wie heeft ervaring met vroege miskraam??

Hallo iedereen,
dit wordt al mijn derde onderwerp op het forum.
stel me toch nog weer even voor.
ik ben een meid van 29 jaar,vorig jaar zijn we ons zoontje Daan* na een zwangerschap van 29 weken verloren door een loslating van de placenta,hij is met spoedkeizersnee gehaald,maar was toen net overleden.
Nu zijn we sinds januari dit jaar weer bezig met zwanger worden.
Vorige week dinsdag een test gedaan,die was positief,maar had niet veel last van zwangerschapsverschijnselen,wel veel pijn in mijn onder rug en trekkend gevoel in mijn bovenbenen.
vandaag een echo gehad, de gynaecoloog kon niet veel zien in mijn baarmoeder een sitpje van nog geen 3mm,daarna bloed geprikt om te zien hoeveel hcg hormoon erin zit,eind van de dag heeft ze me gebeld en ze vind de waardes te laag,zij vermoedt dat ik binnen een week de miskraam krijg.
ben nu weer erg verdrietig en radeloos,vorige week zo blij en nu weg roze wolk.
wie heeft hier ook ervaring mee.
liefs bambi29

Hoi Bambi,

Wat naar zeg als je te horen krijgt dat het niet helemaal goed zit en dat de kans groot is dat het misgaat of al is gegaan.
Ik heb zelf in 2007 een miskraam gehad met 7 weken. Ik was daar zelf behoorlijk emotioneel van. Qua pijn viel het reuze mee, het leek op een zware menstruatie. Je zit op een roze wolk en dondert er met een flinke klap weer vanaf. Daarna was ik wel direct weer zwanger en die is goed gegaan.

Wat verschrikkelijk zeg als je zoontje Daan*. Het lijkt me echt verschrikkelijk om je kindje te moeten verliezen. Ik kan me voorstellen dat een nieuwe zwangerschap moeilijk voor je zal zijn.

Sterkte!!

Wat een teleurstellingen moeten jullie verwerken, zeg.
Ik heb zelf voor mijn eerste kind een mk met 6 weken gehad. Het was een rare menstruatie met kleine stolsels en vooral veel trekkende pijn in  mijn baarmoeder.  Lichamelijk viel het wel mee. Maar mentaal vond ik het zwaarder. Je begint te dromen van een leven met een kindje en dit droom wordt wreed verstoord. Je moet terug naar het "oude pad" en maar hopen dat je ooit weer mag dromen van een kindje. Gelukkig was ik na 2 keer toen weer zwanger en inmiddels ben ik zelfs zwanger van de derde. Ik hoop dat jou ook een goede zwangerschap en een gezond kindje gegund is.

ha meid,

Wat een onzekerheid hè? Als ik het goed begrijpt weet je pas sinds vorige week dat je zwanger bent.....   Hoe lang was je overtijd? Want als je nu net 5 weken zwanger bent is er op de echo nog niets te zien en als je dan ook een late eisprong hebt gehad, is er helemaal niets te zien. Dus ik vind dat (als je nog maar kort zwanger bent) de vk erg resoluut is in haar oordeel. Ik had verwacht dat ze je over twee weekjes nog eens zouden laten komen en dat ze je geen uitsluitsel zouden geven. Het is allemaal nog zo vroeg! Mag ik vragen waarom je zo vroeg een echo hebt gekregen? Bij ons doen ze pas bij 9 weken op zijn vroegst een echo, omdat er daarvoor zo weinig te zien is.
mag ik weten of  je zwangerschapstest duidelijk was? En als je nu test, wat geeft ie dan aan? ik heb zelf ook eens een vroege miskraam gehad met 5,5 week. De test werd maar steeds niet duidelijker. Het bleef een heel licht streepje en werd eerder minder sterk. Dat was voor mij al een teken dat het waarschijnlijk niet goed zou gaan. Want de test moet steeds duidelijker worden! Dus als je nog eens test en je test is duidelijker dan weet je zeker dat je hormoon is toegenomen en dat is een goed teken!

Nou heel veel sterkte ermee, ik weet wat het is om in de fase te zitten van wel/niet meer zwanger. na mijn miskraam was er nl nog iets op de echo te zien en moet ik na 2 weken weer komen. Die twee weken waren de langste van mijn leven en mijn wereld stond even helemaal stil. Bij de tweede echo was toch alles weg en bleek ik niet meer zwanger te zijn, helaas. Gelukkig was ik 3 maanden later alweer zwanger en hebben we nu een gezond meisje!

Sterkte hoor!

Bambi, ik heb je vorige verhaal   over *Daan gelezen en ik vond het vreselijk wat jullie allemaal hebben moeten doormaken. Ik was ook zo blij om te lezen dat je weer zwanger was, en nu dit weer...
Ik heb zelf geen ervaring hiermee, maar wil je heel veel sterkte wensen!!! Een kindje is je zo gegund!!

hallo iedereen,
bedankt voor jullie lieve reacties.
ik heb een vroege echo gehad,omdat ik aldoor veel pijn had in mijn rug,en rechts onder in de buik en had maandag op dinsdag veel last ervan en wat donker bruine afscheiding en ik ben doorgestuurd voor een echo omdat we een voorgeschiedenis hebben met Daan*
Zelf heb ik niet meer getest,omdat ik gisteren in het ziekenhuis bloed heb laten prikken en de hcg waardes waren laag,dus ik ben nog steeds in afwachting van de miskraam,heb hem nog niet gehad.
volgende week dinsdag moet ik weer heen voor een echo.
liefs bambi29

Terug
Bovenaan