idee om  de bakerzak  te bestellen, dus dat gedaan. Maar nu weet ik niet zo goed of ik er wel goed aan doe om Milan hierin te laten slapen en ik wil hem eigenlijk ook niet altijd in de bakerzak laten slapen, alleen de slaapjes waar hij moeite mee heeft................

Heeft iemand een goede raad of ervaring met de bakerzak ?????

Jolanda, mama van Milan vandaag 10 weekjes

Ik heb geen ervaring met de bakerzak, maar mijn dochter Tessa ( nu 13 weken) sliep overdag ook heel weinig en huilde dan heel erg veel. Ze sliep heel onrustig en viel dan ook wel vaak in  tijdens de voeding in slaap. Dan brachten we haar heel stilletjes naar haar bedje en sliep ze dan een uurtje en dan huilde ze alweer.
Omdat ze ook onder de dekens vandaan kroop slaapt ze sinds ze  8 weken oud was in een slaapzak en hebben we het slaap-wakker zijn ritueel aangepast. Het is nu  wakker worden, voeden, in de box/wipstoeltje spelen en als ze moe begon te worden (jengelen, gapen of op haar duim zuigen) dan brachten we haar naar bed. Ze heeft dus moeten leren zelf in slaap te vallen en dat ging de eerste weken moeilijk, veel huilen! Maar ze heeft het onder de knie en overdag slaapt ze nu zo'n 2 a 3 uur achter elkaar door! ( en 's achts zelfs helemaal tot 7:30)
Dat ritme aanbrengen duurt ongeveer twee weken, waarin we ook niet weg zijn geweest en iedere keer hetzelfde gedaan hebben!  En dat vond ik wel erg moeilijk, zeker als ze in bed gelegd werd en meteen begon te huilen, maar het is gelukt! Nu logeert ze wel al eens bij opa en oma en die houden hetzelfde ritme aan en daar slaapt ze nu ook goed! Ze huilt nog wel soms als ze in bed gelegd wordt, maar nooit langer als een paar minuten en als ze tussendoor wakker wordt, valt ze vanzelf weer in slaap. En als het dan tijd is voor een voeding en ik ga kijken ligt ze vaak al wakker in bed rond te kijken zonder dat ze een kik gegeven heeft!  
Dat ritme hadden we uit een boekje ("regelmaat brengt rust") en een vriendin heeft hetzelfde gedaan met haar zoontje en die had daar ook baat bij!
Succes ermee!

Ik heb voor Tijn zo'n 4 weken terug de bakerzak gekocht en het werkt echt! Tijn sliep ook heel onrustig en heel weinig overdag. 's Nachts ging het wel goed. Sinds dat hij in die bakerzak slaapt, slaapt hij veel langer en rustiger. Ik leg hem er bij elk slaapje in omdat ik gemerkt heb dat hij anders heel onrustig is. Ze hebben er nog genoeg ruimte in om te bewegen, maar worden wel beperkt. Ikzelf was geen voorstander van inbakeren omdat ze dan toch wel heel erg beperkt worden in het bewegen. Tijn sloeg zichzelf steeds wakker en sliep daardoor onrustig, sinds de bakerzak is dit dus verleden tijd.

Groetjes danielle (mamma van Tijn, 10 wkn)

Borus ligt sinds hij een week of zes is in de bakerzak, hij is morgen 3 mnd. Hij sliep ook onrustig en korte slaapjes en altijd maar huilen als hij moest slapen. Wel moe zijn maar niet willen slapen, ja op de arm, maar daar wilde ik niet aan beginnen. Dan loop je namelijk de hele dag met je kind te sjouwen. Bij de eerste heb ik het op arm in slaap vallen 9 mnd vol gehouden en daar wilde ik nu niet aan beginnen. Ik moet zeggen dat de bakerzak echt werkt. Hij slaapt langer, rustiger en huilt nog maar heel eventjes. Zodra ik zie dat hij moe wordt (jengelen en geeuwen), pak ik de zak en leg hem erin. Dan merk je al dat hij rustiger wordt. Ik zou zeggen gewoon proberen. Ze hebben best nog wat bewegingsvrijheid in de zak. Borus sabbelt rustig op zijn handje door de zak heen.

Groetjes,
Josie

Hoi meiden,

Bedankt voor de reacties tot nu toe. Morgen komt de Bakerzak en ben benieuwt hoe Milan hierop reageert. Ben best zenuwachtig..... Bij de oudste heb ik dit soort noodgrepen nooit hoeven uit te voeren. Maar zoals de huisarts zegt geen kind is gelijk.
Ik ga het gewoon proberen en jullie horen nog hoe het is gegaan dit weekend......

Jolanda

Hoi,

Chelsey slaapt ook ongeveer vanaf toen ze 6 weken was in de bakerzak, en ik vind hem perfect!! Ik vond inbakeren ook net iets te en vandaar dat ik ook de zak besteld heb. Ik gebruik hem ook bij elk slaapje, ik heb begrepen dat je dat ook het beste kan doen, omdat ze dan wennen aan in de zak gaan en dan slapen. Chelsey sliep s nacht al wel door, maar overdag waren het hazenslaapjes, en nu doe ik aan rust en regelmaat met in combinatie met de bakerzak en ze slaapt overdag 2 tot 3 uur tot de volgende voeding.

Ik zou hem gewoon proberen!! Succes!! Je moet het wel een paar dagen proberen, en op dag 3 kan je even een terugslag verwachten, dan kunnen ze weer wat meer protesteren, maar gewoon doorgaan, het werkt!!

Groetjes Elise mv Chelsey (10w en 5d)

Terug
Bovenaan