wie heeft ervaring met de Hippychick Hipseat

Hoi allemaal,

Onlangs zagen wij de Hippychick Hipseat in een winkel. Dit is een heupband met een soort zitje eraan, waardoor jezelf rechtop loopt en het kindje rustig kan zitten. Je hoeft je kindje dus niet te dragen met je armen.

Kan me voorstellen dat dit handig kan zijn als je even snel de stad in gaat of als je kindje nog geen afstanden zelf kan lopen en je je kindje tussentijds op deze manier even kan dragen op een comfortabele manier.

Wie heeft hier ervaring mee?

Groetjes Sylvia

Hoi hoi,

Hier ook geen ervaring maar ik zat toevallig te kijken naar de Curbb van Quinny en ik vroeg me ook af of het handig zou zijn... Mijn zoontje is al 14,5 maand en dan kunnen we het nog maar ruim een half jaar gebruiken, dus.. best een investering!

Ben benieuwd naar de reacties/ervaringen.
Groet, marianne

Hoi Marianne,

Heb gelijk naar de heupdrager van Quinny gekeken. Deze kun je inderdaad minder lang gebruiken en is duurder dan de Hippychick Hipseat. De Hippychick Hipseat kost Euro 50,00 en is te gebruiken t/m het 3e jaar van je kindje. Het lijkt op een heuptasje. In tegenstelling tot de Quinny moet je wel je kind zelf vasthouden.

Ben benieuwd of iemand ons verder kan helpen!

Groetjes Sylvia

Hallo,

Ik heb me ook een beetje verdiept in baby dragen. Had in het begin de baby bjorn, maar daar was hij al snel te dik voor, hihih. Daarna zo'n ingewikkelde draagdoek (draagdoek.nl)  aangeschaft en daar ben ik heel blij mee! Ik gebruik hem nog steeds veel; even in de winkel, toch je handen vrij. En helemaal niet ingewikkeld als je weet hoe hij werkt. Ik knoop hem thuis dan alvast om onder mijn jas en kan onze zoon er zo inschuiven als ik uit de auto stap. Ondanks dat hij inmiddels zo'n 12 kg weegt is het goed te doen omdat hij goed on je lijf zit. Nu heeft hij soms zo'n hangbui als ik aan het koken ben en ook dan doe ik hem in de draagdoek, maar dan op mijn rug. Vind hij helemaal heerlijk en ondertussen kan hij alles zien zonder zich te bezeren. Van mijn afrikaanse buurvrouw heb ik ook de afrikaanse manier van rugdragen geleerd, heel simpel met zo'n grote lap die je ook als rok kan dragen. Op youtube kan je er verschillende filmpjes over vinden.

Ik vond het een leuke ontdekking! En denk dat het handiger is dan een heupzitje.

groeten, Marijne

Hoi Marijne,

Dank voor je reactie. Hier nog een fan van de draagdoek heb hem ook veel gebruikt! Gebruik hem nu niet meer om de stad mee in te gaan (ipv de wandelwagen) omdat ons schatje 10 kg is en ik toch last krijg van mijn onderrug. Misschien heb jij waardevolle tips van je buurvrouw gekregen waardoor je de draagdoek beter omdoet?

Laat jij je kindje zelf lopen en draagt hem dan zo nu en dan kleine stukjes in de draagdoek? Dit lijkt mij wel even een gedoe met de draagdoek. Draag jij je kindje je voor of achter op de rug? Ik krijg op de rug niet voor elkaar.

Groetjes Sylvia

Terug
Bovenaan