Wie heeft ervaring met een zomerbaby?

Hoi hoi,

ik ben in juli uitgerekend en krijg dus een zomer baby. Ons zoontje is geboren op oudejaarsdag. Voor hem heb ik nooit getwijfeld over welke kleertjes ik moest kopen.

gisteren was ik even in een babyzaak, even sneupen. Allemaal super leuke kleding voor zowel jongens als meisjes maar dacht ja wat zou ik gaan kopen. Moet de baby korte mouw of lange mouw aan?? Rompers doe je dat sowieso met korte mouw?? De Nederlandse zomers zijn niet altijd even warm dus kleding met lange mouw zal je wel nodig hebben maar kies je dan voor vestjes??

Wie heeft hier tips??

Groetjes Esther

Hallo Dames,

Ik zou sowieso lange mouw en korte mouw kopen. De weersomstandigheden zijn in nederland niet te voorspellen. Tevens weet je ook niet of een baby zichzelf op temperatuur kan houden. Rompers zou ik ook 1 of 2 met lange mouw doen. Vestjes zonder capuchon zijn inderdaad wel goed. Of tshirts waar je lange mouwe romper evt. onder kan doen. Zorg er ook voor dat er kruiken in huis zijn.

Liefs

Hallo dames.

Mijn dochter is afgelopen juni geboren. Ik had zelf alleen rompers zonder mouwen en korte mouwen. Heb vooral rompers zonder mouwen gebruikt. Met kleding had ik vaak wel gewoon lange mouwen. En natuurlijk ook met korte mouwen. Toen het heel warm was had ze alleen een romper aan. Met lange mouwen heb ik pas gekocht en gebruikt toen het echt een stuk kouder werd. Als je eenmaal naar buiten gaat met je baby als je groen licht daarvoor hebt gehad, kleed je je baby net zoals je jezelf kleed. Als het wat ging afkoelen bijv.  Savonds, deed ik haar nog een vestje aan en in de reiswieg heb je dan ook nog een laken en deken. Ook scheelde het dat mijn dochter vanaf de geboorte haar temperatuur onder controle had.

Hopelijk hebben jullie hier iets aan

Hi, hier ook een zomer kindje. Ze zeggen altijd een laagje meer aandoen bij het kindje dan je zelf doet, natuurlijk wel goed in de gaten houden of je kindje het niet te warm of te koud heeft.

<span style="background-color: rgba(255, 255, 255, 0);">Een handige manier om te achterhalen of je kindje het niet te warm of te koud heeft, is door zijn of haar nekje te voelen. Voelt het nekje warm aan? Dan is je baby goed op temperatuur. Als het nekje koud aanvoelt is het kindje te koud aangekleed en kun je hem of haar het beste een extra laagje kleding aantrekken. Als het nekje heet en vochtig aanvoelt heeft je kindje het waarschijnlijk te warm en kun je het beste een laagje kleding uittrekken.</span>
<p style="text-align: left;">En dan is ieder kindje anders dus alles zeker weten doe je nooit. Ik zou gewoon van alles wat maar niet te veel aanschaffen. Je kan altijd bijhalen.</p>
<p style="text-align: left;">Fijne zomer alvast :)!</p>

Hoi hoi, hier zitten al bruikbare tips tussen. Ik koop sowieso erg weinig. 1 jongens en 1 meisjes outfit, het blijft voor ons een verrassing wat het wordt.

Qua rompers heb ik sowieso wel aantal lange mouw. Moet over paar maanden maar eens de zolder weer op om te kijken wat ik van de kleding nog heb. En de kruikjes heb ik ook nog wel.

En indd de zomer in Nederland is vaak van de uitersten.

sara weten jullie wat het wordt??

Het wordt onze eerste kindje, maar we hebben niet zo haast met wat het kan worden, met 20weken echo komen we achter

zo te lezen van je reactie willen jullie het verrassing houden ?

Hallo,

Afgelopen jaar ben ik bevallen in augustus van mijn zoontje. Tijdens de hittegolf. Ik had alleen rompers met korte mouwen of mouwloos. Wel heeft hij veel shirtjes aan gehad met lange mouwen. Wij begonnen de dag ook altijd met lange mouwen, wanneer het dan echt warm was kreeg hij korte mouwen aan of alleen de romper. Ik had ook een setje met korte broek, stond erg leuk, maar is zeker niet nodig.

Kruik had ik wel in huis, maar nooit gebruikt.

Liefs.

Terug
Bovenaan