Wie heeft ervaring met een stuitbevalling?

Hoi,

M'n kindje ligt in stuit en na een mislukte draaipoging moesten we beslissen of we een stuitbevalling of een keizersnee wilden. We hebben uiteindelijk besloten om een stuitbevalling te doen. Qua grootte van het kind (waarschijnlijk zo rond de 6 pond) en ligging was er geen bezwaar om het te proberen. Natuurlijk bestaat er de kans dat tijdens de bevalling toch nog voor een ks besloten wordt, maar dan hebben  we het  in ieder geval  geprobeerd. Het kan ook wel goed gaan!
Maar nu een vraag aan degenen die ook een stuitbevalling hebben meegemaakt: Hoe verliep het bij jullie, viel het mee of tegen en is het goed gegaan of uiteindelijk toch nog een ks?
Ben erg benieuwd!

hai Ria,
wat jammer dat de draaipoging niet is gelukt. Je probeert er toch alles aan te doen en als dit dan mislukt, weet je dat je aan zh-bevalling vastzit. En dat je heel goed in de gaten gehouden wordt door gyn. Een hele omschakelin dus. Ik heb geen ervaring met stuitbevalling, omdat ons zoontje in onvolkomen stuit lag en er dus geen andere optie was dan ks.  De keuze  is een individuele keuze die jullie weloverwogen gemaakt hebben. Ik wil je héél véél succes wensen en een voorspoedige bevalling!!! En duim natuurlijk dat je kindje voor die tijd spontaan nog draait. (bij jan2007 mama's was er een moeder die al in ZH lag voor ks en waar op de laatste cô-echo bleek dat kindje gedraaid was!!)
Geniet nog van de laatste weken van je zwangerschap, ze zijn voorbij voor je het weet.
Groetjes mira, sinds 02-01 mama van jaap

Hoi Ria,
Mijn tweede kindje lag ook in een onvolkomen stuit, maar ik ben wel gewoon bevallen.
Dit, omdat we dus niet wisten dat het in stuit lag; bij volledige ontsluiting, persweeën en het breken van de vliezen kwam de vk er pas achter en moest ik met spoed naar het ziekenhuis.
De bevalling zelf was een superbevalling! Binnen 2 minuten (!!!) in 1 perswee, was ze eruit. Ik ben niet uitgescheurd, niet ingeknipt, helemaal niets.