wie heeft ervaring met een fietskar?

Hoi,

Wij hebben pasgeleden een fietskar gekocht voor ons zoontje van nu 6 maanden. Dit omdat we graag actief zijn en hij voorlopig nog niet in een stoeltje op de fiets kan.
De kar is van het merk chariot type Captain XL.
We hebben er een babyhangmatje bij, maar hierover zijn we niet zo tevreden. Teun past er wel in maar zakt tijdens de rit in het hangmatje naar beneden. Op een gegeven moment zitten z'n benen dubbel of hangen ze naast het hangmatje. Dat lijkt me niet de bedoeling (hoewel hij er geen last van heeft: hij slaapt altijd als een roosje!)
WIe van jullie heeft dit probleem ook?
Nu zijn er ook peuterzittinkjes te koop waarbij je kindje extra wordt ondersteund rondom het hoofd en in de rug. Maar vanaf welke leeftijd kun je die dan gebruiken?

Groetjes Annemarie
 
Hallo,
Wij hebben ook een Chariot fietskar, de Comfort van een paar jaar geleden.
Ik vind hem geweldig! Ik heb zo lang het kon, een Weber-schelp gebruikt. Het hangmatje is echt een hangsysteem zeg maar, de schelp is hard en stevig, een soort kleinere maxicosi zeg maar. Het peuterzitje ben ik pas later gaan gebruiken, toen mijn zoontje echt ook zelf kon zitten (dus zelf ook van lig naar zit kon).
Kijk hier  maar eens!
Ik wens je heeeel veel plezier en hoop dat het snel mooi fietsweer zal zijn! (is het nu al natuurlijk, dekentjes kunnen in een fietskar.
 
hoi

ik heb ook een aanhanger van het merk kidkar
het bevalt mij heel goed en rawan en alan (2ling van een jaar) zitten er heel stevig in
ook vond ik de babystoeltjes van kidcar steviger ( had ik niet meer nodig)  en is met meer dingen uit te breiden. zoals een extra veering. enz enz
maar voor de prijs ben ik wel gegaan omdat ik bij chariot veel meer moest betalen en bij kidcar zat alles er al bij icl wanderset en een 3e wiel
ik kan hem dus afkoppelen van mijn fiets en een wandelwagen van maken.
anders kun je een keer kijken op www.kidcar.com

groetjes kristel mama van rawan en alan
 
Terug
Bovenaan