wie heeft ervaring met de safe t sleep?

A

Anoniem

Guest
Ons dochter van 8.5 maand heeft nog steeds een voorkeurshouding
Nu las ik op internet over een safe t sleep
Hier kunnen kindjes in hun  ledikantje  op hun rug liggen maar ook op hun zij
Dit laatste lijkt me ideaal maar las ook dat dit weer gevaarlijk is
Wie heeft er ervaring met deze safe t sleep?

Groetjes mij

Wij hebben de safetysleep in het begin veel gebruikt. Een rolletje was toen niet meer voldoende om Linde op haar zijde te houden en op haar rug sliep ze heel onrustig. Nu gebruiken we hem niet meer. Linde is een groot kind met haar 8,5 maand en ik denk niet dat ze er nu nog comfortabel in zou passen. Ook draait ze nu regelmatig van de linker op de rechter zijde en als ze vast zou liggen zou dat haar denk ik erg frustreren. Ik heb ook wel eens de tip gehoord om aan een kant een boek onder het matrasje te leggen zodat ze niet makkelijk op die zijde kunnen draaien. Misschien heb je hier wat aan en anders succes met het vinden van een oplossing.

Groetjes Anja

Oke dus met andere woorden een safe t sleep voor  een kindje van 8,5 maand is eigenlijk niet geschikt (meer??)

Als er meer ervaring zijn hoor ik dat graag
Bedankt!!

Mijn oudste dochter heeft tot ongeveer  1,5 in de safe-T-sleep geslapen, dus leeftijd maakt niet echt uit.
Maar de safe-t-sleep is niet speciaal bedoeld om je kindje op de zij te leggen, maar meer om vast te leggen op de rug. Je kan ze er ook op haar zij in leggen, maar als je kindje een beetje sterk is, draait ze weer naar de rug.
Er bestaan wel andere constructies om je kindje op de zij te laten slapen, ik zou het eens navragen bij een babyzaak.
Hier een foto van de safe-t-sleep;

Groetjes Sil,( najaar 2006)

meschien een raar iets maar mijn zoontje had ook een voorkeurshoudig
en ze zeikand werd helemaal plat
nou had ik een lampje gekocht dat rond draaide met van die diertjes  en dat had ik aan zijn niet voorkeurskant gezet en hij draaide gelijk zijn hoofd om en binnen een maand was zijn hoofdje weer mooi rond
meschien een tip

liefs kaat

Hoi Sil,

De safetysleep die ik bedoel is anders. Die heeft 2 driehoekige kussens. Ik denk dat die voor een kind van 8,5 mnd niet meer zo lang mee kan.

Groetjes Anja

Hoi Anja,
Ik dacht al dat we het over 2 verschillende dingen hadden, ik vond het zo raar dat jouw dochter er niet meer in paste en die van mij er zo lang in heeft gelegen.
Wat jij had is idd speciaal bedoeld om je kindje op de zij te leggen en daar passen ze al snel niet meer in.
Sil

Terug
Bovenaan