Wie heeft ervaring met ovulatietesten?

Hoi,

Heeft iemand al (langere) ervaring met ovulatietesten??

Dan ben ik je reuze dankbaar als je onderstaand verhaal wilt lezen en misschien wel raad weet.

Op 30 dec. ben ik ongesteld geworden, maar...het was maar een beetje bruin bloed, na 1,5 dag hield het op. Vervolgens zette het op 5 januari door en werd ik alsnog echt ongesteld (rood bloed).
Dus, qua telling ging ik er vanuit dat 5 januari mijn echte ongesteldheidsdatum zou zijn en dat ik dus rond 20 januari weer een eisprong zou hebben. Daarom ben ik gisteren begonnen met ovulatietesten.
Gisteren had ik een vage teststreep op de test. Vandaag was er helemaal geen streep meer. --> betekent dit dan dat mijn eisprong al achter de rug is? Of kan het hormoongehalte sowieso wel wat schommelen?

Wat er namelijk nog bij kwam is dat ik vandaag een heel klein beetje bloed verloor. Dit zou natuurlijk een innestelingsbloeding kunnen zijn, als tóch de 30e (eerste keer ongesteld) de eerste dag van mijn cyclus was.

nouja, verwarrend verhaal natuurlijk. Iemand hier ervaring mee? Want als die uitslag op mijn ovulatietest betekent dat mijn eisprong al achter de rug is, laat ik de overige vijf testen liever in de verpakking voor een volgende keer...

Bedankt alvast
Marceline

Hoi,

Ik las je verhaal en wilde toch even reageren als je het niet erg vind??
Ik ga ook beginnen met ovulatie testen en had er al het een en ander over gelezen.
Ik weet wel dat het streepje waar het om gaat bij de test donkerder moet zijn dan de controle lijn. Erg belangrijk. Je kunt kijken op   sensitest.nl voor duidelijke uitleg van de test.

Ik hoop dat ik je een beetje geholpen heb. Ik ga morgen beginnen met testen het rond de 23 ste mijn eisprong ben 10 januari ongi geworden

Succes
groetjes Suus 1980

Hoi
Ik weet niet of ik je echt kan helpen. Belangrijk is het dat je de ovulatietesten iedere dag rond hetzelfde tijdstip gebruikt. Ik weet  niet welke testen je gebruikt. Vorige maand heb ik die van sensitest gebruikt en daar staat heel duidelijk in dat je beter niet met ochtendurine kan testen, nu gebruik ik de testen van Clear blue en mag je dus wel met ochtendurine testen. Wat betreft over die ene "duidelijke" streep en die dag daarna minder...daar weet ik ook weinig vanaf. Ik moet zeggen dat ik dat nu dus ook heb, 2 dagen geleden een redelijk duidelijke streep, nog niet duidelijk genoeg en vandaag was ie minder duidelijk zichtbaar  vreemd hoor. Ik zou zegge gewoon flink klussen dan heb je voor je gevoel in ieder geval het beste gedaan.
Succes, liefs Rene

Hoi Marcelina,

Ik heb zelf postieve ervaringen met ovulatietesten.

Echter ze worden vooral aangeraden voor mensen met een vrij regelmatige cyclus.
Als je een menstruatiecyclus hebt van een maand, dan heb je normaal gesproken een week of 2 ongev. na je menstruatie je eisprong.
Om het tijdstip van je eisprong preciezer te weten zijn dus die ovulatietesten.
Bij de ovulatietesten die ik gebruikte moest de streep donkerder zijn dan de teststreep, om je vruchtbare dagen te bepalen.
De testen moeten wel elke dag uitgevoerd worden om zo de piek niet mis te lopen.

Jij twijfelt over je cyclus, dan heb je 2 keuzes denk ik, je kunt ervoor kiezen om "op goed geluk" je testen op te gebruiken, als je je eisprong nog niet gehad hebt dan kun je hem dus nog positief testen.
Maar je kunt ook ervoor kiezen om eerst je menstruatie weer af te wachten en dan weer een nieuwe poging wagen.
Als je een beetje rommelige cyclus hebt zou je deze ook een aantal maanden d.m.v. temperaturen iedere dag kunnen doorgronden waardoor je een beter idee hebt wanneer je je eisprong ong. hebt, en dan zou je de testen wat gerichter kunnen gebruiken.

veel suc6

groetjes

ook ik heb ervaring met ovulatietesten,

ik heb ze al 3 maanden gebruikt maar verleden maand voor het eerst een eisprong gehad, dat gaf de ovulatietest heel precies aan.
ik gebruik ze van clear-blue en daar bij is het de bedoeling dat de testlijn donkerder is dan de referentielijn. Het kan zijn dat de testlijn de ene keer licht is en de andere keer niet aanwezig, maar volgens mij zegt dat niks, het gaat er dus alleen om dat hij donkerder is dan het andere streepje!
ik had het ook hoor toen ik ze gebruikte dat ik dacht ; he eerst had ik geen streepje en nu een licht streepje zal er wat veranderd zijn en ik vond het soms ook moeilijk om nou in te schatten of het streepje nou donkerder was of gelijk aan het andere streepje, maar nu dat ik een keer een positieve ovulatietest heb gehad zie je het verschil echt.

succes,

groetjes Nathalie.

Hoi,
Bij de ovulatie testen van mate care(goedkopen via internet)
is het zo dat de testlijn de zelfde kleur of donkerder moet zijn dan de controlle lijn,dus niet perse donkerder,maar dat zal per merk wel verschillen dus lees de gebruiksaanwijzing goed.
Groetjes Cat

Terug
Bovenaan